Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is do maart 28, 2024 2:09 pm



Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
 . 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: za mei 15, 2010 7:34 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht .
.


Laatst bijgewerkt door Aldus1 op do mei 20, 2010 7:03 pm, in het totaal 1 keer bewerkt



za mei 15, 2010 7:48 pm
Profiel
Site Admin

Geregistreerd op: do mei 12, 2005 7:46 am
Berichten: 35
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vraag
Beste Alderik,

Er kunnen teksten van het LAKS op de website staan. Die hebben ze er in het verleden zelf op gezet. Als het goed is wordt er nergens meer uit naam van het LAKS gesproken.

We hebben 10 jaar samen met het LAKS de Eindexamenlijn gedraaid en als het aan ons lag, was het LAKS het wiel niet opnieuw gaan uitvinden. De Eindexamenlijn zoals die de afgelopen 10 jaar opgebouwd is, inclusief alle ervaringen hebben we ondergebracht in een onafhankelijke stichting. Op die manier kunnen we net als voorheen zaken als bijvoorbeeld de privacy waarborgen. Sterker, we hebben het beleid rondom de privacy zelfs verscherpt.

In de stichting zitten vrijwel alle bestuursleden/vrijwilligers die de afgelopen 10 jaar verantwoordelijk waren voor de Eindexamenlijn. We hebben dus geen last van medewerkers die vertrekken of bestuurders die na 1 of 2 jaar weer weg gaan. Bij ons zit werkelijk 10 jaar ervaring. Het LAKS heeft uiteraard ook ervaring, maar dat is eigenlijk beperkt tot 1 jaar. Dat waren twee medewerkers die afgelopen jaar mee gedraaid hebben.

Tot slot heeft de stichting alles nu in eigen hand. Zo is het telefoonnummer wat we gebruiken werkelijk van de stichting en niet van een omroep. Ook zijn we niet meer afhankelijk van een omroep en kunnen we dus ook niet onder druk gezet worden door de omroep.

Vanaf maandag kunnen er klachten ingediend worden. Het resultaat zal aan het College voor Examens voor gelegd worden.


zo mei 16, 2010 9:06 am
Profiel
Site Admin

Geregistreerd op: do mei 12, 2005 7:46 am
Berichten: 35
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Vraag
Alderik, ik nodig het LAKS nogmaals uit om deel te nemen in de stichting. Ik heb me 10 jaar ingezet voor het LAKS en zonder enig overleg, en zonder klachten laat het LAKS-bestuur van de ene op de andere dag weten niet meer samen te willen werken. Hiermee wordt in één keer 10 jaar ervaring door de toilet gespoeld. Dat is jammer want 10 jaar geleden was het LAKS op dit gebied geen gesprekspartner en het is ons toch gelukt om het LAKS aan tafel te krijgen bij de serieuze partijen.

De subsidie (63.000 EUR) die het LAKS gekregen heeft had twee doelen.
1. Het in eigen beheer krijgen van de eindexamenlijn.
2. Het verbeteren van de eindexamenlijn.

Punt 1 is niet bereikt, want jullie zijn nu afhankelijk van jullie webbouwer en het LAKS zit nog steeds onder de plak bij de NCRV.
Punt 2 is voor zover ik kan zien ook niet bereikt, want het formulier wat wij ontworpen hebben is letterlijk over genomen. Verbeterde "categorieen" zijn er niet gekomen, want dezelfde categorieen zijn gebruikt.

Zo wordt er in de subsidieaanvraag gesproken over het "optimaliseren van de klachtenanalyse". Als voorbeelden wordt genoemd wat al mogelijk was en als verbetering wordt genoemd dat dit "gemakkelijker en in eigen beheer" moet kunnen. Dus je klikt op een lijst met klachten per regio en krijgt het aantal klachten per regio. Op welke manier wordt kan dat gemakkelijker gemaakt worden.
Een ander onderwerp is het "optimaliseren van de toegankelijkheid van informatie". Daar wordt mee bedoeld dat er nieuwsberichten op de website komen te staan. Het LAKS heeft altijd onbeperkt en ongecensureerd de mogelijkheid gehad om berichten te plaatsen. Het is me een raadsel welke verbetering het LAKS hier wil bereiken. De beperking is namelijk de mensenlijke factor. Overigens iets wat afgelopen jaar best goed opgepakt was.
Een belangrijke en in mijn ogen reeele beperking was de aansluiting van het telefoonsysteem op de database. Die was er bij de NCRV wel, maar blijkbaar was dit afgelopen jaar niet bekend bij het LAKS. Echter blijkt het LAKS juist aan dit gebruik niets gedaan te hebben. Ik zie ook dat iedereen die afgelopen jaar geholpen heeft dezelfde rol had gekregen. Dus dan is het niet verwonderlijk dat het systeem niet meer aansluit.

Samengevat is het dus niet gelukt om de verbeteringen die in de subsidieaanvraag voorgesteld worden ook werkelijk waar te maken. En dan heb ik het nog niet eens over de tekortkomingen en conceptuele fouten op de website. Denk aan het cijfer berekenen wat nog steeds niet klopt en waarvan in het verleden het cijfer onder de 1 uit kon komen.

Kan er in het nieuwe systeem bijvoorbeeld op regio gezocht worden. Denk aan provincies of andere regio's? Kan het LAKS zien hoeveel procent van de examenkandidaten een klacht heeft ingediend? Zo kan ik nog wel even door gaan...

Ik weet dat je op dit moment nog geen bestuurder bent. Na de examens ben je dat wel. Ondanks dat je (gezien de klas waar je nu in zit) niet de verantwoordelijkeheid voor de eindexamenlijn zal krijgen, nodig ik je uit om een keer te praten. Volgend jaar is er geen subsidie meer, wordt er bezuinigd, zal de druk van de NCRV alleen maar toenemen (net als dit jaar) en is er een nieuw bestuurslid verantwoordelijk de Eindexamenlijn. Ik bied je de deelname in de stichting aan, de woordvoering, een modern en onafhankelijk telefoonsysteem en bovendien zal ik hiervoor net als voorgaande jaren geen geld vragen (itt de NCRV).


zo mei 16, 2010 3:51 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling