Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is do maart 28, 2024 3:20 pm



Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Tekenen 2009 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: wo mei 27, 2009 1:56 pm
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht Tekenen 2009
Tekenen komt er bijna aan, en nu is mijn vraag: Wat wordt er bij jullie aangegeven om te leren?

Het probleem is namelijk dat ik door de bomen het bos niet meer zie. We hebben namelijk 1 boek Kunst Op Niveau, 1 boek Lexicon en een 300 pagina's dubbelzijdig pakket van internet uitgeprint (moest iedereen bij ons op school kopen voor 12,50). Dit laatste bevat dan de vier thema's van de stofbeperking: Verre Oosten, Nabije Oosten, Globalisering en het Primitivisme (waar dit jaar de nadruk op ligt). Is het nu de bedoeling al deze pagina's door te spitten op feiten en keerpunten in de kunst of moet ik gewoon alle stromingen op een rij zetten en daar de kenmerken bij noemen en die leren. In voorgaande examens was naar mijn inzien geen concrete kennis over de namen van kunstenaars en verwante schilderijen nodig, terwijl je je daar bij het leren toch snel op richt.

Wat wordt er op jullie school geadviseerd?

(ook lekker geplanned met Wiskunde B12 gelijk erna :( )


wo mei 27, 2009 2:09 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 27, 2009 2:36 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tekenen 2009
Hee:)
Ik heb ook werkelijk waar geen idee waar ik moet beginnen.
Ik hoorde van een klasgenoot die vorig jaar is blijven zitten, dat het altijd handig is de kunststromingen te kennen.
Het heeft volgens hem geen zin om alles helemaal uit je hoofd te gaan zitten leren omdat er vooral naar inzicht wordt gevraagd.
Ik zal nog eens navragen of hij nog meer tips kan geven :mrgreen:
En inderdaad... Héél lekker gepland na Wiskunde. :shock:

Succes met leren!


wo mei 27, 2009 2:41 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 12:18 pm
Berichten: 29
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tekenen 2009
Zijn jullie allemaal al begonnen met leren?... Is egt dramatisch veeeeeeeeell! :|...

Vooral de leesbaarheid van die specifieke en generieke teksten is zeer slecht! Echt CEVO weer, met hun gare boekjes...


wo mei 27, 2009 3:07 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 27, 2009 1:56 pm
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tekenen 2009
Ik heb net voor de grap een paar examenvragen gemaakt en het is echt belachelijk. Het is echt een wedstrijd hoe maak ik de mooiste zinnen en hoe droom ik het diepzinnigst op een kunstwerk weg. Echt stom. Alsof kunstenaars dag en nacht bezig zijn te bedenken wat hun kunst voor dieper dan diepzinnige betekenis heeft. Ik wenste dat we een examen kregen met feiten dan weet je tenminste wat je fout doet.
Op zich is er nog niks aan het handje want ik weet nog niet hoe het dit jaar wordt, maar laat het please niet afhangen van je woordkeuze en schrijfstijl. Gelukkig moet ik een 0 halen dus dat is wel te doen :).


wo mei 27, 2009 4:19 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 12:18 pm
Berichten: 29
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tekenen 2009
Kheb dit van mijn docent ontvangen... misschien ook handig voor jullie ;)

(soort van een samenvatting)
http://www.digischool.nl/ckv2/ckv3/ver/ ... erling.htm


wo mei 27, 2009 7:53 pm
Profiel

Geregistreerd op: vr mei 29, 2009 4:36 pm
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tekenen 2009
Het examen van 1990 ging over ongeveer hetzelfde onderwerp. Vraag aan een oude leraar of ze toevallig dat examen nog hebben. Ik ga er in ieder geval wel mee oefenen, zo kun je toch zien hoe de vraagstelling is enzo.


vr mei 29, 2009 4:40 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 12:18 pm
Berichten: 29
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tekenen 2009
^^ Goeie tip :)

@Kheb net een klacht ingediend over het leerstof


vr mei 29, 2009 5:45 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 12:15 pm
Berichten: 41
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tekenen 2009
'De' leerstof.. en hoe doe je in godsnaam CE in tekenen vraag ik mij af? :P


za mei 30, 2009 9:21 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 12:18 pm
Berichten: 29
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tekenen 2009


za mei 30, 2009 9:47 pm
Profiel

Geregistreerd op: zo mei 31, 2009 4:09 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tekenen 2009
Ik ga ook zeker klagen, het is allemaal zo onduidelijk wat je nu precies moet leren.


zo mei 31, 2009 4:24 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 12:18 pm
Berichten: 29
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tekenen 2009
Al 33 klachten... Waarvan 2 van mij... kwas bij de eerste vergeten te vermelden dat er ongelooflijk veel spellingsfouten zitten.. je moet echt opletten, want je hebt van die rare spellingsfouten als:

'Kleischalig' wat eigenlijk 'kleinschalig' hoort te zijn...

Cevo en hun geweldige bundels -.-


zo mei 31, 2009 6:22 pm
Profiel

Geregistreerd op: vr mei 29, 2009 4:36 pm
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tekenen 2009
Ik kom nu toch rare zinnen tegen! Ongelovelijk..

"het is niet dat de compositie van 'old Battersea bridge' en het idee voor 'the falling rocket' aan Japanse prenten zijn ontleend - Van Gogh leende even vrijelijk - maar dat Whistler, als hij de mist boven de Thames op een winteravond, wel moest terugvallen op de verfijnde schilderkunstige formule die hij had ontwikkeld, en Hiroshige hing als een transparante sluier tussen hen en de werkelijke wereld'

Serieus, is dat een normale zin?

En me dunkt dat hier ook iets niet klopt

'haar gezicht is een witte vlek waar de gelaatstrekken op geteked zijn en de lange lijnen schaduwen donker band langs haar japon komen in een opgaande beweging samen bij het hoofd waardoor de figuur eenheid krijgt en de beweging erin wordt geaccentueerd'

Ligt het aan mij of...


zo mei 31, 2009 8:33 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 12:18 pm
Berichten: 29
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tekenen 2009
^^ Nee het ligt niet aan jou...

Die boeken zijn gewoon helemaal fout... Het is allemaal knip-en-plak werk van CEVO en ze hebben de moeite nog geen eens gedaan om het leesbaar te maken... Het is echt moeilijk te begrijpen!


zo mei 31, 2009 9:06 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 27, 2009 1:56 pm
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tekenen 2009
Hoei, ik denk dat ik toch maar alles op WiB2 ga zetten hoor, Tekenen wordt gewoon een groot verzin spektakel met de hoop er puntjes voor te krijgen. Tip: Je mag je nederlands woordenboek gebruiken, best wel handig. Ik ben opeens erg blij dat ik een 0 moet halen voor een 6 :d


ma jun 01, 2009 9:21 am
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 27, 2009 12:29 pm
Berichten: 13
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Tekenen 2009
ik vind het echt vaaag, waarom krijgen we niet gewoon een boek waar we iets uit moeten leren? in plaats van zulke onduidelijke stof.. en die boekjes zijn inderdaad heeel irritant !! het is allemaal zo wazig en zweverig, morgen is het al en ik heb nog nauwelijks iets gedaan want ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen... :roll:


ma jun 01, 2009 9:22 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling