Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is do maart 28, 2024 11:41 am



Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Scheikunde 1-2 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 5:21 pm
Berichten: 6
Antwoord met een citaat
Bericht Scheikunde 1-2
Ben ik de enige, of miste ik toch echt (het meestal makkelijkere) scheikunde 2 gedeelte?

Sommige correcties heb ik echt nooit van mijn leven aan gedacht, vond veel vragen sowiezo vrij pittig :s


di mei 26, 2009 4:20 pm
Profiel

Geregistreerd op: zo mei 17, 2009 7:47 pm
Berichten: 5
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1-2
Ik had ook het idee dat er in voorgaande jaren meer sk 1,2 zat... maar geen idee of het klopt, misschien lijkt het!
Vond hem lang en pittig, het hangt er ook maar om of ik mijn 4,8 heb gehaald , kom op 4,1-6,1 uit namelijk


di mei 26, 2009 4:24 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 12:22 pm
Berichten: 21
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1-2
Ik kom uit tussen een 7,5 en 9,4 met streng rekenen, bij mij ging het wel goed. Ik ben juist goed in het rekenen, dus dit kwam mij wel ten goede. Ik ben minder goed in SK2 dus dit was een ideaal examen voor mij :mrgreen:


di mei 26, 2009 4:28 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 1:10 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1-2
ik vond m wel pittig hoor, hebben jullie bijv die laatste vraag met die ijk sjizzle gemaakt. Ik had geen ideee ik zit rond de 32 puntejs hoop dat t genoeg is voor 4.9


di mei 26, 2009 4:40 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 5:44 pm
Berichten: 18
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1-2
Die ijklijn was inderdaad een lastige.. Ik vond het wel jammer dat er niks over massa- of IR-spectrometrie in voorkwam; dat was eigenlijk nooit heel moeilijk. Wel was ik weer ontzettend blij dat er geen stereo-isomerie in voorkwam; dat vind ik echt een ramp. :mrgreen:
Het Scheikunde 2 gedeelte was inderdaad niet echt heel groot. Een vraagje over vormingswarmten en een vraagje met blokschema's; volgens mij was het dat wel een heel eind.
Verder ging het volgens mij wel lekker, ik heb 't een beetje nagekeken en ik gok op een 7,5. 8)


di mei 26, 2009 6:05 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 7:24 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1-2
Nou! Ik had echt gerekend op tenminste een leuke vraagje met massaspectrum! De enige was leuk was van scheikunde 2 :D
Maar goed. Dat blokschema en vormingswarmte was ook echt goed te doen. Maar ja, de rest ben ik minder van te spreken. Voor mijn gevoel ging het gewoon slecht :(


di mei 26, 2009 7:39 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 8:21 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1-2
Ik vond het gewoon te lang, en ik word ook gek van die lappen tekst. Het is geen tekstverklaren ofso? Nja, uiteindelijk (dus incl SE) haal ik wel een voldoende.

Oja bij vraag 19 vroegen ze een verklaring waarom KHCO3 basisch was en geef je antwoord met behulp van een getalwaarden uit Binas. Ik had om dat de pKz van HCO3- hoger was dan 7, en daarom basisch werkt. Dit is toch een goede redenering of niet? Het staat iig niet in het antwoordmodel, dus misschien heb ongelijk. Weet iemand misschien of dit een goed antwoord is?

Dankjewel alvast.


di mei 26, 2009 8:30 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 8:40 pm
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1-2
Nope, omdat waterstofcarbonaat een amfolyt is, moet je de vergelijking maken met de kb van diezelfde stof.

Jij beweert dat het zwakke zuur HCN (pKz van 9,31)dus nooit een pH lager dan 7 kan hebben? Dus is je antwoord onjuist.

Wdeb


di mei 26, 2009 8:45 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 11:24 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1-2
Okee serieus ik had echt mijn best ervoor gedaan, maar ik vond dat dit examen echt moeilijker was dan de examens van voorgaande jaren, en echt ik heb er veel gemaakt daarvan! Het ging bij mij echt slecht :!: En ik heb al van velen gehoord dat het niet goed ging.. Het examen was erg lang, en punten sprokkelen vond ik erg moeilijk. Ook ik vond dat vele vragen erg moeilijk waren en per vraag had ik heel lang de tijd nodig... ik raakte echt in de stress van de tijd, ik dacht als ik nu niet opschiet dan heb ik dadelijk maar 2/3 deel gemaakt.. al met al was het lastig. Ik hoop dat het jullie beter afging!


di mei 26, 2009 11:34 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 8:45 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1-2
Aan alle reacties te zien zit iedereen met hetzelfde probleem:
De 'makkelijke' vragen waar je in examens van vorige jaren puntjes mee kon binnen halen misten nu gewoon helemaal.
Kan ik maar een ding op zeggen: stuur allemaal die klacht in! Dan gaat de norm hopelijk omhoog..


wo mei 27, 2009 11:05 am
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 27, 2009 12:01 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1-2
@pakslaag en wdeb
De pKz is gebaseerd op de Kz (of andersom 10^-pKz = Kz) dus je kan beide naar mijn idee gebruiken. Ligt er natuurlijk wel aan hoe je het vervolgens uitlegt. Als je zegt dat de pKz hoger is dan 7 beweer je niet dat een oplossing niet lager dan 7 kan zijn. Je zegt dat, wanneer er een evenwicht van enkel die stof is, de pH boven de 7 is. Volgens mij klopt dat wel, maar nogmaals ik kan er naast zitten.

Verder vond ik ook de toets behoorlijk lang en moeilijk. Laatste vraag ook erg lullig gedaan een gegeven in 2 significante cijfers geven (maar die moest je van een ander getal aftrekken), het eindantwoord toch in 4 significante cijfer, ben je zo blij dat je de som goed hebt, heb je m toch niet helemaal goed.


wo mei 27, 2009 12:14 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 27, 2009 1:33 pm
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1-2
het valt me op dat er veel negatieve reacties zijn, niet alleen bij mij op school maar dus schijnbaar ook op andere scholen.
vind het alleen een beetje raar dat er relatief zo weinig klachten over zijn (bij de statistieken) ook was er niets te vinden bij de dagverslagen van laks, normaal zie je hier wel iets staan dat er veel klachten over zijn gekomen, maar nu dus niet :? terwijl er toch al ongeveer 2500 klachten over sk1 en 1000 over sk1,2 zijn?
nja hopen dat de klachten blijven binnenstromen voor een gunstige N-norm!!


wo mei 27, 2009 1:39 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 27, 2009 12:01 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1-2


wo mei 27, 2009 1:54 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 27, 2009 1:33 pm
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1-2
kan me inderdaad wel voorstellen dat er maar 10% klachten indiend, mja zou wel fijn zijn als er wat meer mensen zouden klagen, de norm kan er eigenlijk alleen maar van omhoog gaan!!!


wo mei 27, 2009 2:10 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 27, 2009 1:56 pm
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1-2
Scheikunde was erg pittig, vooral die eerste paar vragen met die elektrochemische cel waren echt hoofdpijn verwekkend. Voorgaande jaren werd je echt altijd veel gemakkelijker naar een antwoord gebracht gewoon. Ik miste ook het echte scheikunde2 gedeelte, massaspectometrie zou echt superfijn zijn geweest. Nou ik moest een 5,2 halen voor een 6 en die heb ik hopelijk wel. 39 punten in totaal gehaald. Weet iemand wat de norm in vorige jaren gemiddeld was?


wo mei 27, 2009 2:16 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 37 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling