Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is do maart 28, 2024 9:30 am



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Kunst Algemeen 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: di mei 18, 2010 7:06 pm
Berichten: 12
Antwoord met een citaat
Bericht Kunst Algemeen
Vond m niet heel moeilijk, norm zal niet te hoog worden.

Heb antwoorden nog niet gezien.

Vond blok 2 wel raar hoor met die stokkendans...wat een debielie...

En de maskers uit blok 1 waren ook eng


wo mei 19, 2010 11:08 am
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 19, 2010 11:54 am
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kunst Algemeen
Niet moeilijk!?
Ik vond er toch best veel op aan te merken. Ten eerste was de vraagstelling zo vaag dat ik de vraag soms wel 5 keer moest lezen. Vooral vraag 5 vond ik heel raar. Ten tweede vond ik het heel vervelend dat je continu nieuwe begrippen kreeg en dan een hele tekst moest lezen om dit begrip te begrijpen. Ook waren het enkel bronvragen, ik heb het gevoel dat ik weinig heb gehad aan het feit dat ik veel heb geleerd voor mijn examen. ( want een examenbundel om te oefenen was er niet!) Vooral het eerste blok vond ik moeilijk, met name over het verheerlijken van het landschap. Ook de laatste vraag over de paradox vond ik pittig. Kortom, ik vond hem best moeilijk!


wo mei 19, 2010 12:00 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 4:33 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kunst Algemeen
Helemaal eens met het bovenstaande! Ik was echt nét op tijd klaar, eigenlijk had ik het niet erg gevonden als dit examen 3,5 uur duurde ofzo.
Ik vond trouwens de duur van de filmpjes ook erg lang. Zo duurde die trailer van War of the Worlds uit 2005 zeker 3.30 minuten! En dat gaat allemaal van je tijd af.
Ik vind het ook nogal raar dat er voor kunst helemaal geen examenbundel is..

edit: je had op gegeven moment een vraag bij dat opera gedeelte, ik weet niet meer welke vraag, maar daar moest je aangeven hoe de muziek de tekst versterkte (o.i.d.). Nu hoorde ik dus geen muziek, alleen gezang. Hadden meer mensen hier last van?


Laatst bijgewerkt door depatatzaak op wo mei 19, 2010 12:55 pm, in het totaal 1 keer bewerkt



wo mei 19, 2010 12:23 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 19, 2010 12:48 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kunst Algemeen
weet iemand toevallig wanneer de antwoorden op internet staan?
het duurt namelijk nogal lang.. in tegenstelling tot andere vakken..


wo mei 19, 2010 12:50 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 4:33 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kunst Algemeen
@Suuus92, Antwoorden staan vanaf morgen pas op internet..


wo mei 19, 2010 12:56 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 18, 2010 7:06 pm
Berichten: 12
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kunst Algemeen
Waarom staan ze pas vanaf morgen op internet?


wo mei 19, 2010 12:58 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 18, 2010 7:06 pm
Berichten: 12
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kunst Algemeen
O, morgen is die extra afname nog natuurlijk!


wo mei 19, 2010 1:00 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 19, 2010 1:17 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kunst Algemeen
VWO Kunst examen 2010:
Ik vond de vragen vaak moeilijk geformuleerd, ook was niet altijd duidelijk waar ze antwoord op wilden. :?
Verder zijn er veel klachten over de beperkte hoeveelheid tijd/ de lengte van het examen.
Ook bestond het examen uit een te groot deel uit dans! De vakken van de schilderkunst en beeldhouwkunst kwamen nauwelijks aan de orde.
De vragen over War of the Worlds hadden verder weinig met het vak Kunst te maken.

Al met al was het examen meer gebaseerd op logisch nadenken met een beetje kunstachtergrond dan dat wat we hebben geleerd voor het examen. Dat vind ik niet kunnen.


wo mei 19, 2010 1:26 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 19, 2010 1:57 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kunst Algemeen
Met het vorige bericht ben ik het mee eens.
Ik had ongeveer net zo goed niet hoeven te leren want er kwam niet echt veel over kunst enzo in.
Ook vond ik het een erg lastig examen, en soms dacht ik echt zo van wat bedoelen ze hier in hemelsnaam mee. Soms echt hele onduidelijke dingen.
Hopen op een goede normering, want nakijken doe ik niet want dan ben ik denk ik alleen maar teleurgesteld in alles.


wo mei 19, 2010 1:59 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 19, 2010 12:08 pm
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kunst Algemeen
Ik vond het ook geen fijne toets. Vragen onduidelijk geformuleerd en aan drie jaar kunstonderwijs heb je ook niet veel als de onderwerpen die gevraagd worden zo onduidelijk zijn.
De onderwerpen waren trouwens niet bijzonder leuk en ik vond de plaatjes vaak te klein (ook na vergroting), bovendien was ik ook niet op tijd klaar om alles nog een keertje na te kijken.
En dan wil ik nog wel kunstgeschiedenis gaan studeren :(


wo mei 19, 2010 3:41 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 19, 2010 5:05 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kunst Algemeen
Dit eindexamen was ronduit belachelijk.
zo'n 99% van wat je moest leren kwam niet terug in het examen. Ook vond ik veel vragen ontzettend onduidelijk en dat gedeelte over war of the worlds was ook maar vreemd.
maar vooral dat eerste gedeelte.. ik denk nou: nu komt de barok hoor! en lodewijk de veertiende en bernini en misschien poussin of rubens. maar nee hoor niets van het alles.
en dan dat begin van de 20 eeuw. met die man met de stokken. wat komt er? bauhaus. welgeteld 2 pagina's aan bauhaus geweid in je boek, maar wel zo'n 20% van je eindexamen. Niets geen new orleans jazz, ragtime, blues oid.
geen soaps, geen madonna, geen public enemy en zo kan ik nog wel 80 dingen opnoemen die er niet in voorkwamen.
ik had net zo goed niet kunnen leren en dan had ik nog een hoger cijfer gehaald. (omdat ik dan niet zo gefrustreerd was)
is het niet zo dat er een bepaald percentage van de stof die opgegeven is terug moet komen in het eindexamen?


nou ik hoop echt met heel mijn hart dat ze er iets aan gaan doen, want dit is echt niet oke.


wo mei 19, 2010 5:17 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 19, 2010 5:35 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kunst Algemeen
Tegen ieders mening hier in,
ik vond het een prima examen!
Dit is precies waar wij op school zijn voor voorbereid, niet het letterlijk leren van de kunst feitjes en allerlei gebeurtenissen, maar het kunnen toepassen van je achterliggende kennis en het begrijpen van de gevolgen van bepaalde gebeurtenissen.
Als je dit examen vergelijkt met examens van de vorige jaren dan zul je zien dat de vraagstelling niet anders is als normaal. Het is af en toe inderdaad niet helemaal helder wat er bedoeld wordt, echter is dit altijd zo geweest, en dit is waar wij op school op hebben geoefend.
Ik hoor hier al argumenten als 'film is niet echt kunst', film is wel degelijk kunst, zeker als je de acteur die moet acteren zonder daadwerkelijke film setting vergelijkt met de danser die danste om de beelden te creëren, wat is dan nog het verschil tussen beide?
Ook had je kunnen verwachten dat je slechts een heel select gedeelte van de 'geleerde' stof voorgeschoteld zou krijgen, het zijn immers maar 33 vragen en slechts drie periodes.
Het was bekend dat je moest leren: de burgerij, de hofcultuur, de moderne cultuur en de massa cultuur. Dit is dan ook precies waar we vragen over hebben gekregen.

Het enige minpunt is volgens mij alleen dat het examen inderdaad erg lang was, ik heb het ook slechts 5 minuten binnen de tijd gered, de filmpjes zouden dan inderdaad korter kunnen.
Brand er maar op los!


wo mei 19, 2010 5:45 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 18, 2010 7:06 pm
Berichten: 12
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kunst Algemeen
Ik ben het ook wel een klein beetje met bovenstaande eens, maar ik heb een oneerlijke mening.
Ik had in de bovenbouw nl. muziek gehad en er waren veel mensen die beeldende vorming hadden, daardoor was het moeilijk blok 1 te maken, dat toch wel bijna 50 procent van het examen besloeg.

Misschien praat ik morgen wel anders, als ik de antwoorden heb gezien. Ik snap iig dat veel mensen iets hadden van: Sí ch'io vorrei morire!


wo mei 19, 2010 5:57 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 18, 2010 6:13 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kunst Algemeen
Ik vond het examen helemaal niet zo moeilijk. Ik zag er heel erg tegenop, maar het viel me mee.
Of ik het daadwerkelijk ook goed gemaakt heb, dat kan ik niet zeggen, want het blijft kunst.

Maar mijn leraar heeft gezegd dat je niet dingen letterlijk moest leren, maar dat je de kenmerken van de stromingen en het beeld van de wereld/kunst/schoonheid/wetenschap en al die dingen die staan aangegeven in de syllabus moest leren.
En dat heb ik doorgelezen. Leren van die dingen werkt alleen als er letterlijk dingen gevraagd worden, en iedereen zou toch moeten weten dat het eindexamen kunst inzicht is (dat is duidelijk uit de examens van afgelopen jaren en ik neem aan dat de leraar dat ook wel even meldt).


wo mei 19, 2010 9:36 pm
Profiel

Geregistreerd op: do mei 20, 2010 10:45 am
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Kunst Algemeen
Vraag 8 was echt een grap, hoe bedoel je slecht geformuleerd
hoe komt meer stemmigheid tot stand? Waarop doelden ze, op het stuk of in het algemeen...


do mei 20, 2010 10:49 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling