Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is do maart 28, 2024 10:24 am



Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Scheikunde 1 2009 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 8:15 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2009
Vraag 1 begon gelijk als een ramp...
maar ik had nog stille hoop, want ik dacht ach er komt net als voorgaande jaren nog wel een vraag over het koppelen van die aminozuren die je gemakkelijk in binas op kunt zoeken, in voorgaande jaren kreeg je daar soms wel 5 punten voor, en dan hoopte ik nog op een vraag over rNA ofzoo dat je een keten moets maken tegenover een DNA streng, allemaal niet gewoon..
Ik snap het niet, de oefen examens gingen echt als een trein en vandaag leek het als of ik alsof ik een scheikunde examen aan het maken was terwijl ik een M profiel doe, het leek wel chinees...
ik moet een 5.1 halen om voldoende te blijven staan (hoop op een relaxte normering en er goed uit te komen met een 5.5)
Nu op naar morgen, Iedereen nog veel succes, en het ligt heus niet aan 1 examen dus houd moed!
spetah


di mei 26, 2009 8:24 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 5:44 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2009
dankje anna91 nu haal je me moed voor de laatste examens helemaal weg =(

het lijkt wel of ze ons nog voor (hopelijk) een laatste keer flink in de zeik willen nemen


di mei 26, 2009 8:29 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 8:40 pm
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2009
Vraag 1: Als mbv diagrammen: bijna altijd gegevens eruit halen en die gebruiken in een berekening. Zo ook deze keer. Bij Bio is dat anders, maar bij Scheikunde niet.

massa-ppm staat in elk geval wel in hoofdstuk 1 van de methode Curie. Alhoewel ook ik er nog even over moest nadenken hoe de vraag aangepakt moest worden.

Over vraag 19, dat klopt wel. De hele truc was dat de F eraf was verdwenen.

Wdeb


di mei 26, 2009 8:52 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 5:21 pm
Berichten: 6
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2009
Volgens mij moeten ze ons dit jaar gewoon hebben qua examens :s


di mei 26, 2009 9:25 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 6:42 pm
Berichten: 12
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2009
massa-ppm is gewoon x 10^6 inplaats van x100 bij massaPERCENTAGE

Percentage is 1/100
Promillage 1/1000
PPm 1/10^6

Dit is de enigste rekenvraag die ik helemaal goed had haha.
Die vraag met massapercentage stikstof in kunstmest was weird.

Succes met eco morgen! ik heb morgen ook eco.


di mei 26, 2009 9:33 pm
Profiel

Geregistreerd op: zo mei 17, 2009 6:40 pm
Berichten: 6
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2009
Ik heb gemengde gevoelens over dit examen.

Ik heb aardig wat vragen goed beantwoord; sommige dingen had ik gewoon moeten weten, maar die heb ik verkeerd gedaan; en bij andere vragen had ik totaal geen idee wat ik moest doen. Hij was in ieder geval aan de lange kant. Er zijn twee vragen die ik niet heb kunnen maken (of in ieder geval niet volledig). Bij mij persoonlijk ging het dus niet rampzalig, maar hooguit "oké."

Iedereen in ieder geval nog succes met de komende examens. Ik ben zelf naar alle waarschijnlijkheid al geslaagd, want ik doe dit jaar nog maar twee profielvakken. Naast scheikunde ook nog biologie, maar daarvoor heb ik zo goed als zeker een voldoende. NA1 en WB1 heb ik vorig jaar al afgesloten (evenals de talen).

Zet 'm op. 8)


di mei 26, 2009 10:54 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 3:06 pm
Berichten: 10
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2009
Ik begreep die vraag met meer dan 100 minder dan 100 gram gebonden vet ook niet helemaal.. :S heb maar wat verzonnen, wat fout is achteraf .Ik weet iig dat ik nu nutricia babyvoeding haat !


di mei 26, 2009 11:02 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 27, 2009 8:43 am
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2009
Lastig klinkt voor mij nog te optimistisch, het scheikunde-examen was voor mij een drama. Ik heb 5 vragen niet gemaakt door tijdgebrek, misschien omdat ik er te zelfverzekerd aan begon. Ik had namelijk een examencursus hiervoor in Leiden gevolgd en voor elk proefexamen thuis hoger dan een 7,8 gehaald. Nu achteraf hoop ik op een 5. Erg jammer dat het examen zo lastig was, ik vond de vragen ook erg verschillen met de vragen die ik heb gemaakt in de examenbundel. Ik hoop op een betere normering, voor mezelf en voor jullie!


wo mei 27, 2009 8:51 am
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 27, 2009 4:21 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2009
RAMPZALIG!
ik had met 4 oefenexamens geoefend en mijn cijfer kwam steeds uit op een 7,2!
maar voor deze toets had ik denk ik een 4,8!
en ik heb een 5,8 nodig om te slagen :cry:

Die stomme Nenatal vraag over babyvoeding heeft het voor mij aardig verpest! je kon daar 21 punten van de 69
voor krijgen! Dat is toch niet normaal voor een moeilijke opgave die bovendien veeeeelste lang is!
ik had daar denk ik maar 5 punten voor. Die opgave was echt boven het gemiddelde SK1 examen niveau!

ik heb een klacht ingediend.
ik hoop dat meer mensen dat doen want dan wordt de normering misschien soepeler.

Het is echt gemeen dat ze ons proberen te naaien dit jaar met SK, want als je dit jaar zakt ben je de ***....


wo mei 27, 2009 4:36 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 27, 2009 6:14 pm
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2009
Het examen van Scheikunde 1 en Scheikunde 1,2 was erg hetzelfde. Ik vond em ook echt #@$% gaan en eigenlijk nog slechter dan Nederlands.

Gecombineerd zijn er inmiddels al 3700 klachten, waarom laat het LAKS niets van zich horen :x :x ??


wo mei 27, 2009 6:16 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 6:42 pm
Berichten: 12
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2009
@ bellabeuti

Dat heb ik ook gedaan haha, ik heb hem wel fout gegokt helaas.

Je bent dus niet de enige ;)


wo mei 27, 2009 6:17 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 3:06 pm
Berichten: 10
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2009
@ al die reacties dat SK 1 zo weinig verschilde met Sk 1,2:
tijdens het maken van dat ^#%&@$ examen d8 ik op een gegeven moment dat aan mij misschien het verkeerde examen was gegeven ( ik d8 serieus dat ik een SK 1,2 examen zat te maken..), het bleek alleen niet zo te zijn :( ..En nu lees ik dat het examen zo weinig verschilde van 1,2..mijn instinct deed het dus gewoon. :? idd ook wel beetje raar dat LAKS niet reageert. Mijn hele N&G klas vond hem moeilijk..Is het julie ook opgevallen dat Sk 1,2 mensen hem gewoon te doen vonden? Althans de mensen die ik ken die N&T doen vonden hem niet moeilijker dan anders... Betekent dit( aangezien het examen weining verschilde) dat dit SK 1 examen gewoon het niveau van Sk 1,2 had?


wo mei 27, 2009 10:14 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 27, 2009 6:38 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2009


do mei 28, 2009 9:44 am
Profiel

Geregistreerd op: do mei 28, 2009 5:18 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2009
Ik vond hem ook echt zwaar!!
maar behalve de onduidelijke vragen en het slecht slapen door onweer bevatte het examen teveel tekst.

Ik ben dyslectisch en heb juist gekozen voor exacte vakken omdat daar niet veel tekst bijhoort en k het makkelijker vind dan de talen. Ik ben normaal echt niet slecht in scheikunde maar deze toets leek absoluut niet op de toetsen uit examenbundel en was erg lang het leek wel een Nederlands-examen, waardoor k in tijdnood kwam. Juist door die tijdnood heb k de vragen die k gemaakt heb gigantisch afgeraffeld en echt veel foutjes gemaakt die k niet had hoeven maken. DIT was echt een HEL! Ik heb ook het gevoel dat bij Sk1,2 er qua moeilijkheidsgraad beter was opgelet door de cito-mensen want driekwart van de vragen waren hetzelfde als bij Sk 1 maar Sk1 had 27 vragen en Sk 1,2 had er 23. Ik dacht in mijn examen dat k Sk1,2 examen zat te maken en hoor meerdere Sk1 mensen zeggen dat ze zich in het examen echt hebben afgevraagd of ze niet perongeluk sk1,2 gekregen hadden.

Ik vraag me af of het LAKS echt iets kan doen met dit aantal klachten want is ongeveer 3000 klachten nou genoeg voor een soepelere normering? Want als je 3000 klachten vergelijkt met hoeveel mensen het scheikunde 1 examen hebben gedaan is het dan veel of weinig?? Ik hoop zo dat meerderen gaan klagen want vond de toets belachelijk moeilijk!!


do mei 28, 2009 5:43 pm
Profiel

Geregistreerd op: do mei 28, 2009 6:56 pm
Berichten: 8
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Scheikunde 1 2009
Nou moet je niet gaan zeggen dat sk 1 zo weinig verschilde van 1,2.

Jullie hadden een uber makkelijke opgave over 1080 die er bij ons niet bijstond, en een lachwekkende (met alle respect) vraag over een exotherme reactie in een energie diagram.

Soms was bij ons vraag moeilijker gemaakt dan bij jullie, bijvoorbeeld dat wij precies moesten berekenen van de hoeveel g vet, en jullie hoefden alleen uit te leggen of het boven of onder de 100 gram zat (wie heeft die fout?!)

En wij hadden wat vragen die jullie helemaal niet hadden.


do mei 28, 2009 11:15 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling