Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is do maart 28, 2024 3:40 pm



Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
 VWO Engels '10 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 9:41 pm
Berichten: 10
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Engels '10
Ik vond de teksten ook heel moeilijk, heb 33 punten. Maar de teksten die ik geoefend heb van anderen jaren waren echt veeeel makkelijker!

Ik vond vooral de vele waar/niet waar vragen lastig, en daar raak je ook al gauw veel punten mee kwijt. Daar mogen ze in het vervolg wel rekening mee houden!


za mei 29, 2010 4:53 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 19, 2010 2:57 pm
Berichten: 30
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Engels '10
Er zijn al 3700 klachten voor Engels en na deze reacties te hebben gelezen was het examen van dit jaar best moeilijk denk ik.
Hopen voor de 1.7 dus :P

Ik vind persoonlijk wel/niet vragen makkelijker dan normale meerkeuze vragen of open vragen.
Ik twijfel bij meerkeuze vragen altijd tussen 2 "goede" antwoorden. En dan kies ik altijd de verkeerde.


za mei 29, 2010 6:18 pm
Profiel

Geregistreerd op: vr mei 28, 2010 9:09 pm
Berichten: 11
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Engels '10
Ik ben ook wel verrast dat er zulke hoge scores genoemd worden. In mijn omgeving heeft bijna niemand hoger dan 25.
En kom op, tekst 3 (over die Managua ofzo) en tekst 4 (over genetisch gedoe) waren gewoon erg ingewikkeld! Ik heb het een 'native speaker' laten lezen en hij zei zelfs dat het absoluut geen eenvoudige tekst was.


za mei 29, 2010 10:04 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 5:13 pm
Berichten: 10
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Engels '10
Ik heb van anderen altijd begrepen dat het examen Engels bijna vergelijkbaar is qua niveau begrijpend lezen met Nederlands. Het gaat dus veel meer om begrijpend lezen dan om de beheersing van Engels op zich. ik vind dat terecht. Tenslotte zul je Engelse teksten niet alleen ongeveer moeten begrijpen als je gaat studeren, maar ook heel precies. Dat moet je toch ergens kunnen leren in je schoolloopbaan.

Ik zag op het andere forum (van laks) dat mensen van het TTO klagen over dit examen. De tto-ers suggereren dat "gewone" leerlingen meer voor dit examen zijn klaargestoomd, en dat juist de zwakken in engels dit examen wel goed gedaan zouden hebben (voor hun doen dan). Echt onzin. de meeste leerlingen zijn twee lesjes met CE beziggeweest.

Eerlijk gezegd denk ik dat het niveau van begrijpend lezen standaard wat hoger is op gewoon VWO. Bij tweetalig ben je veel meer bezig met "globaal" snappen van Engels. En vooral het gemak van lezen en schrijven ermee. Het Nederlands, de taal waarin je het best kunt leren begrijpend lezen raakt daardoor ondergesneeuwd.

Op een paar puntjes na (die hier ook al genoemd zijn: bv. dat gedoe met dat varken en die vrouw) vond ik het een prima examen. Je moest wel heel precies lezen idd, maar ja, je doet ook niet voor niets VWO, toch?


zo mei 30, 2010 11:51 am
Profiel

Geregistreerd op: wo feb 24, 2010 7:16 pm
Berichten: 47
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Engels '10
@anna34: Dat is waar, maar alsnog was dit niveau gewoon heel hoog vergeleken met de andere VWO Engels examens. Bij ons had TTO er ook moeite mee, dat zijn de mensen die achten en negens voor Engels staan. Alleen dat zegt al veel over het niveau van dit examen.


zo mei 30, 2010 3:41 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 6:23 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Engels '10


zo mei 30, 2010 7:08 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 7:07 pm
Berichten: 40
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Engels '10
Natuurlijk ben ik het met je eens dat het helemaal niet verkeerd is om de nadruk op het begrijpend lezen te leggen, maar de moeilijkheid ligt vooralsnog bij de wijze waarop de vragen gesteld zijn. Je kunt soms meerdere antwoorden goed beargumenteren, maar nu moet je het 'beste' antwoord kiezen, wat soms gewoon onmogelijk te kiezen is omdat voor meerdere antwoorden wat te zeggen is. Dat is waar de meesten punten verliezen.


zo mei 30, 2010 7:10 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 5:13 pm
Berichten: 10
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Engels '10


zo mei 30, 2010 8:16 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 18, 2010 3:50 pm
Berichten: 46
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Engels '10
Engels, vraag 42, punt 3.

Volgens mij kijkt iedereen alleen naar het stukje waarin staat dat de export nu verboden is. Klopt. Maar het gaat erom dat Delhi het probleem oplost, dus dat de apen uit Delhi (niet uit India) worden gezet. En dat dit nog steeds gebeurt.

Dat vinden we terug in dit stukje:

"The state of Madhya Pradesh this week filed an objection to a court order requiring it to take a shipment of 300 Delhi monkeys, arguing .... "

Pagina 16, rechter kolom, bovenaan.

_________________
Explicator conduce.


zo mei 30, 2010 9:53 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 18, 2010 6:40 pm
Berichten: 27
Antwoord met een citaat
Bericht Re: VWO Engels '10
Ik snap wel dat vraag 42 redelijk moeilijk was, maar zoals whynotnow al zei klopt het gewoon. Vooral in combinatie met het stukje erna: "Last month Himachal Pradesh turned down monkey shipments and four states may follow suit,"
Dat dik gedrukte was voor mij het bewijs dat het nu als oplossing wordt gebruikt.


ma mei 31, 2010 10:16 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling