Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is do maart 28, 2024 6:28 pm



Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Economie Eindexamen 2009 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 11:35 am
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Economie Eindexamen 2009
weet iemand of het officieel mag om dingen in je rekenmachine te zetten bij Economie? Bij wiskunde mocht het weet ik, maar van eco weet ikhet niet precies. Dus antwoord even als je het weet, thnx:)


di mei 26, 2009 11:37 am
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 12:15 pm
Berichten: 41
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Economie Eindexamen 2009
Voor zover ik het weet mag je bij alle vakken wat in de gr zetten, als je deze ook mag gebruiken.
Dus niet bij ak of gs ;). Maar ik heb ook dingen van economie in mij gr staan, dus ga maar van uit
dat het mag..

succes dr mee :P


di mei 26, 2009 12:24 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 25, 2009 5:59 pm
Berichten: 61
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Economie Eindexamen 2009
Ik dacht dat je wel een probleem had als ze je ermee betrapte...

De precieze regels hierover weet ik zo niet;


di mei 26, 2009 7:20 pm
Profiel

Geregistreerd op: do mei 21, 2009 11:27 am
Berichten: 5
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Economie Eindexamen 2009
Ik heb ergens gelezen dat het niet nodig is om voor je Centraal Examen het geheugen van je Grafische Rekenmachine te wissen.
Dat komt er dus op neer dat er van alles in mag staan.


wo mei 27, 2009 3:46 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 12:17 pm
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Economie Eindexamen 2009
Hee ik kan economie toch gewoon laten vallen als ik sk1,2 heb en ckv heb gehad? Het ging niet super goed daarom.. Heb aan het einde nog dingen zitten verbeteren.. nou ja verslechteren dus eigenlijk. Dat is altijd zo #@$%, maar goed. x


wo mei 27, 2009 4:18 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 27, 2009 4:21 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Economie Eindexamen 2009
Josan

nee, heb ik ook, maar ik mocht t niet... ik zou t vragen aan de baas van je school als k jou was.
eco ging echt slecht :(


wo mei 27, 2009 4:40 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 27, 2009 4:40 pm
Berichten: 10
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Economie Eindexamen 2009
Even over het examen economie 1..
Heeft iemand hier economie 1 gehad met de methode Index? in dat boek staat de tekst die leerlingen met economie 1 niet hoeven te leren in het blauw: (even je hoofd draaien :p)


Nu is vraag 13 in het examen: 'Wat wordt bedoeld met de opmerking dat huurwoningen inferieure goederen zijn?', terwijl in het boek 'consumenten en producenten' van Index op bladzijde 14 het begrip inferieure goederen in het blauw is afgebeeld:


Volgens Index moesten we dit begrip dus helemaal niet leren, maar dan komt het toch terug in het examen? :shock:

Is dit meer mensen opgevallen?


wo mei 27, 2009 4:54 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 3:31 pm
Berichten: 16
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Economie Eindexamen 2009
heee jeroen ik ben het met je eens! Ik heb een email gestuurd naar mijn docent en als die ook zegt dat we het niet hoefden te leren, ga ik klagen! Ik hoop trouwens op een 4, want dan haal ik een zes! maar ik weet niet of ik dat gehaald heb :? Ik vond die vraag dat je die keten van die econoom in moest vullen ABCD trouwens errug vaag...


wo mei 27, 2009 6:27 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 27, 2009 6:29 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Economie Eindexamen 2009
Hoi Jeroen en Martha,
hoewel ik ook niet wist wat inferieure goederen zijn, en het ook niet in mijn economieboek staat, is het wel leerstof, het staat in het examenprogramma (zie bijvoorbeeld http://www.examenblad.nl, economie 1, het Word-bestand "Examenprogramma economie 1 en economie 1,2, vwo"). Over Domein H, Consumeren en welvaart, staat in het "Aanhangsel bij het examenprogramma economie 1 en economie 1,2 v.w.o." in (een gedeelte van) eindterm 33: "Het onderscheid tussen primaire goederen en luxe goederen, substitutiegoederen en complementaire goederen, normale en inferieure goederen."


wo mei 27, 2009 6:58 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 5:44 pm
Berichten: 18
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Economie Eindexamen 2009
Wij hebben gebruik gemaakt van de LWEO lesbrieven en wij hebben dit wel gewoon moeten leren. Ik vond het wel opvallend trouwens, hoeveel volgens Samengevat alleen voor het totaalvak was, terwijl wij een heleboel van die dingen wel gewoon bij Economie 1 behandeld hebben... Overigens wist ik ook niet meer wat een inferieur goed was, maar godzijdank heb ik mijn grafische rekenmachine echt helemaal volgepropt met economie (zelf mooi programmaatje gemaakt waarbij je gewoon per lesbrief/hoofdstuk kunt selecteren), dus ik kon het vrij eenvoudig opzoeken. Echt wel relaxed dat je je geheugen niet hoeft te wissen en zo.
Volgens mij ging 't verder wel redelijk. Ik had een 6.6 nodig, en volgens mij is dat wel gelukt. :)


wo mei 27, 2009 7:35 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 25, 2009 5:59 pm
Berichten: 61
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Economie Eindexamen 2009
Ik vind die LWEO lesbrieven maar vaag.
Heb liever gewoon een compact boek.

Maar Ec1 ging dus wel aardig bij de meeste?


wo mei 27, 2009 9:25 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 27, 2009 4:40 pm
Berichten: 10
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Economie Eindexamen 2009
Hmm ok, maar dan klopt de methode 'Index' toch eigenlijk niet? Ik vind het maar raar hoor... ik heb namelijk geen examenbundel of samengevat, en heb alles gewoon uit de lesboeken geleerd. Nja, ik ga zo voor het examen engels wel even het een en ander aan m'n economiedocente vragen :)

en @martha:
Ik vond die vraag van dat blokschema inderdaad ook onduidelijk, met die plusjes en minnetjes die positieve of negatieve verbanden aangeven. Ik dacht eerst dat een plusje aangaf dat het begrip uit het blokje ervoor steeg en een minnetje aangaf dat het daalde, maar dat is volgens mij niet zo..


do mei 28, 2009 7:09 am
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 3:31 pm
Berichten: 16
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Economie Eindexamen 2009
@ jeroen: He, jammer dat we het toch moesten weten! Ik heb eerst geprobeerd om via die Domeinen te leren, maar dat sloot helemaal niet aan bij de stof in het boek, dus ben ik daarna maar weer gewoon boek voor boek gaan leren. Met als gevolg dus dat ik niet wist wat inferieure goederen waren. We hadden blijkbaar toch beter ook de blauwe stof kunnen leren, want daar stond meer van in die domeinen, wat heel verwarrend was. Nou ja, pech, voor de zoveelste keer in deze examenperiode :roll: :)

Ik snapte dat idd ook echt totaal niet met die plusjes en minnetjes, want hoe kan geldgroei nou positief zijn voor één van die onderstaande dingen?! Echt vaaag. Ga zo wel even kijken bij het correctiemodel, want nu ben ik benieuwd :wink:

Succes allemaal vandaag met Engels en ev. AK


do mei 28, 2009 8:14 am
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 27, 2009 4:40 pm
Berichten: 10
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Economie Eindexamen 2009
Met die domeinen had ik hetzelfde probleem. Ik wist niet precies wat ik allemaal moest leren, maar toen bleek er een site te zijn, http://www.watmoetikleren.nl, waar precies staat wat je voor je examen moet leren. In de eerste domeinen staat daar de stof nog helemaal uitgelegd maar later wordt het een beetje telegramstijl en moet je alles opzoeken in je boek, dus ben ik gewoon uit m'n boek gaan leren.
En ja, uiteindelijk hadden we beter de blauwe stof ook kunnen leren :p maar je zou toch verwachten dat de makers van de boeken wel weten wat economie 1 en wat economie 1,2 is :? Maar we wachten het wel af he :wink:

ps: laat even weten wat je docent ervan vindt als je een mailtje terugkrijgt :wink:

Brrr...zometeen engels :shock:


do mei 28, 2009 9:07 am
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 3:31 pm
Berichten: 16
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Economie Eindexamen 2009


do mei 28, 2009 10:44 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling