Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is do maart 28, 2024 6:35 pm



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 Maatschappijwetenschappen/Maatschappijleer 2010 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 12:25 pm
Berichten: 5
Antwoord met een citaat
Bericht Maatschappijwetenschappen/Maatschappijleer 2010
Hoe ging ie bij jullie?

Ik constateer dat het tentamen een aantal belangrijke fouten heeft. Ten eerste vraag 5. Bij vraag 5 ontstaat zeer veel verwarring door de vraagstelling:

De zorgen over de komst van commerciële televisie betroffen niet alleen het 'algemeen onbehagen over het nieuws' maar ook het aanbod van de overige programma's van de commerciële tv-zenders.

Noem twee bezwaren die worden ingebracht tegen het programma-aanbod van commerciële tv-zenders.

Hier wordt sterk gesuggereerd dat je de bezwaren uit de tekst moet halen. Het correctievoorschrift rekent dit echter niet goed. Het blijkt in deze vraag te gaan over algemene bezwaren tegen commerciële zenders en niet die uit de tekst. Door de vraagstelling ontstaat er hierdoor een grote verwarring waar ook in andere fora (o.a. FOK) al over gesproken wordt.

Verder is er bezwaar over vraag 8. De vraag luidt:

Leg uit waarom de nieuwsrubrieken van commerciële zenders sensationeler zijn dan het NOS Journaal. Betrek in je antwoord een verschil tussen commerciële zenders en publieke omroep.

Zoals je ziet, wordt er één verschil gevraagd. In het correctiemodel zijn er echter 2 punten te verdelen voor 2 verschillen tussen de commerciëlen en de publieken. Dit klopt dus van geen kant.

Geef je reactie over dit examen hieronder.


do mei 20, 2010 1:43 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 3:44 pm
Berichten: 2
Woonplaats: Volendam
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Maatschappijwetenschappen/Maatschappijleer 2010
Ik had vraag 5 goed, dus daar klaag ik niet over. Maar vraag 8 inderdaad twijfelachtig. Kijk ook eens naar vraag 12. Die vind ik ook behoorlijk vaag! Ik heb alweer een klacht ingediend.


do mei 20, 2010 1:51 pm
Profiel

Geregistreerd op: do mei 20, 2010 1:48 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Maatschappijwetenschappen/Maatschappijleer 2010


do mei 20, 2010 1:54 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 18, 2010 3:27 pm
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Maatschappijwetenschappen/Maatschappijleer 2010
Ik vond hem vrij moeilijk.

Kan iemand mij trouwens vertellen waar die dingen stonden over de EU en de medialogica, want deze ben ik met het leren nergens tegengekomen :oops: :oops:

xxx


do mei 20, 2010 9:10 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 9:41 pm
Berichten: 10
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Maatschappijwetenschappen/Maatschappijleer 2010
Ik ben het helemaal met je eens, ik heb ook een klacht in gediend over opgave 5 ook ik heb inderdaad de gevolgen uit de tekst gehaald , in plaats van algemene gevolgen te benoemen.

Ik had zelf het idee dat het wel lekker ging, maar dat bleek achteraf na het nakijken toch wel een beetje tegen te vallen heb tussen een 6 en een 8.

Ook het begrip medialogica ben ik niet tegengekomen, de vragen over de Eu vind je terug in de lesbrief EU betrekkingen.


do mei 20, 2010 9:30 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 18, 2010 3:27 pm
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Maatschappijwetenschappen/Maatschappijleer 2010
lesbrief EU betrekkingen???

die zal ik dan wel gemist hebben denk ik... :? Volgens mij heb ik die niet. En de rest van mijn klasgenoten hadden daar ook niets over kunnen terugvinden in de leerstof, maar jah, het zal allemaal wel goed komen, hopen dat ik de rest dan maar goed heb!
nou ja, hopen op een 6je dan maar!

xxx


vr mei 21, 2010 10:27 am
Profiel

Geregistreerd op: vr mei 21, 2010 5:15 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Maatschappijwetenschappen/Maatschappijleer 2010
Die vraag over de medialogica wist ik ook niet. Dit begrip wordt wel genoemd en uitgelegd in de syllabus, ik geloof op pagina 44. Je kunt, als je de syllabi download als PDF bestand, altijd door middel van de zoekfunctie controleren of bepaalde onderdelen er wel echt instaan :wink:


vr mei 21, 2010 5:19 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling