Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is do maart 28, 2024 3:09 pm



Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Poll: Sex tijdens de examens... 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: za mei 24, 2008 11:09 am
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Poll: Sex tijdens de examens...
betekent is in deze context met een T
maar goed, het is een beetje jammer dat het vooroordeel heerst dat vwo'ers nooit sex hebben (ik mag het levende bewijs genoemd worden dat dat niet zo is, en met mij vele anderen, anders zal het hele vwo allang uitgestorven zijn :) (en over dat percentage dat 60% vmbo'er is... nooit gehoord van veilig vrijen? Sex betekent niet meteen kinderen krijgen...) ) en natuurlijk is het jammer dat er neerbuigend gedaan wordt over vmbo'ers die hun talenten op anderen vlakken vast wel ergens hebben (maar generaliseren op een dergelijke manier als 'vwo'ers denken dat ze alles beter kunnen' en 'vwo'ers hebben nooit sex' getuigt niet echt van intelligentie moet ik zeggen)


zo mei 25, 2008 8:13 pm
Profiel

Geregistreerd op: zo mei 25, 2008 9:26 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Poll: Sex tijdens de examens...
Ja, HAVO/VWO is beter in zeiken... Dat blijkt maar weer :mrgreen:


zo mei 25, 2008 9:36 pm
Profiel

Geregistreerd op: zo mei 25, 2008 12:52 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Poll: Sex tijdens de examens...
Ik probeerde me juist te onderscheiden van de domste VMBO'ers op dit forum die graag grote groepen mensen op één hoop gooien door te generaliseren, natuurlijk wordt niet elke (vrouwelijke) VMBO'er die seks heeft tienermoeder en krijgt niet elke neukende VMBO'er SOA's, maar de kans is wel aanmerkelijk groter voor minder intelligente mensen omdat die blijkbaar toch vaker onveilige seks hebben. Verder is het natuurlijk ook niet zo dat alle VMBO'ers minder intelligent zijn en minder getalenteerd (maar wat heeft dat nou met seks te maken?) Ik zelf ga ook om met veel mensen die op het VMBO zitten en ik heb veel respect voor ze, die mensen neuken ook niet in het wilde weg, maar doen wel hun best om hun eindexamens te halen en daarna zelfs nog HAVO ook.

Ik verwijt alleen die groep VMBO'ers die jaloers zijn op mensen die VWO doen en ze daarom maar bestempelen als nerds en losers van oppervlakkigheid en domheid. Het zal mij een worst wezen of ze zich iets van mijn mening aan trekken, zolang ze mij maar geen SOA's bezorgen.


ma mei 26, 2008 10:21 am
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 26, 2008 10:37 am
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Poll: Sex tijdens de examens...
Het gaat er niet om of je HAVO,VWO,VMBO doet. Ik heb al 2 jaar een relatie met me vriend en doe VMBO. Ik kon HAVO doen maar vanwege redenen deed ik dat niet. Als ik HAVO wel had gedaan, had ik dan deze relatie van 2 jaar niet gehad? Onzin, het ligt niet aan je niveau maar aanjezelf.

Sex tijden de examens? Ja af en toe, ontspanning is ook erg goed voor je.


ma mei 26, 2008 10:45 am
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 26, 2008 10:37 am
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Poll: Sex tijdens de examens...


ma mei 26, 2008 10:46 am
Profiel

Geregistreerd op: di mei 16, 2006 7:42 pm
Berichten: 14
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Poll: Sex tijdens de examens...

_________________
Geef altijd de voordeel van de twijfel, anders krijg je er nog spijt van!


di mei 27, 2008 9:07 pm
Profiel

Geregistreerd op: vr mei 23, 2008 12:02 pm
Berichten: 19
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Poll: Sex tijdens de examens...
Havo'ers & Vwo'ers met hun vooroordelen, beetje dom

Zo kan ik ook beginnen :roll:

_________________
Work like you don't need money, love like you've never been hurt, dance like nobody's watching and live like its heaven on earth


di mei 27, 2008 9:24 pm
Profiel

Geregistreerd op: zo mei 25, 2008 12:52 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Poll: Sex tijdens de examens...


wo mei 28, 2008 10:33 am
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 11:36 am
Berichten: 58
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Poll: Sex tijdens de examens...
Daar gaat het toch niet om? Je leeft toch voor jezelf, wat maakt het dan uit wat er over de groep waartoe jij behoort gezegd wordt in de media? Als ik me ergens niet druk om maak is het wel om oordelen vanuit de media. Je moet doen wat je zelf wil en waar je goed in bent. Als dat voor vwo'ers leren is moeten ze dat vooral doen. Sommige mensen kunnen niet leren en willen het niet. Laat zij dan lekker een niveau'tje lager doen, ze komen er ook wel!


wo mei 28, 2008 12:06 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma apr 14, 2008 11:30 pm
Berichten: 31
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Poll: Sex tijdens de examens...


wo jun 04, 2008 11:11 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 20, 2008 7:44 pm
Berichten: 34
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Poll: Sex tijdens de examens...
Nja om even ontopic te blijven xD

Minder sex =.=


zo jun 08, 2008 9:39 am
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 12:15 pm
Berichten: 41
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Poll: Sex tijdens de examens...
EVen dit topic weer wat leven in blazen;

Ik ben eigenlijk niet een 'echte' vwo student. Het is me altijd afgeraden om het te gaan doen, maar ik heb het toch gewaagd. Nu bleek dit sterk mee te vallen en mijn sociale leven is prima :) en ik heb straks wel mijn vwo papiertje, waarmee ik verder kom in de maatschappij dan vmbo. Maar het is zeker niet zo dat vwo'ers een minder sociaal leven hebben, de meeste moeten net zo veel voor school doen als vmbo'ers op hun niveau.. dus we hebben net zo veel tijd om te feesten 8)


vr mei 29, 2009 5:04 pm
Profiel

Geregistreerd op: vr mei 29, 2009 7:14 pm
Berichten: 29
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Poll: Sex tijdens de examens...
*zucht*
Kindjes, kindjes...

-De verschillende opleidingsniveaus trekken verschillende groepen mensen aan, waardoor er inderdaad verschillen ontstaan tussen de VMBOers, HAVOers en VWOers. Vooral mensen die niet goed kunnen leren of te lui zijn om te leren voelen zich aangetrokken tot het VMBO, en vooral mensen die goed zijn in leren en mensen die heel hard willen werken voor een hoge opleiding voelen zich aangetrokken tot het VWO.
-Dit betekent niet dat dit de enige personen zijn die bovengenoemde opleidingen volgen. Deze beschrijving en de vooroordelen over verschillende opleidingsniveaus is gebaseerd op de massa, dwz de meerderheid van de mensen die deze opleidingen volgens (60-80%).
-De massa in een groep bepaalt de groepscultuur, waar veel mensen (soms negatief aangeduid als 'meelopers') door beinvloed worden. Hierdoor ontstaan verschillende ideëen, wat dus ook leidt tot effecten als wat hier besproken wordt: VMBOers gaan in het algemeen vrijer om met relaties en sex (dus meer van vriendje/vriendin naar vriendje/vriendin hoppen en al sneller in een relatie sex hebben) dan VWOers (die zijn over het algemeen meer geneigd één langdurige relatie te zoeken, en gaan over het algemeen minder snel over tot sex). Zoals ik al zei, dit is de massa. Er zijn altijd uitzonderingen; VMBOers die alleen een vaste relatie willen, en VWOers die er gewoon wat op los neuken.
-VMBOers zijn niet per definitie dom en VWOers zijn niet per definitie slim. Naast het motivatieverschijnsel (punt #1), is het ook zo dat intelligentie niet als één losse eigenschap gezien kan worden. Er zijn veel verschillende aspecten van intellgentie, en de een is beter in sommige aspecten dan de ander. Ik doe bijvoorbeeld VWO en ik heb een geweldig leervermogen, maar ik ben slecht in het inschatten van andere personen, terwijl sommige mensen met een minder goed leervermogen dat juist wel goed kunnen.
-Intelligentie is niet de enige goede eigenschap die een mens heeft, en ook niet de belangrijkste. Hoewel de maatschappij ons vaak doet denken dat intelligentie het belangrijkst is, zijn andere eigenschappen ook belangrijk. Zet bijvoorbeeld de gemiddelde VWOer maar eens in de bouw. Zulk zwaar werk kunnen de meeste VWOers niet aan (ikzelf kan ook absoluut niet tegen zwaar werk). Terwijl je zonder bouwvakkers geen huizen zou hebben.
-Iedereen heeft zijn eigen talenten, die bij elkaar opgeteld allemaal ongeveer gelijk zijn. Ik kan niet zeggen dat 'ik > jij' omdat ik een beter leervermogen heb. Ik heb misschien een beter leervermogen, maar jij hebt hoogstwaarschijnlijk betere sociale vaardigheden. Discussies als 'lololol ik ben beter dan jij want ik doe een hoger opleidingsniveau' zijn compleet zinloos (en getuigen niet echt van intelligentie van de persoon die zichzelf beter noemt omdat hij zichzelf intelligenter acht).
Tot slot een uitspraak van Socrates (omdat als beroemdheden mooi klinkende uitspraken doen, die volgens de maatschappij altijd waar zijn): "The only true wisdom is in knowing you know nothing." (De enige ware wijsheid zit in het weten dat je niets weet./Je bent pas wijs als je snapt dat je niets weet.)

tl;dr: VWOers zijn niet altijd 'slimmer' dan VMBOers, en 'slimmere' mensen zijn niet beter dan 'minder slimme' mensen.


za mei 30, 2009 10:42 am
Profiel WWW

Geregistreerd op: do mei 28, 2009 6:54 pm
Berichten: 43
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Poll: Sex tijdens de examens...
*is het helemaal met VDZ eens*

En om nog terug te komen op "vwo'ers zijn sociaal minder vaardig"; ik denk dat er vanuit de verkeerde kant beredeneerd wordt. Het is naar mijn mening niet zo dat als je goed kunt leren / vwo doet / "slim" bent / hoe je het ook wilt noemen, je per definitie (of met zeer grote waarschijnlijkheid) sociaal onvaardig bent. Misschien is het eerder zo dat sociaal onvaardige mensen, doordát ze niet een uitgebreid sociaal leven hebben, juist vastgrijpen aan iets wat ze wél kunnen: leren. Hierdoor ontwikkelen zij die vaardigheid van jongs af aan sterker dan andere mensen. En misschien zouden die andere mensen dat net zo goed hebben gekund als ze wilden, maar kozen zij er liever voor om leuke dingen te doen in plaats van te leren. Waar naar mijn mening helemaal niks mis mee is.

Kortom, ik denk dat voor een bepaalde groep vwo'ers geldt dat zij inderdaad sociaal minder vaardig zijn. Dit betekent echter niet dat een vwo'er per definitie sociaal onvaardig is, maar dat het vwo voor sociaal onvaardige mensen de beste leer/leefomgeving biedt, dwz dat het vwo het beste aansluit bij wat zij als belangrijk/fijn ervaren. Dit geldt ook voor mensen met bijvoorbeeld autisme of asperger, maar dat betekent toch ook niet dat alle vwo'ers ineens autisten zijn!

Naar mijn mening is die bovengenoemde groep vwo'ers dus - helaas - de groep die het meeste opvalt. Ze vormen misschien 5 / 10% van het totaal, maar buitenstaanders hebben helaas te snel de neiging om dit te generaliseren naar een eigenschap van alle vwo leerlingen.


En om weer ontopic te komen: even vaak ;) ik zie hem minder vaak, maar juist daardoor is de aandrang groter ALS we elkaar dan zien


za mei 30, 2009 11:30 am
Profiel

Geregistreerd op: za mei 30, 2009 2:05 pm
Berichten: 5
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Poll: Sex tijdens de examens...


za mei 30, 2009 2:20 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling