Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is do maart 28, 2024 9:20 am



Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 VWO Engels '10 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: wo mei 19, 2010 2:57 pm
Berichten: 30
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Engels '10
Al ingediend ;)
Ik ben blij dat ik niet de enige ben...


vr mei 28, 2010 5:33 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 12:25 pm
Berichten: 5
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Engels '10
Ik had 42 punten. Ben ik opzich wel tevreden mee. Had beter gekund uiteraard :P

Maar ik zie net een hele hoop klachten, waarvan velen er denk ik niet doorheen komen..

Echter, vraag 42.5 is opmerkelijk. Hier wordt gevraagd welke oplossing wel of niet wordt gebruikt voor het apenprobleem. En een van de stellingen is: "De apen vangen en naar elders transporteren".

Er staat toch duidelijk 'wordt'. En niet 'werd'. In de tekst staat: 'Before the export ban, India used to ship tens of thousands of Rhesus monkeys to the West.' Kan ik nou beter Engels dan de examenmakers? :P


vr mei 28, 2010 5:47 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 6:41 pm
Berichten: 10
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Engels '10
@ Isabella:

Ik ben het eens met je over vraag 3, 13, 30 en 41 ! Ik ga er ook een klacht over indienen.

Vraag 8 vond ik ook een beetje raar eigenlijk. Ik vond alle antwoorden niet echt kloppen :P

Ik vond het een beste shit toets eigenlijk. Met oefenen van oude examens haalde ik nog wel steeds 6en. En nu heb ik als het goed is maar 26 of 27 punten(van 1 vraag wist ik mijn antwoord niet meer zeker:P was te lui om echt alles over te schrijven). En ik moet een 5,1 halen, dus ik hoop op een redelijke normering.


vr mei 28, 2010 5:59 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 6:38 pm
Berichten: 8
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Engels '10
Ik heb het echt bagger slecht gemaakt.. Helaas! Want ik stond goed voor engels, nu wordt het zekerweten een 5.. Ik vond dan ook dat het pittige teksten waren hoor invergelijking met voorgaande jaren. Veel wetenschappelijkere onderwerpen.. En heeeel veel wel/niet vragen, naar mijn idee te veel! Heb er nog nooit zoveel gezien in 1 examen!

Maar ik heb wel een opmerking over het atwoordenmodel bij vraag 43.
Naar mijn idee is antwoord ja, 5 ook goed bij vraag 43. Want in de tekst staat:

The risk of loss from any caualty to the goods regardless of the cause thereof shall be on the seller UNTIL the goods have been accepted by the buyer.

Het is al 4 dagen later dus is heeft de koper de goederen geaccepteerd en de verkoper is niet meer aansprakelijk! Naar mijn idee moet punt 5 dus ook goed zijn. En anders zou het in combinatie met 8 moeten zijn. Bij punt 8 staat namelijk NIET dat de verkoper na het acceptatie niet meer aansprakelijk is.

Zijn meerdere mensen het hiermee eens?


vr mei 28, 2010 6:00 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 6:04 pm
Berichten: 23
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Engels '10


vr mei 28, 2010 6:07 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 5:45 pm
Berichten: 25
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Engels '10


vr mei 28, 2010 6:19 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 18, 2010 3:50 pm
Berichten: 46
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Engels '10
Oké, dan werk ik mijn fouten ook maar even uit. Misschien kan iemand van jullie er nog voordeel uit opdoen bij het samenstellen van een flinke klacht. Misschien dat ik zelf ook een deel als klacht naar het laks stuur.

Vraag 3
Punten: 1/3
Antwoord: NNWNWN
Had moeten zijn: NNNNWW
Met 3 ben ik het niet eens: er staat "his task was already suffering insufferable disturbances from his wife Lamua". Zijn concentratie is dus wel degelijk verstoord.
Met 6 ben ik het deels eens. Lamua praat wel tegen Managua over het varken, maar haar woorden zijn nou ook niet echt betrekkend.

Vraag 9
Punten: 2/3
Antwoord: NNWNNW
Had moeten zijn: NNWNNN
Met deze fout ben ik het wel eens.

Vraag 11
Punten: 0/1
Antwoord: A
Had moeten zijn: C
Hier ben ik het zeker niet mee eens, want optie A wordt wel degelijk uitgewerkt in de paragraaf. En optie C niet meer dan optie A. Sterker nog, het valt te weerleggen dat er sprake is van 'individual gain', want in deze situatie probeert iedereen hetzelfde te bereiken met hetzelfde middel (en hier ook dezelfde kansen). Dus 'gain' ten opzichte van wat.. ? Niemand is minder.

Vragen 22 & 23
Punten: 0/2
Antwoorden: 22D/23B
Had moeten zijn: 22B/23C
Deze vragen koppel ik, omdat mijn antwoorden van elkaar afhankelijk zijn voor de logica. Paragraaf 5 en 6 van de tekst (waar vragen 22 en 23, heel dicht bij elkaar, beide in staan) gaan bijna geheel over boeken. Het is dan voor de hand liggend in die context antwoord te geven op de vragen. Eerst had ik dit niet gedaan, en had ik de beide antwoorden zoals ze in het correctievoorschrift staan. Dit zijn de enige meerkeuze vragen die ik gewijzigd heb. Ik vind dat mijn antwoorden, als je de 2 alinea's in het geheel leest, logischer zijn dan die in het correctievoorschrift.

Vraag 30
Punten: 0/1
Antwoord: A
Had moeten zijn: D
Ik vind optie D minder logisch, maar deze fout wil ik nog wel voor lief nemen daar ik twijfelde bij de vraag.

Vraag 34
Punten: 0/1
Antwoord: A
Had moeten zijn: B
Hier ben ik het absoluut niet mee eens. Er staat letterlijk in de tekst "Scully thinks this is (nonsense,) nothing more than a selective reading of Scripture .... ". Een prima argument voor optie A. Voor optie B is echter het enige argument "the great tenderness to animals expressed throughout the Bible". Great tenderness. Leuk, we gaan teder met de diertjes om. Dit is echter absoluut niet hetzelfde als "to preach respect" (= respect prediken)!!

Vraag 37
Punten: 0/1
Antwoord: A
Had moeten zijn: C
Wat is er hier mis met optie A? Sterker, waar komt optie C überhaupt uit voort? Er is maar één ding dat een klein beetje op optie C wijst: het woord 'conservative'. Maar dat is dan ook alles. Op optie A wijst veel meer. Optie C was de eerste die ik wegstreepte voor deze vraag. Het stuk tekst is volledig economisch, niet politiek, getint.

Vraag 41
Punten: 0/1
Antwoord: "Het feit dat de werkelijkheid minder leuk is dan men zich soms voorstelt"
Had moeten zijn: Zie correctievoorschrift.
Tja, als ze echt verwachten wat in het correctievoorschrift staat, prima, dan accepteer ik een puntje minder. Maar toch vind ik niet dat mijn alternatief echt fout te noemen is. Hoogstens 'iets minder juist'.

_________________
Explicator conduce.


vr mei 28, 2010 6:26 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 6:04 pm
Berichten: 23
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Engels '10
@ vraag 34.

Als je een beetje bijbelkennis hebt, dan weet je dat de Bijbel weldegelijk respectvol om gaat met dieren. Bepaalde wetten over de dieren etc.
Maar jah. dan heb je weer voordeel bij als je de Bijbel kent.

Dat And Yet slaat terug op die zin ervoor,
waar het wel degelijk gaat over de to animals epxressed throughout the Bible.


vr mei 28, 2010 6:31 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 18, 2010 3:50 pm
Berichten: 46
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Engels '10
Het gaat om wat in de tekst staat, niet om wat er in de Bijbel staat. De vraag moet er dus ook om gaan hoe de tekst (in dit geval Scully) inspeelt op de Bijbel, niet hoe het daadwerkelijk in de Bijbel staat.

Verder staat mijn stukje in dezelfde zin als jouw stukje. Afgezien daar nog van hoeft iets and 'and yet' niet terug te slaan op het allerlaatste genoemd, het kan ook op iets kort daarvoor of juist een heel groot stuk (hier: halve alinea ofwel één zin) terugslaan.

_________________
Explicator conduce.


vr mei 28, 2010 6:36 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 6:04 pm
Berichten: 23
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Engels '10
Dat is waar van wat er in de tekst staat.

Maar omdat het ook in de tekst staat (beide antwoorden)
snap ik jou redenering wel!
Ik heb ook getwijfeld..


vr mei 28, 2010 6:47 pm
Profiel

Geregistreerd op: vr mei 28, 2010 9:09 pm
Berichten: 11
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Engels '10


vr mei 28, 2010 9:19 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 19, 2010 2:57 pm
Berichten: 30
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Engels '10


vr mei 28, 2010 9:31 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 5:45 pm
Berichten: 25
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Engels '10
Volgens mij denken we allemaal veel te moeilijk en hebben we daarom die vragen fout :lol:


vr mei 28, 2010 10:08 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 18, 2010 3:50 pm
Berichten: 46
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Engels '10

_________________
Explicator conduce.


vr mei 28, 2010 11:23 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 5:45 pm
Berichten: 25
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Engels '10


vr mei 28, 2010 11:29 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling