Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is do maart 28, 2024 12:25 pm



Antwoord op onderwerp  [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Examen scheikunde 1 2008 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: di mei 20, 2008 7:01 pm
Berichten: 8
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen scheikunde 1 2008


za mei 24, 2008 4:28 pm
Profiel

Geregistreerd op: za mei 24, 2008 9:04 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen scheikunde 1 2008
Ik heb ook bij ELK examen te weinig tijd! :cry:

Maar even een vraagje over vraag 12:
De vraag luidt hier:
"Ga na of in het SHARON-proces het verzurende effect van de nitrificatie volledig is gecorrigeerd na afloop van de denitrificatie. Gebruik daarbij onder andere de reactievergelijking voor de nitrificatie van het SHARON-proces en bovenstaande reactievergelijking voor de denitrificatie. Betrek in je uitleg ook de HCO3- die in de vergelijking van de denitrificatie staat."

Uit de vraagstelling blijkt dat er om een uitleg wordt gevraagd, zonder hierbij berekeningen of cijfers te geven. Ik heb me precies aan deze opdracht gehouden en wist de vraag te beantwoorden. Uitgelegd dat er eerst meer H+ ontstaat dan dat er omgezet wordt en dat deze overmaat aan H+ weer reageert met HCO3- tot H2CO3- dat zuur is etc. gevolgd door een conclusie.

In het correctievoorschrift echter staan de aantallen mol vermeld, ikzelf heb dit niet gedaan. Wordt dit nu fout gerekend? Zoja, dan is dat toch hartstikke oneerlijk, want ze vragen er niet om? Ik heb de vraag beantwoord zoals deze er staat. Ik heb al een klacht ingediend maar ik denk dat de rest hier niet op in is gegaan, daarom vermeld ik het hier ook nog even.

Of ik slaag of zak hangt nu echt van de normering af, ik heb alles net op het nippertje weten te maken. De normeringen die ik nodig heb zijn haalbaar, maar je weet maar nooit. Ik knijp hem dus echt, laat alsjeblieft de normeringen een beetje meezitten! :shock:


za mei 24, 2008 9:17 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 6:37 pm
Berichten: 25
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen scheikunde 1 2008


zo mei 25, 2008 10:34 am
Profiel

Geregistreerd op: vr mei 23, 2008 7:55 pm
Berichten: 13
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen scheikunde 1 2008


zo mei 25, 2008 10:45 am
Profiel

Geregistreerd op: do mei 22, 2008 1:58 pm
Berichten: 22
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen scheikunde 1 2008


zo mei 25, 2008 11:13 am
Profiel

Geregistreerd op: za mei 24, 2008 12:27 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen scheikunde 1 2008


zo mei 25, 2008 5:14 pm
Profiel

Geregistreerd op: za mei 24, 2008 12:00 am
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen scheikunde 1 2008
(foutjuh) Kbedoelde eigenlijk vraag 3 ipv. 4...

Nog twee weken wachten voor de resultaten...soooowww langggg....
Dat wordt dus twee weken lang slecht slapen...


ma mei 26, 2008 1:02 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 24, 2006 9:49 am
Berichten: 51
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen scheikunde 1 2008


ma mei 26, 2008 1:29 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 5:32 pm
Berichten: 40
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen scheikunde 1 2008
Nouja dat heb ik ook met natuurkunde hoor, als ik geen norm van minstens 0,8 heb word ik gek..(dan zak ik, wel herkansing dat wel..maargoed..bio ging zoo slecht, daarvoor heb ik een norm van 1,8 nodig, dus dat ga ik niet redden :S) en ik blijf maar tellen of ik wel genoeg heb voor die norm van 0,8 :roll: (waarschijnlijk wel, maar als er een norm van 1 opkomt dan ben ik helemaal blij want dan is het 99% zeker)

Maar als het je iets gerust stelt.. ik sprak vandaag met mijn leraar sk, die zei dat hij het een te lang examen vond, door alle teksten (toen zei ik dat na langer was, hij keek dr nogal van op) en volgens mij was hij ook niet zo goed gemaakt bij ons, kreeg ik het idee (maar dat weet ik niet zeker) Heb zelf net genoeg voor mijn benodigde 4,2..


ma mei 26, 2008 1:43 pm
Profiel

Geregistreerd op: za mei 24, 2008 9:04 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen scheikunde 1 2008


ma mei 26, 2008 8:56 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 26, 2008 8:51 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen scheikunde 1 2008
Ik vond het examen erg lang en erg moeilijk. Door de tijdsdruk heb ik twee rekenvragen overgeslagen. De oefenexamens gingen allemaal goed en ik sta ook wel goed op scheikunde, maar dit examen ging echt slecht. Van veel vragen die ik in heb gevuld weet ik echt niet zeker of ik ze goed heb. Ik durf echt niet naar het antwoordmodel te kijken...ik wil het niet weten. Door alle teksten was het examen echt erg lang. En dat na Bio en Natuurkunde.... :( Ik had er wel goed voor geleerd en ook een aantal examens geoefend, maar toch vond ik het erg moeilijk. Niemand ging ook eerder weg bij ons bij scheikunde.


ma mei 26, 2008 9:28 pm
Profiel

Geregistreerd op: do mei 22, 2008 1:58 pm
Berichten: 22
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen scheikunde 1 2008


di mei 27, 2008 9:19 am
Profiel

Geregistreerd op: za mei 24, 2008 9:04 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen scheikunde 1 2008


di mei 27, 2008 4:04 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 27, 2008 9:52 pm
Berichten: 5
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen scheikunde 1 2008
Wat denken jullie dat de N-term van scheikunde 1 wordt dit jaar? heb zelf minimaal N-term 1 nodig xD

vond dit examen echt moeilijk heb het dan ook bagger gemaakt =\


di mei 27, 2008 9:56 pm
Profiel

Geregistreerd op: za mei 31, 2008 11:38 am
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen scheikunde 1 2008
Hoe wordt de normeringsterm vastgesteld?
Antwoord:
Vrij snel na het examen weet Cito hoe de kandidaten op het examen hebben gescoord en dus of het examen relatief moeilijk of juist makkelijk is geweest. Alle scholen die examen afnemen in een bepaald vak, sturen namelijk de resultaten op van minstens vijf kandidaten. De scores worden ingezonden met behulp van het programma WOLF.
Cito vergelijkt de moeilijkheidsgraad van het examen met de moeilijkheidsgraad in voorgaande jaren.
De CEVO krijgt de gegevens van Cito en ontvangt daarnaast reacties van docenten en vakverenigingen van docenten. Als er een fout in een examen zit dan hoort de CEVO dat meteen.
Als het mogelijk is, wordt de fout hersteld met een aanvulling op het correctievoorschrift. Dit wordt direct doorgegeven aan de docenten die het werk van de kandidaten beoordelen.
Als herstel van de fout niet meer mogelijk is, wordt bij de normering rekening gehouden met deze fout.
Het LAKS (Landelijk Aktie Kommitee Scholieren) verzamelt de klachten van leerlingen over de examens. Deze klachten worden ook aan de CEVO doorgegeven. Met al die gegevens bepaalt de CEVO per examen een definitieve norm.

(Bron: http://cito.nl/faqs/vo/eind_fr_ce.htm)


za mei 31, 2008 11:44 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 90 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling