Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is zo apr 28, 2024 6:42 pm



Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
 Speciale hulpmiddelen 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: ma mei 22, 2006 3:56 pm
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht Speciale hulpmiddelen


ma mei 29, 2006 1:03 pm
Profiel

Geregistreerd op: za mei 20, 2006 4:56 pm
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht 


ma mei 29, 2006 1:11 pm
Profiel

Geregistreerd op: za mei 27, 2006 10:31 am
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht 


ma mei 29, 2006 1:44 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 24, 2006 12:47 pm
Berichten: 251
Woonplaats: Heelal, Zonnestelsel 9, Aarde, Europa, Nederland, Flevoland, Ehm, dan weet k nii meer...
Antwoord met een citaat
Bericht 

_________________
VMBO Valt te doen :)

<- examenklantje ->


ma mei 29, 2006 3:58 pm
Profiel WWW

Geregistreerd op: wo mei 24, 2006 2:45 pm
Berichten: 15
Antwoord met een citaat
Bericht 


ma mei 29, 2006 4:28 pm
Profiel

Geregistreerd op: za mei 20, 2006 4:56 pm
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht 


di mei 30, 2006 6:43 pm
Profiel

Geregistreerd op: za mei 20, 2006 2:20 pm
Berichten: 57
Antwoord met een citaat
Bericht 


di mei 30, 2006 7:21 pm
Profiel

Geregistreerd op: do mei 25, 2006 3:31 pm
Berichten: 85
Woonplaats: Baarlo
Antwoord met een citaat
Bericht 


di mei 30, 2006 7:30 pm
Profiel

Geregistreerd op: za mei 20, 2006 4:56 pm
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht 


di mei 30, 2006 7:48 pm
Profiel

Geregistreerd op: do mei 18, 2006 9:45 pm
Berichten: 61
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ik heb zelf wel dyslexie, en heb er gelukkig niet heel veel last van. Ik ben een van die 37.252 mensen die en vergrootte afdruk hebben. Ik heb namelijk ook een licht oogafwijking waardoor het voor mij een moeilijker is om een tekst met kleine lettertjes te lezen. De vergrote versie is voor mij dus echt een uitkomst.

En wat maakt het uit dat ik een grotere versie heb, het is nog wel precies het zelfde examen net als die andere dingen die daar staan. Het examen is echt niet makkelijker als je lettertjes groter zijn. Een zin of som die ik niet begrijp snap ik nog steeds niet als hij vergroot is hoor.

Het grootste voordeel is inderdaad dat ik een half uur extra tijd krijg. Ik noem het inderdaad een voordeel omdat ik het nog nooit binnen de tijd heb afgekregen en dus zonder dat halfuur een stuk minder punten had.
Tuurlijk het is lullig voor de mensen die geen dyslexie verklaring hebben maar wel langzaam lezen. Maar dan hadden ze naar de remidial teachter bij hun op school moeten gaan. Een meisje bij mij uit de klas krijgt ook een half uur langer omdat ze niet snel kan lezen omdat ze iets met haar ogen heeft. Kan verder prima functioneren en heeft dus alleen maar voordeel van dat halfuur langer. (Ik zeg niet dat ze het niet nodig heeft hoor, want dat heeft ze namelijk wel)

Ik heb ondertussen leren leven met de nadelen van dyslexie en me heel goed weten aan te passen. Ik heb kei hard moeten werken jaren lang, in het begin omdat ze op de basis school niet door hadden dat ik dyslexie had, ze dachten dat ik gewoon niet zo slim was. En op de middelbare omdat ze er geen rekening mee hielden. Nu in mijn examen jaar wordt er voor het eerst rekening mee gehouden. Nou dan vind ik dat ik van de voordelen mag genieten. Want ik kan niet zeggen dat ik bij wiskunde nou zo veel moet lezen, maar ik mag gewoon dat half uur extra gebruiken en ik ben niet zo dom dat ik dat niet ga doen als ik door dat half uur extra mijn examen af kan maken.

Bij sommige vakken is dyslexie en nadeel bij andere kan het in je voordeel werken. Maar daarvoor heb ik lang genoeg met de nadelen moeten werken. Op de basisschool heeft mijn vader mij nederlands geleerd omdat ze op school niks met me konden. Ik was gewoon te dom volgens die lui, maar ik had gewoon wat meer tijd nodig een extra uiteg, ik heb wel remideal teaching gehad, maar dat was weer op zo'n laag niveau dat dat veel te laag voor mij was. Hoe de letters d en de letter t er uit zien wist ik al wel.

Sorry als ik een beetje aanvallend over kom, maar mensen zonder dyslexie snappen vaak niet wat het inhoud en zien mensen met dyslexie vaak als dom en als er dan toevallig een keer een slimme tussen zit dan kan die geen dyslexie hebben want daar is ie te slim voor.

Dyslexie op zich als al lastig zeker als er dan ook nog eens mensen zijn die je de hulp die je dan aangeboden krijgt niet gunnen. Want ze zouden er maar eens profijt van hebben.

_________________
Ik ben toe aan vakantie


di mei 30, 2006 8:20 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 30, 2006 6:45 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Olympische Spelen, Hulpmiddelen.


do jun 01, 2006 4:25 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 24, 2006 12:47 pm
Berichten: 251
Woonplaats: Heelal, Zonnestelsel 9, Aarde, Europa, Nederland, Flevoland, Ehm, dan weet k nii meer...
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Olympische Spelen, Hulpmiddelen.

_________________
VMBO Valt te doen :)

<- examenklantje ->


do jun 01, 2006 4:37 pm
Profiel WWW

Geregistreerd op: do mei 18, 2006 9:45 pm
Berichten: 61
Antwoord met een citaat
Bericht 

_________________
Ik ben toe aan vakantie


vr jun 02, 2006 8:01 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling