Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is do maart 28, 2024 10:42 am



Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
 geslaagd of gezakt? 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: wo mei 27, 2009 1:33 pm
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht geslaagd of gezakt?
hey mensen, ik heb de profielen NG en NT, in mijn vrije deel heb ik biologie 1 en biologie 1,2. ik heb biologie 1 al in de 4e afgesloten met een 7 maar ben bang dat ik nu voor biologie 1,2 een 5 heb.
Stel ik heb voor wiskunde B1,2 ook een 5 en de rest allemaal voldoendes dan heb ik twee 5en op mijn lijst, maar nu vraag ik me af:
slaag ik dan omdat ik een 5 in mijn profiel heb en een 5 buiten mijn profiel (biolobie1,2 in het vrije deel) of slaag ik niet omdat ik twee 5en in mijn profiel heb dus in profiel NG.
Ik slaag sowieso want k kan biologie 1,2 nog steeds laten vallen, maar wanneer ik dit niet doe en ik heb een 5 voor biologie en een 5 voor wiskunde en neem dan biologie 1,2 op in het vrije deel i.p.v. in het profiel slaag ik dan ook nog met 2 profielen (NT en NG)??
als iemand hier antwoorden op heeft alvast bedankt :wink:

groeten michiel


vr mei 29, 2009 1:46 pm
Profiel

Geregistreerd op: do mei 28, 2009 6:54 pm
Berichten: 43
Antwoord met een citaat
Bericht Re: geslaagd of gezakt?
Hmm ik zou denken dat je dan geslaagd bent, maar wel alléén met het profiel N&T. Daar heb je 1 onvoldoende in je profiel (wiskunde), en 1 erbuiten (biologie).
Voor je N&G profiel zou je dan zakken, omdat je zowel wiskunde als biologie een onvoldoende hebt en dat ligt beiden in het profiel. Dit is op zich geen probleem, want je bent alsnog voor N&T geslaagd, dus je krijgt een enkel VWO-diploma.

Dit is hoe ik erover denk, maar als je het zeker wilt weten, ga dan even langs bij een decaan. Die kan daar meer over vertellen ;)


vr mei 29, 2009 3:13 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 10:22 pm
Berichten: 31
Antwoord met een citaat
Bericht Re: geslaagd of gezakt?
waarschijnlijk ben je wel geslaagd joh. Ze hebben nieuwe regeling, je mag twee onvoldoendes hebben, maar tekorten moeten niet hoger dan drie zijn. Daarnaast moet je wel compensatie punten hebben van andere vakken.*

Even voor de duidelijkheid:

je hebt dus twee 5en, dus je moet op z'n minst twee 7s of een 8 hebben voor andere vak(ken)

* let op, je mag wel drie tekorten hebben, maar geen drie 5en
wel een 5 en een 4

( je kan beter je school vragen of ze ook aan de nieuwe regeling deelnemen)


vr mei 29, 2009 7:08 pm
Profiel

Geregistreerd op: do mei 28, 2009 6:24 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: geslaagd of gezakt?
Alleen Mr.Arifi denkt dat scholen zelf wel beslissen welke slagingsregeling ze dit jaar eens nemen..
Je kunt inderdaad een N&T diploma ontvangen, maar geen N&G, omdat je daar dus 2 onvoldoendes voor staat. Overigens apart dat je twee cijfers voor biologie krijgt? Bij mij is er geen apart biologie 1 cijfer hoor..


vr mei 29, 2009 10:42 pm
Profiel

Geregistreerd op: zo mei 18, 2008 7:26 pm
Berichten: 10
Antwoord met een citaat
Bericht Re: geslaagd of gezakt?


vr mei 29, 2009 11:06 pm
Profiel

Geregistreerd op: do jun 18, 2009 2:46 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: geslaagd of gezakt?
na de nomering die ze donderdag hebben geplaatst hb k uitgerekend dt k twee 5 in m profiel hb staan en een 4 op algemene deel
n hb drie 7 op mn lijst als compensatiepunt? bn k geslaagd


do jun 18, 2009 3:06 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 27, 2009 4:40 pm
Berichten: 10
Antwoord met een citaat
Bericht Re: geslaagd of gezakt?
compensatiepunt? :o dat bestaat bij ons helemaal niet


do jun 18, 2009 4:45 pm
Profiel

Geregistreerd op: vr mei 29, 2009 7:14 pm
Berichten: 29
Antwoord met een citaat
Bericht Re: geslaagd of gezakt?
Compensatiepunten zijn alleen voor HAVO.
VWO gebruikt het oude systeem; max 3 tekortpunten, waarvan max 1 onvoldoende in het profiel.


do jun 18, 2009 9:03 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling