Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is ma sep 16, 2019 8:34 am

Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 Duits Havo Vraag 44, 32 en 15 
Auteur Bericht

Antwoord met een citaat
Bericht Re: Duits Havo Vraag 44, 32 en 15
veerttje1991 schreef:
Bij die kleuren..Wit en Rood had ik gevonden
Wit - rouw
Rood - geluk
maar roze had ik wel, maar alleen omdat die roze wasmachines een succes waren..dus heb maar ingevuld Roze - succes
Haha...
ik heb helaas 22 punten..Had er wel iets meer verwacht..
HOpen op soepele normering!!

Bij roze had ik ook succes, ik snap ook niet hoe ze aan huwelijk komen?

wo jun 03, 2009 10:10 am
Profiel

Antwoord met een citaat
Unaniem schreef:
Ik ben er ook mee eens dat die vragen erg moeilijk waren gesteld. Het correctiemodel van vraag 15 wijkt sowieso af wat ik heb, maar ik heb de tekst er nog eens bijgepakt en ik vind dat het niet specifiek in staat dat het niet om sociale contacten ging.
Daarnaast was opdracht 32 inderdaad een instinker. Er zijn meerdere mogelijkheden om het feit dat hij een helm droeg. Één van de belangrijkste was dat hij twee keer gevallen was en dat hij te koppig was. Er bestaat natuurlijk wel een mogelijkheid dat dat ook goed gerekend kan worden, maar ik vermoed van niet. Ik heb vele gesproken en die hadden bijna allemaal 2x gevallen. Ik was van dat antwoord bijna helemaal zeker.
Opdracht 44 vond ik ook heel erg vreemd. Joachim was wél tevreden. Hij moest alleen nog eventjes wennen. Daarbij vond ik dat Jürgen Boehkle er tegen was. Ik citeer:
Jürgen Boehlke, Rentner und Fußballfan
aus Tempelhof, vermißt viele Ergebnisse
und Tabellen von dem vergangenen Spieltag:
„Die Ergebnisse hören bei der Verbandsliga
auf. Und was ist mit den Landesliga-
Ergebnissen?“
Hieruit blijkt toch zeker dat hij erop tegen is. Wat hadden jullie daar?

Ik vond het overigens een té moeilijke examen. We hadden te weinig tijd en het waren veel lange vragen en hele moeilijke woorden. Ik zelf heb 19 punten, erg laag dus. Ik heb een norm van 0.9 nodig om een 5.5 te staan op mijn eindlijst. Heb er een hard hoofd in en ben erg bang dat ik het niet haal. Het hangt volledig af hoe de rest van Nederlands Duits heeft gemaakt, dus het is nog afwachten. Ik ben wel opgelucht dat ik niet de enige ben in ieder geval!

mee eens... ik had ook die jurgen! ook had ik bij die ene vraag dat ie 2x gevallen was.. dt stond er duidelijk en bij die vraag over sociaalbetrokkenheid stond het bij de eerste vraag daarover wel in .. maar niet echt als motivatie weergegeven en bij het tweede deel daarover had ik dat dat meisje het deed om te gaan studeren.. dus niet om sociaal betrokken te zijn.. wat dat betreft klopt het antwoord wel , maar toch daar denk je niet aan!

wo jun 03, 2009 10:40 am
Profiel

Antwoord met een citaat
Vraag 44: Had ik alleen Doris Kohler

Vraag 32: Ik had ook omdat ie 2x van z'n fiets was gevallen in 2 jaar tijd. Dat is ook het meest logische, maarja het was dus gewoon een instinker.

Vraag 15: Ik had omdat Verena Kaus leert voor haar beroep stewardess, en ze heeft hier voordeel bij om te werken in het buitenland. Ik had vraag 11 wel goed over dat sociale, dus ik vind het antwoord bij vraag 15 een beetje vaag.

wo jun 03, 2009 10:58 am
Profiel

Antwoord met een citaat
Karn schreef:
veerttje1991 schreef:
Bij die kleuren..Wit en Rood had ik gevonden
Wit - rouw
Rood - geluk
maar roze had ik wel, maar alleen omdat die roze wasmachines een succes waren..dus heb maar ingevuld Roze - succes
Haha...
ik heb helaas 22 punten..Had er wel iets meer verwacht..
HOpen op soepele normering!!

Bij roze had ik ook succes, ik snap ook niet hoe ze aan huwelijk komen?

Hochzeit = huwelijk, er stond iets dat een roze wasmachine veel als 'Hochzeitgeschenk' word gegeven.

wo jun 03, 2009 2:51 pm
Profiel

Antwoord met een citaat
Brasco's schreef:
BerryHagendijk schreef:
DEZE FOUT HEEFT VOLGENS MIJ NOG NIEMAND OPGEMERKT:

Het gaat dan om VRAAG 22. Hierin wordt wanneer je de zin vertaald gevraagd: ''welk concreet resultaat het heeft dat nu in alle BMW’s de bekerhouder standaard is?'' En dan is het antwoord: "dat er in alle BMW’s de bekerhouder standaard is."!

Dit is echt raar, men herhaalt hier gewoon de zin als antwoord terwijl ze vragen om een resultaat van die zin... Dat is net wanneer iemand vraagt: Waarom kwam je gister niet? - Antwoord: Omdat ik niet kwam! Dat is toch vreemd?

Ik heb er al over geklaagd!

Hij heeft wel gelijk. Ik had die vraag open gelaten voor later want ik kwam er ook niet uit. Ik dacht dat ze een concreet resultaat wilden hebben over die wasmachines die aangepast werden voor de chinezen. Klopte geen zak van deze vraag

de vraag was idd raar / verwarrend
maar hoe hij t zegt klopt t niet want de vraag was niet: welk concreet resultaat het heeft dat nu in alle BMW’s de bekerhouder standaard is?

wo jun 03, 2009 7:15 pm
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4