Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is do maart 28, 2024 10:03 am



Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 M&O 2010 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: di mei 18, 2010 10:21 pm
Berichten: 8
Antwoord met een citaat
Bericht Re: M&O 2010


di mei 18, 2010 11:10 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 19, 2010 9:11 am
Berichten: 5
Antwoord met een citaat
Bericht Re: M&O 2010
Ik heb nog een vraag over het examen:
Is het formule blad nou fout bij 31?
Want de helft zegt van wel en de andere helft niet :o


wo mei 19, 2010 9:13 am
Profiel

Geregistreerd op: wo feb 24, 2010 7:16 pm
Berichten: 47
Antwoord met een citaat
Bericht Re: M&O 2010
Ik denk dat het correctiemodel het juist had, maar dat het formuleblad niet duidelijk genoeg was. Alsnog blijft het raar dat beiden een iets andere formule geven.


wo mei 19, 2010 10:04 am
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 19, 2010 11:39 am
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: M&O 2010
bij mij ging die ook f'ed up , 20+ puntjes.
lol duimen voor een 3.3 dan heb ik iig nog afgerond een 5 :P


wo mei 19, 2010 11:42 am
Profiel

Geregistreerd op: di mei 18, 2010 10:21 pm
Berichten: 8
Antwoord met een citaat
Bericht Re: M&O 2010


wo mei 19, 2010 12:21 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 19, 2010 12:36 pm
Berichten: 16
Antwoord met een citaat
Bericht Re: M&O 2010
Ligt het aan mij of kwam bijna niets van de te leren stof in het examen terug? De hele lesbrieven van de naamloze vennootschap (over aandelen en dergelijke), beide eenmanszaken (balansen en baten lasten) en de industrie (kostprijs n dergelijke) kwamen er niet in voor. Een enkele vraag uit stichting en vereniging (of een stichting leden mag hebben) en de REV/RTV berekenen kwam werkelijk uit de lesbrieven!

Waarvoor hebben we de afgelopen jaren m&o voor gevolgt en waarom hebben we zitten leren? Hadden we net zo goed niet kunnen doen want dat had niet veel uitgemaakt. Kan dit een fout zijn van het cito?

Michadon


wo mei 19, 2010 12:40 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 19, 2010 1:17 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: M&O 2010
Ik vond het moeilijk, vooral vanwege de tijd. Het was een lang examen.


wo mei 19, 2010 1:33 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 19, 2010 2:57 pm
Berichten: 30
Antwoord met een citaat
Bericht Re: M&O 2010
Paar puntjes waar ik tegen botste:
1) Het examen was inderdaad te lang. Toen het half 5 was, waren alleen de slimsten (ongeveer 3 mensen) al vandoor gegaan. Iedereen zat nog peinzend te kijken.
2) Ik zat al gelijk vast bij de allereerste vraag; is het een leverancierskrediet of afnemerskrediet?
Gelukkig toch nog goed gegokt.
Die Neckermann vraag was trouwens ook heel vaag. Bij vraag 3 heb ik (na een half uur van alles te zitten proberen) gewoon alles opgeteld en dat kwam (blasphemy!) zo toevallig ook op 1300 uit.
3) Opgave 2 was een ramp.
4) Die formules voor "afwijking door het verschil in afzet" en "afwijking door het verschil in verkoopprijs" stonden helemaal niet op het formuleblad. Ik dacht dat we zulke formules ook erbij hadden.
5) Vervelendste is nog dat er helemaal geen "normale" vraag was over de NCW.
We hebben het zo vaak geoefend en dan krijg je zo'n lullige 1-punt vraag.
6) Helemaal geen "normale" vraag over een balans opstellen, V&W rekening en liquiditeitsbegroting.
Ik ben zwaar teleurgesteld.

Ik kwam het CE binnen met een 8.2
Ben nu zeer benieuwd wat het gaat worden.
...

P.S. Dat doet me denken: zat er iemand ook vast bij die ene vraag over 6.67 miljoen inwoners, 6 miljoen beleggingsovereenkomsten en 67 miljard vermogenswaarde? (ik weet de getallen niet uit mijn hoofd)
Het leek zo'n makkelijke vraag (1 punt, overigens) maar ik zat er best lang over.


wo mei 19, 2010 3:13 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 19, 2010 12:36 pm
Berichten: 16
Antwoord met een citaat
Bericht Re: M&O 2010
ik ben het met jou punten eens. Maar er kwam werkelijk bijna niks van de te leren lesbrieven in terug. Ook die opdracht met het verschil door afzet en verkoopprijs. Dat leek op efficiencyverschillen en prijsverschillen, maar dat was het niet. Het was iets heel raars. Ook die eerste opdracht (van de Neckermann) was niet zoiets als dat we op school hebben gehad. Heel vreemd op deze manier en ik snap niet dat examens die er zo uit zien goedgekeurd worden.

Ik zat eerst ook zwaar te twijfelen bij de vraag over de 6 miljoen, 6,67 miljoen en 65 miljard. Want de vraag was vaag: Bedoelen ze nu hoeveel geld er per beleggingsovereenkomst gemmideld in zit, of bedoelen ze het gemiddelde per huishouden? Maar een deel van de huishoudens hadden geeneens een beleggingsovereenkomst! Vreemde vraag.


wo mei 19, 2010 3:31 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo feb 24, 2010 7:16 pm
Berichten: 47
Antwoord met een citaat
Bericht Re: M&O 2010
Ja bij die beleggingsovereenkomsten twijfelde ik ook. Heb eerst het gemiddelde aantal overeenkomsten per huishouden uitgerekend en toen het totaalbedrag door het aantal overeenkomsten per huishouden gedeeld als ik me niet vergis. Maar dat was gelukkig maar 1 punt.

Maar die vragen over verschillen dat waren toch gewoon efficiency- en prijsverschillen? En ook bezettingsverschillen dacht ik, maar toch kwam het wel terug. Hoewel ik ze geloof ik allemaal fout had, op 1 na misschien.


wo mei 19, 2010 3:46 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 19, 2010 12:36 pm
Berichten: 16
Antwoord met een citaat
Bericht Re: M&O 2010
Ja, je kon ze wel berekenen met de formules die je voor prijs en efficiency verschillen kon gebruiken. Maar ook maar bij 2 van de 4! Maar ik snapte dat examen niet. Het waren veel moeilijke vragen waar je enorm moest oppassen wat je aan het doen was, afgewisselt met simpele rekensommetjes!


wo mei 19, 2010 3:52 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 18, 2010 4:30 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: M&O 2010
Vergeet de simpele theorievragen niet die ik dan net weer niet wist.

Die vraag met die huishoudens vond ik ook maar ingewikkeld hoor. Ik snapte gewoon niet goed wat ze er nou mee bedoelden xD. uiteindelijk heb ik het eerste antwoord doorgestreept, de vraag nog een keer gelezen en een tweede poging geprobeerd. Toevallig kwam ik op hetzelfde getal uit. Beetje vaag allemaal.


wo mei 19, 2010 4:20 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 19, 2010 4:36 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: M&O 2010


wo mei 19, 2010 4:38 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 18, 2010 3:50 pm
Berichten: 46
Antwoord met een citaat
Bericht Re: M&O 2010
WTF @ norm.

Ik had zelf rond de 1,6 verwacht. Mijn leraar zei "als je 1,4 aanhoudt kan het altijd nog meevallen".

En dan krijgen we een 1,0. Leuk.

Ik denk dat dit voor veel mensen in ons landje het verschil gaat zijn tussen een 3/4, 4/5, 5/6. Voor mij tussen 7/8. Drie jaar lang een 8 komma nogwat gestaan voor M&O, nu is het ongeveer 50/50 (afhankelijk van vragen met subjectieve beoordeling) of ik op een 7 of 8 uitkom.

Beetje jammer.

_________________
Explicator conduce.


do jun 17, 2010 10:36 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling