Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is do maart 28, 2024 8:34 pm



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Filosofie 2009 teveel kennis 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: do mei 21, 2009 11:01 am
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Filosofie 2009 teveel kennis
Vinden jullie ook dat het filosofie examen 2009 veel te veel (lees: alleen maar) kennisvragen bevatte? Vorig jaar was hier over geklaagd, en er zou wat aan gedaan worden, maar blijkbaar niet! Ik baal er erg van, omdat juist tijdens onze tentamens ontzettens is geoefend met actuele onderwerpen meenemen, eigen meningen geven, enz. Stom!


do mei 21, 2009 11:05 am
Profiel

Geregistreerd op: do mei 07, 2009 11:45 pm
Berichten: 15
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Filosofie 2009 teveel kennis
Ben ik niet met je eens. Ik vind het sowieso een beetje raar om over een examen te klagen dat er te veel 'leervragen' inzaten. Het hele idee achter zo'n examen is toch dat je er goed voor leert? Toepassingsvragen zaten er trouwens ook genoeg in.


vr mei 22, 2009 10:59 am
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 7:24 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Filosofie 2009 teveel kennis
Jaa. Ik bedoel, dat hele boek was gewoon leren. Ja wat moest je verder doen?
En bovendien waren de helft van de antwoorden al gegeven in de inleiding zelf!


di mei 26, 2009 7:43 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 11:35 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Filosofie 2009 teveel kennis
Hej,
Ik ben het zeker met je eens. Ik las de reactie dat er toepassingsvragen in het examen zaten, ik denk dat die persoon de defenitie van toepassingsvragen nog een keer moet opzoeken.
Ik en andere leerlingen hebben het examen al een keer doorgesproken met onze leraar Filosofie en hij was het geheel met ons eens dat dit een miserabel slecht examen was. Het idee achter filosofie is natuurlijk absoluut niet dat je een boekje uit je hoofd moet kennen, maar dat je dat boekje kunt toepassen op actuele situaties en dat je je mening erover kunt geven. Ik vind het zelf dan ook zeer spijtig, maar als dit Filosofie op het VWO was, ben ik blij dat ik het nooit meer heb, want eigenlijk is het een grof schandaal, immers elke idioot kan een boekje uit zijn hoofd leren:) daarvoor had je geen Filosofie nodig.

Ik hoop in ieder geval dat het volgende jaar tenminste een fatsoenlijk examen wordt en voor de rest: iedereen nog succes met de laatste examens


di mei 26, 2009 11:39 pm
Profiel

Geregistreerd op: do mei 07, 2009 11:45 pm
Berichten: 15
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Filosofie 2009 teveel kennis
Toepassingsvraag is een samengesteld woord, dus ik heb 'toepassing' maar even opgezocht omdat ik aanneem dat over 'vraag' geen discussie bestaat. Overigens zou je de spelling van 'definitie' ook op kunnen zoeken :mrgreen:

toe·pas·sing de; v -en 1 het toepassen; gebruik 2 computerprogramma

En dat was er wel degelijk. Zoals het toepassen van Farabi en Aquino op de Paus, het toepassen van Locke op Reve, Kant op zuster Immaculata, need I say more? Of het examen slecht was durf ik niet te zeggen, maar in de les hebben we het er wel regelmatig over gehad dat het boek slecht was, dat zou een troost kunnen zijn.

Trouwens; vandaag in NrcNext een artikel over o.a. het filoexamen, van Rob Wijnberg!


wo mei 27, 2009 6:02 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling