Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is do maart 28, 2024 9:09 pm



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 Reactie 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 4:46 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Reactie
Beste mensen,

Jullie plaatsen een fantastisch bericht waarin staat dat jullie door jarenlange ervaring geen problemen hebben met het online houden van de website. Heeft dit er niets mee te maken dat de bezoekersaantallen gewoon lager liggen dit jaar? Laat eens een afbeelding zien van de bezoekersstatistieken van vorig jaar in vergelijking tot dit jaar.

Ik kan me namelijk vorig jaar nog meerdere malen reacties herinneren dat de website eruit lag, of zelfs, erger nog, dat er tijdelijk vanuit een aparte database gewerkt moest worden omdat de servers zo overbelast waren. Was dat niet op dag 2?

Wees realistisch en laat ons eens wat meer zien dan de praatjes...


ma mei 17, 2010 4:51 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 5:01 pm
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Reactie
Hi Vince1,

Volgens mij sla je hier de spijker op zijn kop. Deze website staat inderdaad boordevol mooie praatjes over de bereikbaarheid, verbeterde privacy en 'onafhankelijkheid' van deze nieuwe stichting.
Heb ook het idee dat deze website dit jaar toch echt een stuk minder bezocht wordt nu er niet meer vanuit het LAKS reclame gemaakt wordt. Verder was hij vanmiddag echt best wel traag, moest soms wel een minuut wachten tot de pagina geheel geladen was (door serve.addelivery.nl). Tja, want eindexamens.nu staat wel helemaal vol met reclame.
Verder klopt het ook dat vorig jaar deze site en de klachtendatabase er dikwijls uitlag.Het blijft een moeilijk klusje om alles online te houden blijkt. Ieder jaar weer even wennen waarschijnlijk. Geen probleem verder hoor, maar ga dan niet pronken met de geweldige bereikbaarheid.
Wat ook erg interessant is is dat eindexamens.nu overzichtjes toont van klachten uit 2007 tot 2009. Spannend, want toen bestond de stiching klachtenijn nog niet eens. Zijn die gegevens wel rechtmatig verkregen? Zijn die gegevens wel eigendom van deze stichting? Blijkbaar zijn ze wel in het bezit van de stichting, wat zegt dat over de privacy van, eens kijken, de examenkandidaten van de afgelopen 10 jaar..? Zo'n 600.000 personen, grove schatting?
Erg discutabel allemaal, evenals een hoop andere zaken op deze site.


ma mei 17, 2010 5:11 pm
Profiel
Site Admin

Geregistreerd op: do mei 12, 2005 7:46 am
Berichten: 35
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Reactie
Je moet voor de grap eens de subsidieaanvraag van het LAKS lezen. Het LAKS heeft daar letterlijk in staan dat ze advertenties op hun website willen plaatsen.
En ja, de website is tot op zekere hoogte commercieel. Wel is het zo dat we het LAKS ruim 10 jaar zonder enige kosten in rekening te brengen hebben geholpen. In tegenstelling tot de NCRV waar het LAKS nu mee samenwerkt, vroegen we nooit geld.
De privacy is bij ons zwart-op-wit vast gelegd. Dit is bewust onder gebracht in een onafhankelijke stichting. We hebben tien jaar ervaring en een hoop gegevens uit die 10 jaar. Die gegevens komen inderdaad voort uit de samenwerking die we destijds met het LAKS hadden.
En als het aan ons gelegen had, zouden we niet uit elkaar gegaan zijn. We nodigen het LAKS graag uit om volgend jaar - als de subsidie op - zich weer aan te sluiten. We kunnen het LAKS veel mooie dingen bieden. Eigenlijk exact de dingen die ze volgens de subsidieaanvraag hadden willen hebben, maar niet hebben gerealiseerd.


ma mei 17, 2010 5:51 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 5:01 pm
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Reactie
Dag shuyg,
Weer een leuk praatje over hoe fout het LAKS wel niet is. Maar je geeft geen antwoord op de vraag die Vince1 stelt. En ook niet op mijn vragen.
Verder heb ik helemaal niets tegen reclame hoor - maar wel als die de laadtijd van de site beïnvloed (en zelfs het laden van de eigenlijke inhoud tegenhoud).
Je spreekt steeds over 'we' en stichting etc maar naar mijn weten bestaat jullie stichting slechts enkele maanden. Hoe kan het dan zijn dat 'jullie' gegevens van de afgelopen tien jaar hebben en 'jullie' een samenwerking hadden...?


ma mei 17, 2010 6:13 pm
Profiel
Site Admin

Geregistreerd op: do mei 12, 2005 7:46 am
Berichten: 35
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Reactie
Dat er vorig jaar gewerkt werd met een alternatieve database was alleen voor mensen van het LAKS. Ik had dat beter anders opgelost. Ook nu hebben we een alternatieve database beschikbaar voor het geval dat er iets mis gaat.

De stichting bestaat sinds januari dit jaar. De gesprekken over de oprichting zijn begonnen toen we door kregen dat het LAKS de eindexamenlijn opnieuw ging uitvinden zonder dat ze zich goed laten informeren.

De online eindexamenlijn van de afgelopen 10 jaar is niet voor of door het LAKS bedacht en ook niet ontwikkeld. Ongeveer 12 jaar geleden heb ik het idee met het LAKS overlegd. Destijds was men enthousiast, maar effectief gebeurde er niets. Ik heb toen op een voorganger van Eindexamens.NU een online eindexamenlijn geplaatst en het LAKS laten weten dat ze de klachten letterlijk zouden ontvangen zoals ze dat gewend waren (per e-mail). Het LAKS was echter zo enthousiast dat men gevraagd heeft of ze het systeem ook mochten gebruiken. De Eindexamenlijn is de daaropvolgende jaren verder ontwikkeld en mede daardoor heeft het LAKS de status gekregen die het nu heeft. Het was een prettige samenwerking waarbij het LAKS kon zijn zoals het LAKS was en we ieder deden waar we goed in waren. De afgelopen twee jaar begon de NCRV steeds meer eisen te stellen aan het LAKS. Het LAKS moest steeds meer geld betalen en de druk om inhoudelijk zicht te krijgen op de klachten neemt nog steeds toe. In ieder geval begon de NCRV de samenwerking te frustreren omdat men zelf een examensite op wou zetten. Hieruit volgde dat ik afgelopen jaar geen toegang kreeg tot het Eindexamenlijn en waardoor ik het LAKS geen ondersteuning kon geven die ik wou.
Ik heb laten weten dat als ik zakelijk was, ik de stekker uit het project zou moeten trekken. Ik heb tegelijkertijd laten weten dat ik dat niet zou doen. Ik heb zelfs op verzoek van het LAKS een samenwerkingsovereenkomst getekend. Daarin stond onder andere dat ik de privacy moest waarborgen en dat ik het LAKS de gegevens uit de Eindexamenlijn zou overhandigen. Dit is dus een vergelijkbare situatie die het LAKS nu heeft met hun webbouwer. Deed ik het destijds vrijwillig en met een hoop extra inzet, het LAKS moet nu voor ieder probleem betalen.
Ondanks dat ik loyaal ben geweest naar het LAKS, heeft het LAKS toch besloten om te kiezen voor de druk van de NCRV. Een dag voor het verlopen van de samenwerkingsovereenkomst heeft het LAKS de overeenkomst beeindigd. Er is geen overleg mogelijk geweest. Ik heb meerdere keren direct en indirect contact proberen te leggen met het LAKS.
Gevolg is dat het LAKS bedacht heeft dat ze de Eindexamenlijn zelf opnieuw gingen maken. Er zijn letterlijk schermafdrukken naar de webbouwer gegaan en er is meerdere keren geprobeerd om in te loggen op onderdelen die ik ontwikkeld heb. Kortom het LAKS heeft eigenlijk geprobeerd om de website van mij na te bouwen. Ik heb letterlijk log bestanden liggen waaruit blijkt dat het LAKS in een vroeg stadium bij de bouwer van hun website aan tafel heeft gezeten. Ik vraag me dan ook af of er werkelijk meerdere offertes aangevraagd zijn en ik vraag me, gezien het bedrag dat betaald is of er een goede selectie gemaakt is.

Ik heb het LAKS de afgelopen jaren van alles gegeven. Ik heb zelfs jaren lang een telefoonnummer voor ze gereserveerd gehad, want ik zonder problemen op hun naam wou zetten. Dat zou een telefoonnummer zijn wat ze op verschillende plekken konden gebruiken zonder afhankelijk zijn van derden. Ik heb jarenlang domeinen betaald voor het LAKS en die namen toch op hun naam gezet. Ik heb bij verschillende interne bestuursproblemen hacks opgelost of zoals tijdens de grote staking hun website na een telefoonje rond middernacht weer aan het werk gekregen. Een project waar ik niets mee te maken had, maar toch heb opgelost. Zo zijn er nog talloze situaties geweest waarbij ik het LAKS heb geholpen zonder dat er een cent betaald is. Het is dus niet zo dat ik opeens het LAKS aan het afvallen ben.
Ik vind het belangrijk wat het LAKS doet, maar de manier waarop ik afgelopen jaar behandeld ben is niet netjes. Ik zal altijd een zwak hebben voor het LAKS en ik wil ze dan ook serieus uitnodigen om deel te nemen in de sitchting. Ze krijgen wat mij betrefd alle ruimte zoals het LAKS dat de afgelopen 10 jaar ook gehad heeft. Ik heb het LAKS in ieder geval nooit beperkingen opgelegd.

De totalen van de klachtenlijn van de afgelopen jaren zijn onder gebracht in de stichting. Er is geen reden/afspraak gemaakt dat dit niet zou mogen. In theorie kan je je afvragen wie uberhaupt de eigenaar is van de online klachten(lijn).

Over de laadtijd van de advertenties. Er is reeds extra hardware geplaatst.


ma mei 17, 2010 9:27 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 5:01 pm
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Reactie
Toch wel heel frappant dat wanneer we drie keer vragen naar statistieken, er steeds geen antwoord komt. Laat dan gewoon weten dat die niet openbaar gemaakt worden. Nee, in tegenstelling tot gewoon een bondig en duidelijk antwoord op wat simpele vragen krijgen we een uitgebreid persoonlijk en gefrustreerd relaas over het LAKS en allerlei interne zaken waar we helemaal niet naar vragen. Volgens mij verwijten wij ook helemaal geen afvalligheid naar het LAKS hoor...
Shuyg, je mag dan wel admin zijn van deze site, amar volgens mij is dit forum niet echt een goede plek om je persoonlijke frustraties en zwartmakingen te plaatsen. Daar ben ik ook helemaal niet geinteresseerd in. Wat boeit mij het nou dat de webbouwer van het LAKS volgens jou in een vroeg stadium om tafel gezeten heeft?!? Lijkt me alleen maar slim. En dat je een telefoonnummer vrij hebt gehouden, nou, nou. Erg interessant allemaal.
Van wie die klachten zijn? Hmm, interessante vraag. Ik weet het fijne van die hele klachtenlijn niet en hoe dat allemaal geregeld is. Maar ik neem aan dat de klagers bewust bij het LAKS geklaagd hebben, het was immers ook gewoon de klachtenlijn van het LAKS. Dus die gegevens behoren mijns inziens ook gewoon het LAKS toe.


ma mei 17, 2010 9:49 pm
Profiel
Site Admin

Geregistreerd op: do mei 12, 2005 7:46 am
Berichten: 35
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Reactie
Ik dacht dat je het over de statistieken van de voorgaande jaren uit de eindexamenlijn had.

De bezoekerscijfers van Eindexamens.NU zijn tot zondag vrijwel hetzelfde geweest als voorgaande jaren. Ik heb nog geen definitieve cijfers over maandag, maar die zijn ongetwijfeld een lager.

Het LAKS heeft in haar subsidieaanvraag en de eerste verantwoording laten weten dat het een eerlijke aanbestedingsprocedure heeft gevolgt. Daar lijkt het gezien de feiten echter niet op.

De online versie was niet van het LAKS. Het LAKS heeft alle gegevens van de eindexamenlijn van afelopen jaar. Die heb ik netjes en tijdig aan ze gegeven. Daar was geen discussie over.

Ik ben inderdaad gefrustreerd over de manier hoe het LAKS dit gedaan heeft. Dat lijkt me ook logisch. Wat ik nog veel vervelender vind is het feit dat er zoveel ervaring verloren is gegaan. In de subsidieaanvraag heeft als titel "Publieksvoorlichting".
Als je nu naar de resultaten kijkt, dan zie je dat er tot op heden inhoudelijk nog maar 1 bericht door het LAKS geschreven is. Dat ging over het Baarnsch Lyceum en werd en uur gepubliceerd nadat wij het bericht hadden gepubliceerd. Verder staan en stonden er een aantal artikeljes waarin stond dat examens moeilijk waren en dat er naar gekeken werd. Wij zijn binnen korte tijd er in geslaagd om 5 inhoudelijke berichten te plaatsen. Een aantal daarvan zijn ook met CvE door genomen.


di mei 18, 2010 5:58 am
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 5:01 pm
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Reactie
Dag shyug,
Ben je misschien een beetje doof? Ik probeer uit te leggen dat ik helemaal niet vraag om wat het LAKS allemaal wel niet gedaan heeft en toch krijg ik een hele preek over de subsidie van het LAKS. Boeiend.
Tja, over die online versie. 1. Ook al 'was' hij niet van het LAKS, de klagers hebben we de indruk gehad dat ze bij het LAKS geklaagd hebben. Niet bij een of andere shuyg, een stichting of commercieel bedrijf of zo. Daarnaast werden die klachten ook door het LAKS zelf verwerkt, dus je kunt je afvragen wie de rechtmatige eigenaar is. Ik vind het in ieder geval erg vreemd dat er blijkbaar opeens een stichting opgericht kan worden die zegt al 10 jaar de klachtenlijn te organiseren en al die gegevens ook zomaar tot zijn beschikking heeft. Overigens vroeg ik helemaal niet of het LAKS die gegevens wel heeft, daar ga ik min of meer van uit. Het gaat me er om dat ik me zorgen maak over de privacy van de klagers in de afgelopen 10 jaar. Ook al staat e.e.a. zwart op wit, blijkbaar kan er toch een stichting mee aan de haal gaan. Dat zegt mijns inziens genoeg over jullie (privacy)beleid.
En oh, al weer een verhaaltje over hoe goed jullie wel niet zijn! Chapeau. Wel vijf inhoudelijke berichten geplaatst, nou nou! Wat een prestatie. Even een compilatie:
HAVO NL: "Een meerderheid van de klachten gaat erover dat examenkandidaten niet snappen wat er bedoeld wordt"
VWO NL: jullie uitgebreide bericht is ook gewoon een samenvatting van die andere twee 'inhoudelijke' berichten over Nederlands vwo.
Het LAKS zal misschien minder berichten. Ik weet de reden daar niet van. Misschien hebben ze meer feeling met de scholieren zelf en weten ze dat die helemaal niet zitten te wachten op allerlei berichten die jullie wel plaatsen. Misschien kwam het door de opstartproblemen, onderbezetting, drukte. Geen idee. En het stoort mij ook helemaal niet. Ik vnd overigens dat je wel erg snel conclusies trekt, na 1 dag examens. En wat het LAKS met het CvE besproken heeft weten jij en ik ook niet. Lijkt me ook erg voorbarig om daar al wat over te zeggen.
Nee shuyg, sorry, maar dit had ik niet verwacht van een klachtenlijk die pretendeert professionaler te zijn of zo.


di mei 18, 2010 8:05 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling