Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is do maart 28, 2024 10:47 pm



Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
 Scheikunde 1 2009 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: za mei 23, 2009 6:34 am
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht Scheikunde 1 2009
Ik weet niet wat jullie er van vonden, maar ik vond hem vrij lastig. De vraag over de voeding voor te vroeg geboren kinderen had maar liefst 2 pagina's tekst. En om zoiets echt goed door te laten dringen (vooral met veel scheikundige begrippen en formules erin) heb je zeker 10 minuten nodig.
Wat vonden jullie ervan?


Laatst bijgewerkt door SaloBRL op di mei 26, 2009 5:29 pm, in het totaal 1 keer bewerkt



di mei 26, 2009 4:02 pm
Profiel

Geregistreerd op: zo mei 17, 2009 7:47 pm
Berichten: 5
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2008
2009 ;)

Die vraag had ik ook (heb sk 1,2) en vond hem ook heel lastig, had van dat onderdeel alleen de eerste en laatste vraag goed :=


di mei 26, 2009 4:24 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 4:22 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2008
ik vond ook erg pittig examen zeg, poeh! had ut net op tijd af en er waren echt een aantal vragen waarbij ik dus echt niet wist wat ik moest doen :roll: maar dat kan ook aan mijn leerwerk liggen!


di mei 26, 2009 4:27 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 25, 2009 3:54 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2008
Ik vond het maar niks dit examen, te lang en sommige vragen geen flauw idee. Ook van vragen die ik dacht zeker goed te hebben waren ze opeens niet. Maar toch nog iets van 40 punten gehaald dus ik heb mn voldoende wel binnen goddank


di mei 26, 2009 4:27 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 4:22 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2008
Hoi!
Ik vond hem niet een beetje lastig, maar echt heel lastig (terwijl ik helemaal niet slecht ben in scheikunde ofzo). :( Je begon al gelijk met een vraag waarbij de moed je in de schoenen zakte. kWist hm uiteindelijk wel, maar het koste wel best wat tijd. Bovendien waren het 27 vragen, wat te veel was. Echt niemand was voortijdig klaar, er waren juist veel mensen die niet alle vragen gemaakt hadden door tijdgebrek. Ik heb gewoon vragen niet ingevuld omdat ik te weinig tijd had, terwijl ik wel heel hard door heb gewerkt omdat ik al dacht dat ie te lang was. :( En de vragen waren echt gewoon lastig, als je het bijvoorbeeld vergelijkt met examens uit 2007 en 2006.

Ik kwam de gymzaal uit, samen met alle anderen, en iedereen zei gelijk dat hij echt veel te moeilijk en te lang was. (Dat was niet zo bij de andere examens, alleen een beetje bij Nederelands).

Hoe was dat bij jullie dan? Bij ons had iedereen het erover dat hier wel de meeste klachten op zouden komen...

Waren er bij jullie ook mensen die de hele nacht niet hadden geslapen, door het onweer?
Laura


di mei 26, 2009 4:32 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 3:06 pm
Berichten: 10
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2008
O er was dus al een topic over SK 1...
Ik vond hem echt niet te doen, en dat terwijl ik echt goed had geleerd en mij heb voorbereid. Ik zag ook vanuit mijn ooghoeken dat iedereen al moeite had met vraag 1 .. En uiteindelijk na 3 lange uren zat iedereen nog te puffen en te schrijven, wat niet zo was bij andere examens ( behalve NE ). Hele papiervoorraad van de school is volgens mij in deze 3 uur erdoorheen gegaan. En waarschijnlijk ook bij het CEVO zo te zien ( Bijlage, boekje, opgaven.wtf.), dat verhaal over nutricia heb ik echt maar vluchtig doorgelezen. :( Echt dit examen was veeel moeilijker dan die ik had geoefend, Er kwam ook geen DNA in voor? Bijvoorbeeld teken stukje peptideketen ofzo, geen polymerisatie... Ik d8 op een gegeven moment zelfs dat ik een SK 1,2 examen zat te maken..:S het was ook een stuk langer dan voorgaande jaren..bijna 30 vragen in 3 uur, en dan de eerste vraag waarop ik mij echt heb zitten doodstaren...nou je begrijpt wel dat ik in tijdnood kwam.. :cry: :cry:


di mei 26, 2009 4:45 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 4:50 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2008
Ja het examen was way te lang en veel te moeilijk. Ze hebben volgens mij niet echt in de gaten gehad dat ze alleen maar vragen hadden gekozen waarbij de 'makkelijke' dingen niet ter sprake kwam. Baal verschrikkelijk!! :( Had eigenlijk best goed geleerd, maar de meeste geleerde theorie kwam niet echt aan bod..

Hoop dat de normering een goed eind omhoog schiet, want ik heb er op t moment geen vertrouwen meer in:(

xx


di mei 26, 2009 5:00 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 5:41 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2009
Het was inderdaad DRAMATISCH, heb nog niet bij de antwoorden gekeken. Dat durf ik niet aan, maar het was veel te lang en moeilijk... Ik heb de vragen die ik niet wist overgeslagen, maar had niet eens de tijd om er later nog eens naar te kijken :(
Nu moet ik zeggen dat ik niet echt een ster ben in scheikunde, maar de examens die ik geoefend heb van de voorgaande jaren gingen geloof ik wel wat beter.
Ook is het zo dat bij dit examen er opeens ook nog een tekst bij zat van 2 pagina's. Bij de oude examens waren er wel opgaven met wat tekst, maar een extra boekje?!
Na afloop kwam mijn docent nog vragen hoe het ging en zelfs zij had als reactie op de eerste 2 opgaven :shock: (dat het zo lastig werd gemaakt voor ons..)


di mei 26, 2009 5:46 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 6:13 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2009
het begin ging nog wel daar had ik steeds nog wel een paar punten, maar daarna had ik voor heel wat vragen gewoon helemaal geen punten meer :S.. hoe ik het nu heb berekend heb ik zonder normering een 3.4 tot een 4.1 :( , en ik moet voor dit examen een 5.1 halen om gemiddeld een 6 te staan.. dus hopen dat mn leraar +2e corrector voor de meeste punten gaan en de normering een beetje hoog wordt..
hebben jullie al een klacht ingediend dan?


di mei 26, 2009 6:24 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 6:42 pm
Berichten: 12
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2009
Ik vond dit examen moeilijk vergeleken met 2004-1, 2006-1 en 2006-2. Maar vergeleken met 2007 en 2008 was hij niet veel moeilijker ofzo.

Vraag 1 heb ik inderdaad ook een tijdje naar zitten kijken en uiteindelijk bedacht ik me de concentratieverschillen door elkaar te delen en daar kwam mooi 24 uit dus :D

Ik vond het examen niet te lang ofzo.... had hem na 165 min toch wel af. Ik kom op 43 punten en ben hier echt super blij mee! Had niet verwacht zo hoog te scoren voor scheikunde. 43 punten is 5.6-7.6


di mei 26, 2009 6:46 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 5:44 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2009
hallo,

Dit was weer een prachtige staaltje van die lieve examen makers -_- ze flikken het weer eens om er een heel mooi begrijpend lezen examen van te maken en ik had het gevoel alsof ze de hele tijd over dezelfde dingen bleven doorvragen. Maar waar kan je die klachten nu precies indienen?

groetjes


di mei 26, 2009 7:12 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 6:13 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2009


di mei 26, 2009 7:17 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 5:44 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2009
oke bedankt :) nu maar hopen dat de rest van de examens goed gaan want NL was ook al GEWELDIG


di mei 26, 2009 7:22 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 8:03 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2009
Jeetje wat een moeilijk examen! Het was echt een drama! Vooral die vraag over babyvoeding.
Ik heb zelfs door tijd gebrek 5 vragen (5 van de 27!!) niet in kunnen vullen en dat terwijl ik in de afgelopen 6 jaar nog nooit tijd te kort heb gehad voor wat voor toets dan ook (en dat is geen grapje).
Ik durf het ook echt niet na te kijken...
Daar gaan alle vergooide uren, uren, uren die ik hierin heb gestoken...

Maargoed, ik ben over de helft en morgen weer met frisse moed beginnen aan Economie! =)

X
ps. ik heb ergens opgevangen dat dit jaar nu al duidelijk is dat het de moeilijkste examens zijn sinds 7 jaar :shock:


di mei 26, 2009 8:08 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 7:01 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2009
Ja, ik vond hem ook niet te doen. Heb heel weinig met zekerheid ingevuld. Terwijl ik normaal best goed ben in scheikunde.

Van vraag 1 had ik géén idee wat bedoeld werd. Er staat ook dat je iets moet uitleggen met behulp van de diagrammen, en wat doen ze in het correctiemodel? Dan berekenen ze opeens allerlei dingen... Ja, dat was de vraag niet, denk ik dan. :?

Verder, hoe moest je de betekenis van massa-ppm weten? Ik had het zelfs nog opgezocht in mijn Nederlandse woordenboek, maar ook daar stond het niet in... Voor zover ik wist hebben we het nooit gezien. Ook in Binas was het nergens te vinden.

Dan mijn grootste punt van criterium: volgens mij staat er een fout in het correctiemodel van opgave 9. Hier moest 4-hydroxy-trans-aconietzuur getekend worden, die ontstaan was doordat fluorcitroenzuur door aconitase werd omgezet. Maar volgens mij staat in het antwoordmodel 4-hydroxy-trans-aconietzuur die ontstaan is door citroenzuur...
Maar of dit echt zo is weet ik niet. :P Heb even een leraar erover gemaild.

Volgens mij zijn ze gewoon vergeten om de makkelijke vragen in het examen te doen. :wink:


di mei 26, 2009 8:12 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling