Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is do maart 28, 2024 1:42 pm



Antwoord op onderwerp  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende
 Biologie 2010 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 7:57 pm
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Biologie 2010
nja, ik dacht dat 30. Dus ook B of C was...
Maar kon daar niet echt verschil in maken... Aangezien B de oorzaak voor C was;)
Dat dacht ik tenminste!
Het is ook gek, want bij de vraag of ze vader of zoon kunnen zijn, gaan ze er ook vanuit dat het ene chromosoom met een allel je van de vader hebt gekregen dus.
Dit allel, dit éne allel zou dan toch ook maar één piek moeten veroorzaken :S


ma mei 17, 2010 8:34 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 5:39 pm
Berichten: 12
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Biologie 2010


ma mei 17, 2010 8:36 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 7:07 pm
Berichten: 40
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Biologie 2010
Precies, ook al had dat hele DNA anders geweest van die vader en zoon, dan nog hadden het toch vader en zoon kunnen zijn? Je weet niet hoe het met het DNA van de moeder zit, maar zolang je dat niet weet kan het toch gewoon zo zijn? Volgens de uitwerkingen kan het omdat ze veel overeenkomsten hebben, maar dat maakt het alleen plausibel, dus lijkt me die uitleg niet nodig :O


ma mei 17, 2010 8:36 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 7:57 pm
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Biologie 2010
Oh, uhm bart... Dat was opzich wel nodig..
Je moest zeggen dat er van élk allel één overeenkomst was. Deze had je dan van je vader gekregen.. Die andere , die verschilt, van je moeder... Maar daardoor geef je eigenlijk ook aan dat een spermacel, waarin maar één chromosoom zit, ook maar één piek geeft


ma mei 17, 2010 8:39 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 8:42 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Biologie 2010
Ik vond het ook echt heel gek, had er een best goed gevoel over maar moet zeggen dat al die vragen waar jullie zeggen dat het niet klopt, ik ook mn vraagtekens heb?
34 C fout? hoezo!?
26 C ook fout?
bij 30 had ik ook C, want een spermacel bevat toch maar de helft van de allelen, dus moet toch goed zijn?
bij 7 had ik ook DNA in grondplasma
en bij 15 had ik ook al C.

Dus alle vragen waar hier discussie over is heb ik ook zo beantwoord, dus misschien moeten ze daar nog maar is een keer naar kijken, zou erg schelen voor m'n cijfer!!!


ma mei 17, 2010 8:50 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 8:39 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Biologie 2010
Ik vond het echt een lastig examen.

Bij vraag 15, ik had inderdaad ook niet verwacht dat alle drie de stellingen goed waren.
24, had ik ook een iets anders ingevuld. (Na het lezen van iemands reactie hier, was het eigenlijk wel logisch dat het C moest zijn..)

Voor de rest vond ik 26 lastig..
Ik had daar ipv diagram 5, diagram 3... Want zo dacht ik, als je totaal niet accommodeert dan staar je toch gewoon naar het oneindige? En zie je eigenlijk niets scherp?

Ik snap 30 ook niet....
En voor de rest...

Blegh, hopen dat de norm beetje gunstig wordt zeker?


ma mei 17, 2010 8:52 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 7:57 pm
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Biologie 2010
26.
simpele versie.

Accomoderen kan je maar één kant op doen. Normaal is de lens al zo plat getrokken als kan namelijk.
Je kan dus alleen nog maar accomoderen vanuit de nul stand om je oog boller te maken, wat dichtbij is.
Dus niet accomoderen staat sowieso op de 0 lijn, aangezien je dan niet geaccomodeerde ogen hebt, en aangezien je weet dat de brandpuntsafstand kleiner wordt bij dichtbij kijken, wordt 1/f groter. En krijg je dus bergen naar boven.. Dus E


Laatst bijgewerkt door diederikexamens op ma mei 17, 2010 8:58 pm, in het totaal 1 keer bewerkt



ma mei 17, 2010 8:57 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 6:13 pm
Berichten: 5
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Biologie 2010
Bij 30 had ik ook C ingevuld. Maar als ik er nu over na denk is A best wel logisch:
Sperma bevat miljoenen zaadcellen. De helft van die zaadcellen bevatten het ene allel en de andere helft het andere (denk maar wat er gebeurd bij meiose). Samen kan je dus een goed DNA-profiel maken.


ma mei 17, 2010 8:58 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 7:57 pm
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Biologie 2010
Uhm... 1 spermacel = 1 zaadcel toch?
Het hele sperma bevat miljoenen zaadcellen. Je hebt toch geen cellen in cellen??:S


ma mei 17, 2010 8:59 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 8:44 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Biologie 2010
@IkDoeExamen: & @koffiedwerg
klopt wat je zegt, MAAR. Het ging om een wel of niet geaccomodeerde ooglens. Als je veraf kijkt, is je ooglens NIET geaccomodeerd , en niet "in de min" geaccomodeerd ofzo xD Dus vandaar dat de lijn niet onder de nul-lijn komt.

34 moet volgens mij ook C zijn, Massaal klagen dus!

@ lotje92 :
Vraag 33 is 207, omdat elk persoon uit de testgroep 2 allelen per locus heeft. In totaal waren er 414 allelen, gedeeld door 2 = 207 testpersonen.

@ Machielzijl:
Ik had ook C bij 30 ! Snap ook niet waarom het A is...

Pfft, ik had gewoon maar 28 punten.. echt te bagger gewoon! Ik stond een 8 gemiddeld.. nou, nu dus mooi niet meer!



ma mei 17, 2010 9:01 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 6:13 pm
Berichten: 5
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Biologie 2010


ma mei 17, 2010 9:04 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 7:57 pm
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Biologie 2010
34. Blijkbaar is er een regel met kansberekenen dat je aan het eind nog keer 2^3 moet doen.
Dit omdat de volgorde van de allelen per ALLELSETJE niet uitmaakt.. Maar dan wordt het wiskunde ipv bio.

30. Je hebt gelijk, het gaat om een spermaspoor met meerdere cellen erin. Helaas

@ princess.. wilde het eerst makkelijk zeggen, toch maar ff verbeterd.


ma mei 17, 2010 9:05 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 8:39 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Biologie 2010
Ah, okay op die manier..

Makes sense now...


ma mei 17, 2010 9:06 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 9:00 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Biologie 2010
Ik vond biologie ook echt superlastig, en ik vond 24 ook vreemd, ik zat namelijk met natuurkunde in mijn hoofd. Ik kan ook geen kalht indienen want ik kom er gewoon niet door:p
ik krijg steeds een error op de site. Maar ik zit wss rond de 24 punten, en ik zit bij de eerste 5 van mijn klas op alfabetische volgorde. Iedereen vond hem bij mij op school lastig.Misschien als we massaal kalgen dat er een ander antwoord dat onduidelijk was nog wordt goed gerekend

sorry als het dubbel staat, maar ik zie mijn reactie niet staan:P


ma mei 17, 2010 9:09 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 17, 2010 8:50 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Biologie 2010
Ik vind dat sommige vragen erg slecht zijn geformuleerd en het is nooit duidelijk hoe specifiek je moet zijn. Bij de ene vraag moet je een zeer volledig antwoord geven, bij de ander halen ze het letterlijk uit de tekst of geven ze een super algemeen antwoord.

Dat DNA-ketens worden afgebroken in de darmen weet ik ook zeker dat het in het boek stond.

Ik heb ook nog een vraag over 23: Op een eerdere toets hadden we een stuk tekst over fosforbronnen die infrarood licht uitzenden, op de bodem. Er waren volgens die tekst bacterien die met IR-licht 'foto'synthese konden doen en zo het begin van de voedselketen vormde. Dit heb ik ook als antwoord gegeven, zou ik hier punten voor krijgen?


ma mei 17, 2010 9:12 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling