Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is do apr 18, 2024 5:37 am



Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Examen wiskunde A1 2008 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: ma mei 19, 2008 5:11 pm
Berichten: 11
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde A1 2008
hmmm... viel me reuze mee!! :D
Heb alleen opdracht 12 algebraïsch opgelost (162000x1,02 + 32,89 = 219600x0,65 + 53,52 -en dan wegstrepen/oplossen-), ipv met de GR. Hoop dat ik er puntjes voor krijg, want ik had 'm wel goed :!:


ma mei 19, 2008 5:24 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 19, 2008 5:14 pm
Berichten: 43
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde A1 2008
In eerste instantie had ik er een heeel goed gevoel over. Ik wist in principe 2 van de 20 vragen niet (deze heb ik dan ook niet ingevuld: tijd tekort en omdat ik het te moeilijk vond... was de vraag over die belastingen hehe)
Als ik nu de antwoorden bekijk (had ik beter niet kunnen doen) zie ik dat ik dingen ongelovelijk doorelkaar heb gehaald..

Beter wordt de norm 2.0 haha!!

_________________
"Skrotum!" "Daar staat SKÖTRUM jongen... #@$%&^..."


ma mei 19, 2008 5:24 pm
Profiel WWW

Geregistreerd op: ma mei 19, 2008 5:14 pm
Berichten: 43
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde A1 2008

_________________
"Skrotum!" "Daar staat SKÖTRUM jongen... #@$%&^..."


ma mei 19, 2008 5:25 pm
Profiel WWW

Geregistreerd op: ma mei 19, 2008 5:14 pm
Berichten: 43
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde A1 2008
wat is eigenlijk t verschil tussen Wiskunde A1 Compex en gewoon Wiskunde A1?

_________________
"Skrotum!" "Daar staat SKÖTRUM jongen... #@$%&^..."


ma mei 19, 2008 5:37 pm
Profiel WWW

Geregistreerd op: ma mei 19, 2008 5:11 pm
Berichten: 11
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde A1 2008
zoiets, ik weet niet meer precies wat ik had, maar er was een onbekende, die ik dus zo op heb gelost.

Trouwens bij vraag 15 heb ik het ook heel anders gedaan dan in het antwoord model.
Ik heb het zo gedaan:
stel er doen 1miljoen mensen mee. Dan moet die man naar verwachten de kans op 5 goed x 10 euro x 1 miljoen uitbetalen + de kans op 4 goed x 3 euro (? zoiets was het) x i miljoen. dat was iets van 40000 ofzo..
Maar omdat 1 miljoen mensen 1 miljoen euro opleveren= het 1 miljoen - dat wat hij naar verwachting aan de winnaars moest uitbetalen = .. 60000 zeg ik maar even. En dat antwoord gedeeld door de 1 miljoen folders is de winst per folder. Daar kwam bij mij 0,21 cent uit. In het antwoord model kwam er 0,22 cent uit. Dus mijn berekening klopte wel aardig...


ma mei 19, 2008 5:39 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 19, 2008 6:43 pm
Berichten: 25
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde A1 2008
Ik ben sowieso erg slecht in wiskunde, maar het examen ging nog slechter dan slecht. :( Wij hebben bij ons op school dat normaalwaarschijnlijke papier 2-3 x in de les gebruikt en daarna nooit meer "want je gebruikt 't toch nooit meer". Zit het potverdorie in m'n examen!

Gok op een 4.. :(

Ik heb trouwens die vraag over hoeveel tennisballen er geproduceerd moeten worden voor minimaal 1200 goede echt heel vaag opgelost, maar 't antwoord is wel goed. Hopen op puntjes voor de originele berekening.. :mrgreen:

_________________
Listen to the silence and hear the music of your heart.. <3


ma mei 19, 2008 6:53 pm
Profiel WWW

Geregistreerd op: ma mei 19, 2008 5:14 pm
Berichten: 43
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde A1 2008
op hetantwoord model stond toch 1500 nog wat tennisballen? of ben ik nou gek :p
ik had er rond de 12-1300 ik weet het niet meer zo goed

en die E(W) som had ik gewoon de prijs die hij uitgereikt krijgt x de kans 0.5
want er stond dat je het met 0.5 iets moest doen
en daar snapte ik dus geen kloot van

die met normaalwssheidspapier vond ik juist wel makkelijk..

en eigenlijk moet je er vanuit gaat dat je alles kunt verwachten dus zowel cirkeldiagrammen als boxplotten en dus ook normaalwssheidspapier.

_________________
"Skrotum!" "Daar staat SKÖTRUM jongen... #@$%&^..."


di mei 20, 2008 12:40 pm
Profiel WWW

Geregistreerd op: di mei 20, 2008 1:16 pm
Berichten: 20
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde A1 2008
Ik vond die vragen van de honing echt vaag. Van al die vragen heb ik alleen vraag 20 goed gedaan, de rest heb ik allemaal verkloot.


di mei 20, 2008 1:22 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 20, 2008 3:56 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde A1 2008
Wiskunde was rampzalig zeg. ik ben al niet sterk in wiskunde en ging met een 6.3 mn examen in.. moet een 4.7 halen dus en lig waarschijnlijk tussen 3.9 - 5.9 en dan vandaag geschiedenis ook al zo. hell no, ik word gek! Ik begreep ook niets van die honing en bij die androgynie-index heb ik te moeilijk nagedacht terwijl het achteraf vrij simpel bleek, evenals bij de belastingenvragen, zucht... de norm mag indd +2 worden!


di mei 20, 2008 4:02 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 20, 2008 5:06 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde A1 2008
Wiskunde was wel heel moeilijk vond ik!
Veel algebraïsch etc.. de opdrachten over honing enz waren ook moeilijk!
Oké die van het EK was wel makkelijker (ik had hem nog fout maar goed, had per ongeluk in de eerste poule uitgerekend dat ieder team 3 wedstrijden speelde.. dus 4 x 3 = 12 per poule.. achteraf gezien stom, ze spelen in elke poule maar 6 wedstrijden, maargoed :P)
Maar ik kwam tijd te kort, opdrachten waren te lang.. en het was gewoon heel moeilijk! Vooral het vele oplossen van de formules en die opdrachten over honing!
Hoop dat de normering laag wordt, bij ons vonden namelijk meer mensen het moeilijk...


di mei 20, 2008 5:09 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 12:05 pm
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde A1 2008
Wiskunde was echt moeilijk, en eigenlijk waren het gewoon teveel vragen, want ik heb het niet af kunnen maken, die sommen kosten teveel tijd waardoor je je moet gaan haasten enzo en iedereen vond het, zelfs de wiskunde masters uit de klas, dus normeringkje, beter wordt je relext!!! :roll:


wo mei 21, 2008 12:17 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 12:42 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde A1 2008
Ik zeg maar één ding:

Harstikke VERKLOOT! :shock:

Wij hadden dat waarschijnlijkheids papier ook maar 1 of 2 x gebruikt,..
Twee jaar geleden.. :? "Nee dat krijgen jullie toch niet in je examen"..
Nou.. Mooi wel dus...


wo mei 21, 2008 1:01 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 16, 2006 7:42 pm
Berichten: 14
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde A1 2008
Wiskunde was zooooooooooooooooooooo makkelijk.
ik heb het alleen wel zooooo verkloot
echt zulke #@$% gemaakt. van die domme fouten. zoals bij honing, had ik 1-binomcdf(5) terwijl het dus 4 ipv 5 moest zijn en dat wist ik ook wel.. alleen bedacht ik het me pas vlak na het examen
die poule was ook te makkeljik alleen ik had het ook weer fout gedaan zo van: ook tegen jezelf spelen, dus 4x4 ipv 3x3. te dom
en die combinatie was ik uit en thuis vergeten!! maar ik had wel 1 puntje omdat ik heb neergezet dat ze 9 tegenstanders hadden hahah, dat is wel te mooi dat je voor zulke dingen al wel punten krijgt
honing was te #@$% #@$%. gewoon flauw en moeilijk. please norm 2 inderdaad

_________________
Geef altijd de voordeel van de twijfel, anders krijg je er nog spijt van!


wo mei 21, 2008 2:47 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 3:31 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde A1 2008
jeetje wat gezellig hier:P
Ik dacht dat eindexamendaten allemaal door dezelfde hel heen gingen, maar het is hier af en toe nog een ruzie van jewelste:P
Dan zal ik mijn mening ook nog maar even geven(A)
Ik ben normaal heel goed in wiskunde, altijd bijles gegeven, klasgenoten geholpen, sommige leraren zelfs nog wat bijgeleerd;)
Mijn gemiddelde van mij schoolexamens was ook hoogste van de klas 7,8 ( ja dit was bij ons hoog, schoolexamens waren altijd lastig zodat het examen mee zou vallen, en ik heb 6,7 voor onze groepsopdracht PO gehaald, keldert je cijfer ook wel van naar beneden)
Maar goed het examen zelf, ik dacht in het begin o is best te doen, maar toen kwamen er toch lastigere vragen die ik in eerste instantie heb overgeslagen. Hierdoor ging ik twijfelen op mijn antwoorden op de 'makkelijke' vragen was het wel zo simpel 9*2 maar gelukkig heb ik alles laten staan!
Omdat ik het ook slecht kan hebben dat ik ergens niet uit kom ben ik doorgegaan tot het bittere eind en blijven proberen. zodat ik uiteindelijk alles had.
Na nagekeken te hebben heb ik er zeker een goed gevoel over, maar ik snap dat mensen met moeite voor wiskunde de toets niet te doen vonden!

En ik was zo blij met mijn wisforta boekje, ik heb net zo lang alle afgeleide regels geprobeerd totdat ik op het goede antwoord kwam:D

succes allemaal deze week nog, en zal duimen voor een goede normering voor de mensen die dit nodig hebben!


wo mei 21, 2008 3:39 pm
Profiel

Geregistreerd op: zo mei 21, 2006 10:16 am
Berichten: 21
Woonplaats: Assen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde A1 2008


wo mei 21, 2008 7:35 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling