Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is di maart 19, 2024 7:15 am



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Frans 2009 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: zo mei 24, 2009 11:13 am
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht Frans 2009
Wat vonden jullie van Frans examen 2009?

Ik vond hem zelf best moeilijk, te lang en moeilijke vragen. Heb veel moeten opzoeken in m'n woordenboek.


zo mei 24, 2009 11:17 am
Profiel

Geregistreerd op: zo mei 24, 2009 7:01 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Frans 2009
Ik zelf vond hem wel te doen, was vrij snel klaar. Naar mijn idee zelfs zo snel dat ik ging twijfelen of ik hem wel goed had gemaakt. Was namelijk nogal suf na die vuurproef van geschiedenis. Heb sowieso wel een voldoende!


zo mei 24, 2009 7:05 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 25, 2009 6:43 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Frans 2009
Ik vond die tekst over fraude bij toetsen/examens te vaag, ik vond twee antwoorden kunnen, en ik was niet de enige!
Verder was Frans naar mijn mening goed te doen. :)


ma mei 25, 2009 6:47 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 9:48 am
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Frans 2009
Ik vond frans wel redelijk te doen, DACHT ik. Toch kwam ik uit tussen een 5,4 en een 7,4. Nu maar hopen dat de norm minimaal 1,0 is want dat zou mooi staan.

Bij de open vragen ben ik echt benieuwd wat voor antwoorden nog meer mogelijk zouden kunnen zijn. Zeker bij die laatste, ik had iets totaal anders neergezet dan het antwoordmodel. Ook bij de eerste vraag over die henna, dacht ik gewoon het meest logische en vulde ik als voordeel in: Dat de tattoo maar tijdelijk is. Nee, staat er in het antwoordmodel, OMDAT DIE LANGER BLIJFT ZITTEN.

Iemand een soortgelijk antwoord?

En denken jullie dat ze ook rekening houden met aantal frans leerlingen, want vaak zijn dat er best weinig, dus relatief gezien vind ik dat er nog best veel klachten zijn.


di mei 26, 2009 9:52 am
Profiel

Geregistreerd op: zo mei 24, 2009 11:13 am
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Frans 2009
Ja dat vond ik ook een probleem. Het examen leek opzich niet zo moeilijk maar toen ik het eenmaal na ging keken kwam ik rond de 24 punten. (en ik ben niet de enige)
Blijkbaar was het dus wel te moeilijk!
Ik vind een norm van minimaal 1,0 ook zeker redelijk!


di mei 26, 2009 11:15 am
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 9:48 am
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Frans 2009
Ja, ik dacht echt dat ik een paar keer goed het antwoord had gevonden tussen de regels door. Maar uiteindelijk vond ik het ook zwaar tegenvallen. Kwam denk ik ook wel doordat ik vaak ook woorden aan het opzoeken was in het woordenboek, en dan verlies je je concentratie op de tekst. Ook woorden, waarvan ik dacht dat ze echt van belang waren voor het antwoord, en dan vond ik ze gewoon niet in het woordenboek!

Goed, als ik kijk naar de norm van vorig jaar, die was 0,1??!! Terwijl die paar jaren daarvoor die toch echt hoger was.
Ach, we zien het wel, dacht echt dat ik de enige was ofzo, die ervan baalde.


di mei 26, 2009 11:35 am
Profiel

Geregistreerd op: zo mei 24, 2009 7:01 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Frans 2009
Haha, wat dat aangaat kwam ik op hetzelfde probleem als jij BenjiG.
Had namelijk ook "het is tijdelijk" en keek ook raar van het antwoord in het correctievoorschrift op.
Heb toch 34 van de 48 punten binnen weten te slepen dus sowieso voldoende en met een 6,1 heb ik één puntje compensatie erbij!


di mei 26, 2009 1:35 pm
Profiel

Geregistreerd op: zo mei 24, 2009 11:13 am
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Frans 2009
Ja precies, vorig jaar was de norm wel extreem laag vond ik.
Maar de norm van engels was vorig jaar 1,4 dacht ik dus alles kan. Ik hoop echt op 1,0.


di mei 26, 2009 1:42 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 3:54 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Frans 2009
Ik had gehoopt echt punten te scoren met Frans, maar dit viel jammer genoeg tegen. Normaal gesproken is lezen het onderdeel wat ik het best kan en ook snel klaar mee ben, nu was ik alleen maar op de klok aan het kijken of ik heb überhaupt wel af kreeg. Hierdoor kon ik me amper concentreren op de laatste vragen, ik vond hem echt te lang.
Er waren veel (middel)grote teksten en bijna geen scanvragen, dit was met de oefenexamens naar mijn idee wel anders.


di mei 26, 2009 4:00 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 9:48 am
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Frans 2009
Ik kan me voorstellen dat er veel mensen waren die in tijdnood kwamen, ik voornamelijk doordat ik vaak (najah redelijk vaak) in het woordenboek moest zoeken. Er waren echt bijna GEEN scanteksten, je moest echt diep graven vond ik. Toen ik de examens van vorig jaar, en het jaar daarvoor maakte, kwam ik elke keer uit boven de 6,5. Die waren naar mijn doen ook inderdaad makkelijker.

Weet iemand trouwens, hoeveel klachten er vorig jaar waren voor Frans 1,2? Ben ik wel nieuwsgierig naar, of er dit jaar meer zijn dan vorig jaar.


di mei 26, 2009 4:07 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 5:11 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Frans 2009
Op het eerste gezicht vond ik Frans niet heel moeilijk. Ik begreep voor mijn gevoel de teksten en vragen goed. Kwam wel bijna in tijdnood, maar dat had ik gelukking opgelost. Toen ik thuis kwam en ging nakijken viel het resultaat mij wel heel erg tegen. Ik kwam op heel weinig punten. Dat geeft dus aan dat het examen dus toch erg moeilijk was. En ik was zeker niet de enige met een laag aantal punten. Het viel veel erg tegen. Hopen op een hoge normering dan maar.


di mei 26, 2009 5:15 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 5:38 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Frans 2009
Frans ging juist wel lekker :D tussen een 7,9 en een 9,4 dus lijkt me idd mooi id als die norm lkkr hoog komt te liggen :P


di mei 26, 2009 5:42 pm
Profiel

Geregistreerd op: do mei 21, 2009 12:21 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Frans 2009
Het heeft niet veel zin om te kijken naar wat de norm was van vorig jaar bij leesvaardigheid examens. De teksten zijn het ene jaar gewoon heel moeilijk en het andere jaar veel makkelijker. Ik heb het examen van vorig jaar ook gemaakt en dat was inderdaad veel makkerlijker dan van dit jaar. De norm zal dus waarschijnlijk ook wel veel hoger worden.

Ik vond de tekst over dat gezeik met dat visum van dat ene meisje erg moeilijk, jullie?


di mei 26, 2009 5:44 pm
Profiel

Geregistreerd op: zo mei 24, 2009 7:01 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Frans 2009
Die viel volgens mij best wel mee, tenminste, ik kan me wel herinneren dat er wel een paar gemene dingen in zaten. Ik vond vooral die tekst over dat milieu nogal moeilijk (Plaatje van wereld & reddingsboei) Maar ik mag zeker niet klagen want heb het er goed vanaf gebracht, kwam gister tot de conclusie dat ik 34 van de 40 punten had :P in plaats van 34 van de 48. Wat wel opviel dat er inderdaad vrijwel geen scanteksten in zaten ja.


wo mei 27, 2009 8:36 am
Profiel

Geregistreerd op: zo mei 24, 2009 11:13 am
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Frans 2009
Volgens mij heb je verkeerd gelezen. Er waren 40 vragen maar 48 punten te behalen.
Dus 34 punten is tussen de 6.4 en 8.4.

Of heeft het Cito is aangepast aan de puntentelling? Nee toch?


wo mei 27, 2009 11:11 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling