Eindexamens.NU - Het eindexamenforum https://forum.eindexamens.nu/ |
|
Examen wiskunde B1,2 2008 https://forum.eindexamens.nu/viewtopic.php?f=7&t=9295 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | berna [ wo mei 21, 2008 9:24 am ] |
Berichttitel: | Re: Examen wiskunde B1,2 2008 |
dynamische modellen en de contractiestelling komen er toch niet in??? |
Auteur: | em.van.heumen [ wo mei 21, 2008 2:54 pm ] |
Berichttitel: | Re: Examen wiskunde B1,2 2008 |
Nee klopt, dat zit er niet in! |
Auteur: | Eddy [ zo mei 25, 2008 10:15 am ] |
Berichttitel: | Re: Examen wiskunde B1,2 2008 |
Auteur: | pfffffff [ zo mei 25, 2008 10:28 am ] |
Berichttitel: | Re: Examen wiskunde B1,2 2008 |
Auteur: | STAT [ zo mei 25, 2008 7:44 pm ] |
Berichttitel: | Re: Examen wiskunde B1,2 2008 |
ok, relaxt dat dat er niet bij zit! Waar kan ik trouwens precies zien wat je niet hoeft te kennen? Of zijn die 2 onderwerpen de enige twee.. ![]() |
Auteur: | D.D [ zo mei 25, 2008 8:19 pm ] |
Berichttitel: | Re: Examen wiskunde B1,2 2008 |
Betekend dit dat rijen in zijn geheel niet in het examen zitten of alleen die toepassing ervan? |
Auteur: | Eddy [ zo mei 25, 2008 9:00 pm ] |
Berichttitel: | Re: Examen wiskunde B1,2 2008 |
Auteur: | pfffffff [ ma mei 26, 2008 11:41 am ] |
Berichttitel: | Re: Examen wiskunde B1,2 2008 |
Hm... ik heb de eindtermen die we niet hoeven eens goed bekeken en volgens mij moeten de contractiestelling en de standaardlimieten die op de formulekaart staan wel. Alleen van de meetkundige plaatsen hoeven we volgens mij wat minder... alleen de simpele dingen moeten we actief kunnen, de rest passief. Pf... ik vind het wel vaag hoor. |
Auteur: | Eddy [ ma mei 26, 2008 12:58 pm ] |
Berichttitel: | Re: Examen wiskunde B1,2 2008 |
owke ff samengevat dit hoefen we NIET te kennen De kandidaat kan 99 onderscheid maken tussen een discreet en een continu model voor een dynamisch proces. 100 bij daarvoor geëigende dynamische processen, met name processen van exponentiële groei en afname, en processen van begrensde groei, een differentiaalvergelijking opstellen van het type dy —— = f (y). dt 101 door middel van substitutie controleren of een functie y oplossing is van een dergelijke differentiaalvergelijking. 102 eigenschappen van een oplossing y interpreteren in termen van het gemodelleerde proces. Subdomein: Oplossen van differentiaalvergelijkingen De kandidaat kan 103 een richtingsveld (veld van lijnelementen) gebruiken om een grafisch beeld van het dynamische proces te krijgen, ook met behulp van een geschikt computerprogramma. 104 door middel van een formule de algemene oplossing beschrijven van differentiaalvergelijkingen van de volgende vorm: dy • ------ = cy (met c constant) dt dy • ------- = c (y-k) (met c en k constant) dt dy y • ------- = cy (1 - -----) (met c en M constant) dt M 105 voor elk van de drie genoemde types differentiaalvergelijkingen een oplossing bepalen als er aan een gegeven randvoorwaarde moet worden voldaan, ook in concrete toepassingen. 106 de methode van Euler gebruiken om met behulp van een grafische rekenmachine of computer een oplossing te benaderen van een differentiaalvergelijking van het in eindterm 100 bedoelde type. 151 een geschikt rechthoekig assenstelsel in het vlak kiezen en een vergelijking opstellen van een meetkundige plaats die gedefinieerd is via gelijke afstanden tot twee punten, een punt en een lijn, een punt en een cirkel, een cirkel en een lijn respectievelijk twee disjuncte cirkels. 152 een vergelijking van een parabool herkennen en gebruiken, en de coördinaten van top en brandpunt berekenen in 153 een vergelijking van een ellips of hyperbool herkennen en gebruiken, in het geval de symmetrie-assen samenvallen of evenwijdig zijn met de x-as en de y-as. De kandidaat kan 167 het begrip sommeerbaarheid van een rij hanteren en de notatie ∑ uk herkennen en gebruiken. k=0 168 bepalen of een meetkundige rij sommeerbaar is of niet en bij een sommeerbare meetkundige rij de limietsom berekenen. 169 het verband leggen tussen de sommeerbaarheid van een rij en het bestaan van een oneigenlijke integraal. 170 de irrationaliteit van een getal als √2 bewijzen. 171 aan de hand van een algoritme een getal als √2 benaderen met rationale getallen. 172 onderscheid maken tussen rationale getallen en irrationale getallen en het verband leggen tussen deze getallen en oneindige repeterende en niet-repeterende decimale breuken. 173 het begrip differentieerbaarheid in verband brengen met een limietproces. 174 enkele standaardlimieten, zoals lim (rp - 1)/(r - 1) = p , lim (ax - 1)/x = ln a , lim (sinx)/x = 1 r›1 x›0 x›0 herkennen en gebruiken. 175 horizontale of verticale asymptoten van de grafiek van een functie in verband brengen met limieten >>>>>>>>>>>>>>>>>>>NIET<<<<<<<<<<<<<< PS: kan dus niet verkeerd zijn om dit wel te kennne ![]() PPS: niet tegen mij zueren als het fout is.. dit heb ik van eindexamen.nl gehaald.. dus als het fout is moet je bij hun wezen ![]() |
Auteur: | irene08 [ ma mei 26, 2008 1:38 pm ] |
Berichttitel: | Re: Examen wiskunde B1,2 2008 |
wiskunde wordt één groot drama, ik bak echt niks van rijen en alles..ook gonio ben ik niet goed in en dan vooral die parametervoorstellingen..maar rijen is werkelijk helemaal niks! |
Auteur: | Ben01 [ ma mei 26, 2008 2:40 pm ] |
Berichttitel: | Re: Examen wiskunde B1,2 2008 |
Auteur: | Eddy [ ma mei 26, 2008 7:05 pm ] |
Berichttitel: | Re: Examen wiskunde B1,2 2008 |
Auteur: | Ben01 [ ma mei 26, 2008 9:06 pm ] |
Berichttitel: | Re: Examen wiskunde B1,2 2008 |
Auteur: | rikdew [ di mei 27, 2008 7:35 pm ] |
Berichttitel: | Re: Examen wiskunde B1,2 2008 |
ligt het nou aan mij, of is wiskunde b12 enige vak waarvoor geen samenvatting te vinden is? ![]() mss dak ook niet helemaal op tijd drmee begonne ben mja.. ![]() ![]() |
Auteur: | irene08 [ wo mei 28, 2008 9:23 am ] |
Berichttitel: | Re: Examen wiskunde B1,2 2008 |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |