Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is vr maart 29, 2024 11:13 am



Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
 [VWO] Aardrijkskunde 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: vr mei 23, 2008 7:06 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: [VWO] Aardrijkskunde


vr mei 23, 2008 7:11 pm
Profiel

Geregistreerd op: do mei 22, 2008 6:16 pm
Berichten: 5
Antwoord met een citaat
Bericht Re: [VWO] Aardrijkskunde
Irredentisme stond duidelijk uitgelegd. Vraag 27 sloeg ook echt alles. Over afsluitingsgesteente ofzo?? Nooit van gehoord.


vr mei 23, 2008 7:31 pm
Profiel

Geregistreerd op: vr mei 23, 2008 1:38 pm
Berichten: 15
Antwoord met een citaat
Bericht Re: [VWO] Aardrijkskunde
Helaas moet ik inderdaad ook melden dat irredentisme wel vaak is behandeld in combinatie met separatisme en regionalisme :( Ik heb de Geo als methode.


Wat mij trouwens heel erg verbaasd, is dat ze net om kwart voor 8 op het eindexamen journaal zeiden dat het Laks zei dat er niet zo heel veel klachten waren vandaag!

UHM... en die bijna 4800 klachten over Aardrijkskunde zijn wat? Verdwenen? Over Natuurkunde en Biologie zeiden ze wel dat er veel klachten waren, terwijl dit er aanzienlijk minder zijn!

Wel staat er bij nieuws een klein stukje over een recordaantal, maar niets over wat de uiteindelijke klachten zijn, en wat er aan gaat gebeuren.


vr mei 23, 2008 7:35 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 6:20 pm
Berichten: 114
Antwoord met een citaat
Bericht Re: [VWO] Aardrijkskunde
irredentisme stond er Idd in. De 1e 2 opgaven van het examen vond ik ook nog wel makkelijk, maar toen brak de hel los.

Ik vond het ook zo onzinnig dat ze dat zeiden. Alsof die klachten ineens zo verdwenen zijn.

Zal de 5000 vandaag nog gehaald worden?


vr mei 23, 2008 7:39 pm
Profiel

Geregistreerd op: vr mei 23, 2008 1:38 pm
Berichten: 15
Antwoord met een citaat
Bericht Re: [VWO] Aardrijkskunde
Vind het al bijzonder genoeg dat er in 8 uur al zoveel geklaagd is.. :P


vr mei 23, 2008 7:43 pm
Profiel

Geregistreerd op: vr mei 23, 2008 7:43 pm
Berichten: 6
Antwoord met een citaat
Bericht Re: [VWO] Aardrijkskunde
Aardrijkskunde is het enige dat ik een beetje kan! en ik vond het wel te doen..
het enige nuttige wat ik heb kunnen leren voor dit examens komt niet uit het boek inderdaad. Ik heb veel gehad aan het oefenen van examens van eerdere jaren!!!
het antwoordmodel vind ik vrij #@$%, vooral bij 27. Mensen hebben veel klachten over
de laatste 2 vragen.. maar als je je atlas open had geslagen op de bladzijde van
Australie en nieuw zeeland, dan had je zo het antwoord kunnen vinden!!!!!

ik vond het examen wel veel te lang, maar heb het wel op tijd af kunnen krijgen. Ik heb
in ieder geval wel een klacht ingedient!!

iedereen veel succes met de komende examens!!!

Marissa


vr mei 23, 2008 7:48 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 6:20 pm
Berichten: 114
Antwoord met een citaat
Bericht Re: [VWO] Aardrijkskunde
Iemand het Guiness Book of Records al gebeld? :wink:.

Het is uniek ja, maar wel begrijpelijk. Ik dacht tijdens het examen al van:"Dat wordt klagen".

Enne, zo het antwoord vinden: no way :wink:. Ook al heb ik die ene volgens mij per ongeluk goed beantwoord.

Ik heb nooit iets gehad over luchtdruk en winden en de invloed daarvan op rivieren.

Ook ik heb examens geoefend, en heb hier vooral bij het laatste onderdeel niets aan gehad.

En dat terwijl Ak één van m'n beste vakken is.


vr mei 23, 2008 7:50 pm
Profiel

Geregistreerd op: vr mei 23, 2008 1:38 pm
Berichten: 15
Antwoord met een citaat
Bericht Re: [VWO] Aardrijkskunde
Bij mij een beetje hetzelfde verhaal,
ik heb het examen van vorig jaar gemaakt om te oefenen, hier had ik (voordat ik uberhaupt nog hard ging leren) een 6.9 of zo, vandaag hoop ik dat ik de 4.6 heb gehaald, maar dat is niet eens zeker! :S

Hoe kan dat, dat er zo veel verschil in zit?


vr mei 23, 2008 8:09 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 6:20 pm
Berichten: 114
Antwoord met een citaat
Bericht Re: [VWO] Aardrijkskunde
Pff, echt he.

Waarschijnlijk vonden ze het leuk om ons te pesten ofzo. Wie maakt dit? Ik ken iemand die studeert Aardrijkskunde, en die wist sommige vragen niet eens precies!

Jaa, ik had ook voor een oefenexamen een 7,5 ofzo, met gemak zonder te leren.

Dit sloeg echt gewoon alles.


vr mei 23, 2008 8:12 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 19, 2008 8:41 pm
Berichten: 154
Antwoord met een citaat
Bericht Re: [VWO] Aardrijkskunde
Dit examen sloeg als een tang op een varken (of hoe dat spreekwoord ook gaat).

Ik hoop dat ze de norm flink versoepelen, heb geen zin om te blijven zitten....(er vanuit gaande dat ik ook een onvo voor latijn heb. Mag dan gelukkig nog wel herkansen, maar toch)


vr mei 23, 2008 8:20 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 6:20 pm
Berichten: 114
Antwoord met een citaat
Bericht Re: [VWO] Aardrijkskunde
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ze gaan doen. Vaak negeert het CEVO gewoon alles, maar dat kunnen ze hier toch niet meer doen lijkt me.

Tang op een varken? xD


vr mei 23, 2008 8:23 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 19, 2008 8:41 pm
Berichten: 154
Antwoord met een citaat
Bericht Re: [VWO] Aardrijkskunde


vr mei 23, 2008 8:25 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 6:20 pm
Berichten: 114
Antwoord met een citaat
Bericht Re: [VWO] Aardrijkskunde
Damn, die is echt vet cool :P.

Moet je het LAKS bellen:"Ja sorry hoor, maar dat examen sloeg echt als een tang op een varken!".


vr mei 23, 2008 8:26 pm
Profiel

Geregistreerd op: vr mei 23, 2008 8:18 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: [VWO] Aardrijkskunde
Vraag 3: beter antwoord in kaart 123 C, sterker nog, dit is eigenlijk het enige mogelijke goede antwoord (je moet de oorzaak geven (123C), en niet de situatie waar de oorzaak toe leidt (123B)

Vraag 11: gevraagd wordt om deelvragen waarmee de hoofdvraag onderzocht kan worden. Het lijkt mij dat die deelvragen in moeten gaan op aspecten van de hoofdvraag, en niet zoals in het correctiemodel eventuele (slechte) enquêtevragen.

Vraag 12: erg onduidelijke vraag, gaat het om de losse stadsgewesten Amsterdam, Rotterdam en Utrecht, of om de samenvoeging van al deze 3 stadsgewesten? Bij alledrie samengevoegd (zoals in het boek Atlantis zo’n stadsgewest wordt voorgesteld), kun je zeggen dat de randstad niet als stedelijk geheel functioneert, omdat er maar heel weinig naar de andere steden gereisd wordt. Zie je de steden los, dan is dit juist precies andersom.

Vraag 13: niet duidelijk, en volgens mij ook geen verplichte stof

Vraag 16: sociaalculturele kenmerken zoals koloniale overheersing en eigenbelang van de koloniserende landen speelt opeens geen rol meer? De overeenkomst is dat ze beiden overheerst zijn, Tsjaad door Frankrijk, Zambia door de Britten, en dat Britten en Fransen los van elkaar alleen in eigenbelang hebben gehandeld bij het aanleggen van de spoorwegen.

Vraag 18: antwoordenmodel is erg kort door de bocht

Vraag 22: in de hele atlas staat geen gedetailleerde kaart. Ook kun je uit de bronnen en verstrekte gegevens niet concluderen dat aanleg op de ene oever milieuvriendelijker is dan op de andere oever, net zoals je niet kunt concluderen dat er minder “kunstwerken” nodig zijn.

Vraag 27: Voor het vasthouden van aardgas is geen brongesteente nodig, alleen voor het ontstaan ervan. In het boek wordt overigens ook genoemd: er mag geen gebergtevorming optreden, omdat de lagen dan te veel verbrokkelen: via de breuken kunnen olie en gas dan ontsnappen.
Dit laatste antwoord is bijvoorbeeld helemaal niet in het antwoordenmodel terug te vinden, en kan ook niet als “voorbeeld van een goed antwoord” worden toegevoegd, want bij deze vraag zijn het geen voorbeelden, maar wordt het gepresenteerd als enige goede.

Vraag 32: je moet beredeneren hoe een mechanisme ZOU KUNNEN werken. Vervolgens staat er in het antwoordenmodel maar één manier om dit te beredeneren als enige goede uitleg, en bovendien is dit een erg vergezochte, en strikt genomen ook niet helemaal juiste redenering. Antwoordmodel en vraag zijn hier erg onduidelijk. Ga wolken pesten ofzo!

Vraag 36 en 37: Onduidelijke vragen die op geen enkele manier in de stof voorgekomen zijn. Boven de vragen staat dat je de atlaskaarten 180 B en D moet gebruiken. Vervolgens heb je bij vraag 36 die kaarten niet nodig, maar juist andere kaarten, en ga je de mist in als je genoemde kaarten gebruikt, terwijl dit er notabene boven staat.


vr mei 23, 2008 8:31 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 19, 2008 8:41 pm
Berichten: 154
Antwoord met een citaat
Bericht Re: [VWO] Aardrijkskunde


vr mei 23, 2008 8:36 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling