Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is vr apr 19, 2024 10:12 pm



Antwoord op onderwerp  [ 83 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Examen Nederlands 2008 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: vr mei 11, 2007 4:35 pm
Berichten: 13
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Nederlands 2008
Nog niemand klaar zeker? :D


ma mei 19, 2008 3:19 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 22, 2006 3:59 pm
Berichten: 6
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Nederlands 2008
Ja eindelijk.. 4uur was ik klaar!
En tsja.. ik vond het wel erg lastig moet ik zeggen.. :|

_________________
Examensss.. :|


ma mei 19, 2008 3:43 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 19, 2008 5:11 pm
Berichten: 11
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Nederlands 2008
hij was wel moeilijk jaa..!! heb alle tijd moete benutten zeker met die samenvatting ik kwam de hele tijd over de woorden limiet..:O


ma mei 19, 2008 5:13 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 19, 2008 5:03 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Nederlands 2008
De vragen waren onduidelijk
moeilijke teksten
Geen duidelijke doelstellingen
meer open-vragen dan andere jaren


ma mei 19, 2008 5:16 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 19, 2008 5:15 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Nederlands 2008
Veel openvragen, af en toe onduidelijke vragen.


ma mei 19, 2008 5:18 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 19, 2008 5:13 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Nederlands 2008
Best wel moeilijk examen... de samenvatting vond ik vooral onduidelijk, fja de meeste delen.. en een paar open vragen waren inderdaad ook wel onduidelijk.. Heb er de volle 3 uur voor nodig gehad.. terwijl met de tekste van andere jaren ik er maar 2 uur nodig had


ma mei 19, 2008 6:28 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 19, 2008 6:49 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Nederlands 2008
waar kun je een klacht indienen, vraag 8 klopt niet


ma mei 19, 2008 6:53 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 19, 2008 6:56 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Nederlands 2008
Er waren veel openvragen en de formulering van de elementen die in je samenvatting moesten... het 2e element moest paar keer overlezen voordat ik hem dacht te begrijpen. Denk dat de normering wel soepel wordt aangezien er veel en moeilijke openvragen waren. Ik heb denk ik 29 punten, moet een 5 halen :|


ma mei 19, 2008 7:17 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 19, 2008 7:38 pm
Berichten: 14
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Nederlands 2008
Volgens mij klopt vraag 8 wel hoor. Het antwoord is dat als je moet betalen om een natuurgebied of stiltegebied wilt betreden dat aanduidt dat daar dus ook een hek of wildrooster o.i.d. omheen zit en dat je dus net zo goed achter een hek naar de wilde dieren kijkt.

Ik vond de teksten gelukkig niet erg saai. Het enigste minpunt vond ik was dat je maar 220-242 woorden maximaal mocht gebruiken voor de samenvatting. Volgens mij gaan ze er zelf al overheen in de antwoorden en dan moeten wij ook nog een lopend verhaal en een begrijpend verhaal van maken....


ma mei 19, 2008 7:43 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 19, 2008 7:50 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Nederlands 2008
Samenvatting vond ik echt moeilijk en heb ik weinig punten op gescoord


ma mei 19, 2008 7:53 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 19, 2008 7:44 pm
Berichten: 8
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Nederlands 2008
Ik vond het een schijtsimpel examen, er waren echter hier en daar multiple-choice vragen (vooral diegene met "welke beweringen zijn juist" en "uit welk citaat blijkt") die te onduidelijk waren.
Ook vond ik het maximaal aantal woorden voor de samenvatting te weinig, ik ben zelf 2 punten misgelopen, omdat ik de beslissing maakte hetgeen over de beloningen er niet bij te zetten, omdat ik anders niet uitkwam met het maximaal aantal woorden.
Er stond trouwens ook niet bij dat je het maximaal aantal woorden, zonder consequenties, met 22 woorden mocht overschrijden. Ik citeer van het uitwerkingen blad "Voor de eerste overschrijding met 22 woorden dienen geen scorepunten te worden afgetrokken". Als ik dit had geweten had ik extra punten kunnen scoren. Als je een maximum stelt, stel dan ook echt een maximum en reken gelijk punten af wanneer iemand dat maximum overschrijd. Nu is het maximaal woorden namelijk 242, had dat dan gewoon op het opgaven stencil gezet. Mag d'r zo leuk officieel gedaan worden enzo, maar doe het dan ook gewoon professioneel, want hier kan ik dus gewoon niet bij.
Nu kan ik mijzelf het puntenverlies veroorloven, maar er zijn misschien andere mensen die hier op voor schut gaan. Slecht gedaan, zeer slecht gedaan.


Laatst bijgewerkt door Strayko op ma mei 19, 2008 7:58 pm, in het totaal 1 keer bewerkt



ma mei 19, 2008 7:54 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 19, 2008 7:48 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Nederlands 2008
het is wat jullie zeggen de samenvatting was vrij pittig en je had gewoon te weinig ruimte ik kwam volgens mij er ruim overheen.. en sommige vragen waren toch wel erg onduidelijk zoals vraag 5 & 6

@strayko er staat overal dat je 10% mag overschrijden en dat kwam hier op 22 woorden.. kijk maar in je examenbundel..


ma mei 19, 2008 7:56 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 19, 2008 7:44 pm
Berichten: 8
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Nederlands 2008
Noem het dan ook geen maximum. Lekker krom allemaal. Besides, heb zo'n leuke examenbundel maar heb d'r nog nooit in gekeken, ze moeten d'r gewoon bijschrijven hoe en wat, klaar. Duidelijkheid, niet d'r omheen lopen draaien.
Heb waarschijnlijk tussen de 7.3 en een 9.2 dus ben wel tevreden.

Still, te weinig woorden voor de samenvatting, schrijf zelf verschillende game reviews voor bepaalde sites en ben dus vrij bekend met de Nederlandse vocabulaire en de manieren waarop er lopende, samenvattende zinnen van gemaakt kunnen worden. Ikzelf kwam precies uit op die 220 woorden, en ik kan je vertellen dat 220 woorden lang niet genoeg zijn.


ma mei 19, 2008 7:59 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 19, 2008 7:48 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Nederlands 2008
je hebt helemaal gelijk maar zo te horen heb je niets te klagen als je tussen de 7. en 9.2 hebt. maar wat je egt het was gewoon te weinig woorden voor die hele samenatting


ma mei 19, 2008 8:34 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 19, 2008 7:27 pm
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Nederlands 2008
Ik vond de samenvatting niet moeilijk. Je kon er idd wel te weinig in kwijt, op het eind ben ik ook een paar punten misgelopen. Maar ik vond het tekstverklaren veel moeilijker. bv. vraag 5 & 6. Je kon het antwoord er eigenlijk niet in vinden, dan ga je maar gokken en citeren uit allinea 8.
De FOUT in vraag 11 heeft mij WEL één punt gekost. Ik zat namelijk te twijfelen tussen twee antwoorden, ik neigde meer naar C maar aangezien daar een fout inzat. Ik dacht ze zullen he tjuiste antwoord wel dubbel controleren. Niet dus. Ik denk dat ik niet de enige ben, maar het lijkt mij eerlijk om iedereen dat punt te geven. In ieder geval niet iemand benadelen!


ma mei 19, 2008 8:44 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 83 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling