Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is do maart 28, 2024 8:45 pm



Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Nederlands 2009 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 12:43 pm
Berichten: 10
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009


ma mei 18, 2009 2:17 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 12:34 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009


ma mei 18, 2009 2:17 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 12:22 pm
Berichten: 21
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009


ma mei 18, 2009 2:24 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 2:25 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009
Dit examen was wel heel erg simpel , ondank dat er niet zoveel mc vragen waren.
Heb rond de 7-8 denk ik , dit moet iedereen wel hebben gehaald anders kan je beter gelijk maar stoppen


ma mei 18, 2009 2:27 pm
Profiel

Geregistreerd op: zo mei 17, 2009 1:27 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009
Vond het best pittig!
Mijn tekstverklaring ging wel goed, maar heb daar veel tijd aan besteed omdat ik anders niet goed uit de vragen kwam.
Hierdoor kwam mijn samenvatting onder druk te staan, die ik dan ook niet zo goed heb gemaakt..

De tekst van de samenvatting vond ik erg rommelig en ook érg lang.


ma mei 18, 2009 2:30 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 2:30 pm
Berichten: 11
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009
Dat 1 iemand het wel makkelijk vind betekent niet dat we meteen allemaal moeten stoppen! Dat slaat echt nergens op!

Ik vond het ook vrij moeilijk. De verdeling mc en open vragen was inderdaad erg slecht, 4 van de 22 maar. En de samenvatting tekst erg onduidelijk en ook de criteria waaraan hij moest voldoen vond ik vaag. Aan wie is het argument ontleend? Dat is toch niet relevant, daarbij was voor de lengte van de tekst een woorden aantal van 180 erg laag. Hopen op een goede normering.


ma mei 18, 2009 2:35 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 12:18 pm
Berichten: 29
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009
Gelijk bij de eerste vraag vragen ze om welke ontwikkeling hebben meegemaakt... staat er in het antwoordmodel wat over de invloed van Amerikaanse besturen en over M.P. Drees... :?


ma mei 18, 2009 2:38 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 11:58 am
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009
Hoi,

Vond de toets wel redelijk. Ben het wel eens met het feit dat het aantal MPC vragen wel onder het gemiddelde van vorige jaren lag. De samenvatting sloeg alles. Ik heb maar 7 puntjes ervoor :( Gelukkig heb ik m'n tekstgedeelte goed gemaakt en kom ik uit op 28 puntjes ( als ik heel streng reken) en heb ik dus me 7 op me lijst :D

Maar ga door met klagen zou ik zeggen. (alleen wat betreft het MPC vragen, het niveau was gewoon VWO)


ma mei 18, 2009 2:41 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 2:34 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009
Ik vond het examen Nederlands ook wel tegenvallen. Nu ben ik geen held in tekstbegrip, maar sommige vragen waren zo vreemd geformuleerd... En de samenvatting vond ik ook al zo vreemd, vooral het tweede punt. Soms wist je niet wat ze nou wilden weten. Zo vind ik bijv. bij dat tweede punt, stonden er nog twee subpunten (van de vier), waarvan er 1tje was dat je een argument ergens op moest baseren, en de volgende was dat je hem ergens aan moest ontlenen. Hoeveel verschil zit hiertussen? Vooral als je al die vage vragen van tekstbegrip erop had zitten was dit erg frustrerend.


ma mei 18, 2009 2:43 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 2:43 pm
Berichten: 8
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009
Ik vond de eerste tekst meevallen opzich.
Alleen erg veel open vragen!
ik heb mezelf streng gerekend en ik kom dan rond de 20 punten uit.

ik ben het ermee eens dat vooral de tweede tekst erg moeilijk was! volgens mij heb ik echt maar 11 punten ofzo =s

mijn school is "norm-school" dus als we het slecht gemaakt hebben, hebben we in ieder geval invloed op de norm :mrgreen:


ma mei 18, 2009 2:47 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 2:48 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009
Ik heb de 1e tekst heel goed gemaakt. Maar het was inderdaad erg stom dat er maar zo weinig meerkeuze vragen waren, dat was anders nooit zo.
Maar de samenvatting vond ik raar! Vooral toen ik het na ging kijken.
Idd dat stuk over de Gouden Eeuw, vond ik vrij logisch dat t erin moest, blijkbaar toch niet..
Hierdoor hadk veel te veel woorden waardoor k dus andere dingen niet erin gezet heb..
En ook dat 1e stuk jaa, het ging toch om Nederlands leiderschap.. niet over Amerikaans.. pff naja we zullen t zien!


ma mei 18, 2009 2:54 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 2:57 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009
Pfff..

Nou lekker hoor, examen Nederlands 2009 sloeg echt nergens op.
Voorgaande jaren was het op zijn minst nog 'maakbaar'.


ma mei 18, 2009 3:03 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 3:06 pm
Berichten: 10
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009
:shock: :shock: :shock: dit was echt een VRESELIJK examen!! Voor al mijn proefexamens minimaal een 6 eruit kunnen halen zonder zelfs maar de tekst goed te hebben gelezen! En nu hoop ik nog op een 4...wat is dit????? :cry: :cry: :evil: Die N norm moet echt omhoooggg en wel nu!! voor samenvatting..heb ik volgens mij echt nul punten :S Ik snapte hem echt niet...


ma mei 18, 2009 3:12 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 3:06 pm
Berichten: 10
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009
Mijn lerares zei nog wel dat er een tendens was van het CEVO naar meer meerkeuzevragen...!!!! :x :x :x :x :x in totaal 4!! waarvan ik er twee fout heb...great... :cry:


ma mei 18, 2009 3:14 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 2:58 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009
Wilde het CITO dit jaar graag bewijzen dat ze wel een moeilijk Nederlands examen kunnen maken, na het relatief makkelijke examen van vorig jaar? De verhouding is een beetje zoek!! :shock:

Wat het meest opviel was:

1. De hoeveelheid tekst (minstens een hele pagina meer)
2. De hoeveelheid open vragen in vergelijking met de hoeveelheid meerkeuzevragen:shock:, die bovendien vaak zinspeelden op suggestieve uitlatingen van de auteur. Moeten we geen tekstdoel en tekstsoort meer kunnen bepalen??
3. De samenvattingsopdracht was niet heel moeilijk op zich, maar als ik nu kijk naar het antwoordmodel dan vraag ik me af of ze zelf wel in zijn gegaan op de gestelde eisen, kortom echt super vaag en de vraagstelling was soms onduidelijk :!:


ma mei 18, 2009 3:17 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling