Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is do maart 28, 2024 5:26 pm



Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 VWO Wiskunde A 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: wo feb 24, 2010 7:16 pm
Berichten: 47
Antwoord met een citaat
Bericht VWO Wiskunde A
En? Hoe ging het? Bij mij zeer goed. Hoewel ik een 5,5 nodig had voor een voldoende en zoiets verwachtte te behalen, zit ik tussen de 7 en de 9!

Vonden jullie hem ook makkelijk? En wat hadden jullie bij de 'zonder cijfers' vraag? Ik geloof dat ik hem goed had, maar wat dachten jullie toen je die vraag zag?


di mei 25, 2010 5:26 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 18, 2010 7:02 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Wiskunde A
Jaah ik vond hem ook niet al te lastig
zit tussen de 6.5-8.5, heb een 6.8 nodig voor een 7 dus dat moet wel lukken :D.
Je kreeg dus 6 punten bij 1 beredeneer vraag....?
Een beetje te veel beredeneer vragen, waar je overigens veel punten voor kreeg.
Maar verder was het wel redelijk examen toch?


di mei 25, 2010 5:34 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 19, 2010 12:36 pm
Berichten: 16
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Wiskunde A
Over die beredeneer vraag:
Je krijgt er geen 6 punten voor:
ze vragen:

Aan de vorm van deze afgeleide kun je door redeneren, dus zonder
berekeningen uit te voeren, zien dat de zomereik steeds groeit en dat die groei
steeds langzamer gaat.

6p) 10 Laat zien (door een redenering) hoe uit de formule van de afgeleide volgt dat de
zomereik steeds groeit en dat deze groei steeds langzamer gaat.

In het antwoordenmodel geven ze echter 6 redeneringen voor elk 1 punt. Dit werd echter niet in de vraag gevraagt. Daar wekken ze de impressie dat je maar 1 redenering hoeft te geven. Dus zeker geen 6.

Hoe denken jullie hierover?


di mei 25, 2010 5:49 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo feb 24, 2010 7:16 pm
Berichten: 47
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Wiskunde A
Lijkt me sterk dat je voor 1 redenering 6 punten kan krijgen. Dan is het toch logisch dat je antwoord uit meerdere onderdelen moet bestaan.


di mei 25, 2010 5:59 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 19, 2010 12:36 pm
Berichten: 16
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Wiskunde A
Dat kan dan wel zijn, maar als er duidelijk gevraagd word om 'een' redenering, dan is eht niet zo dat je er 6 moet opschrijven. daarnaast is het natuurlijk van den zotte dat je op een examen nog moet afleiden aan de hand van het aantal punten wat je voor een vraag kan halen hoeveel antwoorden je moet geven. Dat is toch niet de bedoeling?


di mei 25, 2010 6:16 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 18, 2010 3:50 pm
Berichten: 46
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Wiskunde A
Volgens mij hebben we deze discussie ook gezien bij Nederlands. Conclusie was toen dat een redenering uit meerdere argumenten kan bestaan. Succes met je klacht ;)

_________________
Explicator conduce.


di mei 25, 2010 6:21 pm
Profiel

Geregistreerd op: do mei 20, 2010 9:44 pm
Berichten: 5
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Wiskunde A
Bij mij ging het niet zo goed. 40/48 punten ongeveer, dus hoop op een 4.7 voor een 6.
Ik ben benieuwd.

Zou het overigens iets uit maken, als je bent vergeten bij het staafdiagram te noteren wat er op de x-as en op de y-as staat?


di mei 25, 2010 7:10 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 19, 2010 2:57 pm
Berichten: 30
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Wiskunde A
Het examen was best te doen.
Alleen vond ik het wel vervelend dat we juist nét die rare sommen hadden.
1) Normaalwaarschijnlijkheidspapier, en dan niet de normale vorm, maar met rare Log als grenzen.
2) Tekentoets
3) Ik zat zelf te rommelen met het woord Lineair Interpoleren
4) Heeeeeel veeeeel redeneren.

Maar ach, behalve die Normaalwaarschijnlijkheidspapier en die tekentoets was het niet zo moeilijk.
Er zaten soms wel hele simpele vragen tussen :D

Bij die bomengroei dacht ik eerst dat de "a" waarden had van 34 234, 40 245 etc.
Ik had die komma als een punt gezien, waardoor ik die formule dus helemaal niet zag in mijn Window.
Gelukkig had ik toch nog gezien dat het een komma is, dus 34,234 , 40,245.

Ik maak me meer zorgen om AK en Economie dan Wiskunde...

P.S. Volgens mij moet je wel wat bij die assen schrijven, misschien een punt aftrek?


di mei 25, 2010 7:24 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 19, 2010 12:36 pm
Berichten: 16
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Wiskunde A
MEt het normaalwaarschijnlijkheidspapier was het idd eerst twee keer knipperen voor je doorhad wat ze nu eigenlijk bedoelden. Het bleek mee te vallen, maar de notatie was welw at ingeweikkeld.

De tekentoets was idd lastig. Ik twijfel altijd wat ik voor H0 en H1 moet kiezen en was het vaak oneens met het boek, want ik had altijd andere redenaties. Die heb ik bij het examen opzij gezet en die van het boek aangehouden en had die daarom ook goed.

Lineair interpoleren was ik nog nooit tegen gekomen. Was ook nieuw voor me, en heb ik dus ook fout gedaan. (+1 klacht op de toch al meer dan 3000).

Ook bij die bomengroei met de a las ik eerst ook over de komma heen. Kwam op het eind er pas achter dat er een komma was.


di mei 25, 2010 8:14 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 18, 2010 7:06 pm
Berichten: 12
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Wiskunde A
Haha, met dat lineair interpoleren zat ik ook van heee, wat?
Ik een woordenboek gevraagd, stond het niet echt handig in

Maar je moest gewoon 70% van die laatste klasse halen, en dan bij die andere 2 optellen en delen door t geheel :idea:

Ik vond 19 ook ontzettend pittig, dat je r moest uitrekenen; ik kwam volgens mij op de 959ste machts wortel van iets ofzo hahaha

en ik hoop dat ze die redeneervraag niet meerekenen hoor!


wo mei 26, 2010 8:47 am
Profiel

Geregistreerd op: wo feb 24, 2010 7:16 pm
Berichten: 47
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Wiskunde A
Gelukkig had in het lineair interpoleren wel helemaal goed (gegokt, dat wel). Alsnog is het raar dat ze een term gebruiken die je haast nergens terug had kunnen vinden.


wo mei 26, 2010 12:57 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 26, 2010 4:58 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Wiskunde A
Ging wel aardig, wel boven de 5.5 en mocht een 4.5 halen dus:D

trouwens bij die redeneervraag over die boom dat alle grafieken wel door de oorsprong MOESTEN gaan heb ik enorm rationeel geantwoord maar ik vraag me af of ze dat niet gewoon ook goed moeten rekenen, mijn antwoord was als volgt:

Wanneer men een zaadje in de grond stopt op het begin (dus t=0) zal de hoogte (h) van de boom uiteraard ook 0 moeten zijn omdat er nog niets gegroeid is.

wat denken jullie, maak ik een kans met deze 'beredenering' want in principe is het een juiste redenering toch?


wo mei 26, 2010 5:02 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 18, 2010 3:42 pm
Berichten: 6
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Wiskunde A


Laatst bijgewerkt door Jippp op wo mei 26, 2010 5:50 pm, in het totaal 2 keer bewerkt



wo mei 26, 2010 5:15 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 19, 2010 2:57 pm
Berichten: 30
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Wiskunde A
Nu je het zegt... bij die redeneervragen stond er heel expliciet:"geef geen getallenvoorbeelden".

Ik heb dus expres alles met álleen maar woorden uitgelegd, omdat ik zelfs het cijfer "nul" niet wilde zeggen. Maar als ik er nu over nadenk is het niet echt een getallenvoorbeeld als je "nul" zegt.
Hopelijk heb ik het toch goed. :S


wo mei 26, 2010 5:41 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 26, 2010 4:58 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Wiskunde A
@ Jipp
dat was idd wat in het antwoordenmodel staat en wat uiteraard ook goed is. Ik kwam echter niet zo snel op dit idee, vandaar mijn 'primitieve' antwoord.

Het probleem is echter dat al deze formules gaan over bomen. Dus ik heb niet expliciet de formule gebruikt maar wel het feit dat de formules allemaal over de bomen gingen. (en zo op het antwoord van het planten gekomen..)

maarja ik wacht het wel af :P ik zal er vast niet de volle punten voor krijgen haha, anders heb ik het mezelf wel heel makkelijk gemaakt :D


wo mei 26, 2010 6:29 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling