Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is do maart 28, 2024 4:00 pm



Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
 Herkansing op 1 tiende. Punt te weinig vraag 19. 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: do jun 04, 2009 12:19 pm
Berichten: 6
Antwoord met een citaat
Bericht Herkansing op 1 tiende. Punt te weinig vraag 19.
Hallo mensen. Ik heb een herkansing op 1tiende en heb mijn eindexamen economie ingekeken en heb een fout gevonden.

Vraag 19
Met behulp van statistiek 1,2 en 3 kunnen de uitgaven aan sociale zekerheid als percentage van het bbp worden uitgerekend. Deze uitgaven bedroegen in 2002 voor Belgiƫ ( afgerond) 27,7% van het bbp
Bereken dit percentage in 2002 voor Nederland.

Bij statistiek 3 heb ik bij Nederland het getal 7852 gebruikt voor het jaar 2002 en bij statistiek 2 en statistiek 1 heb ik gebruik gemaakt van het jaar 2005 want ik dacht dat het 2002 was, omdat het er vlak boven stond. Ik heb waarschijnlijk het jaar 2005 voor 2002 aangezien bij statistiek 2 en 1 omdat ik druk bezig was met mijn berekening.
Doordat ik dus de getallen voor het jaar 2005 heb ingevuld kwam er een foutief antwoord uit.
De berekening die ik had gegeven was anders dan in het correctieboekje maar komt op de zelfde uitkomst uit mits ik dus het jaar 2002 had ingevuld in plaats van 2005 bij een deel van de berekening.

Ik heb dus een doorreken fout gemaakt door met een verkeerd gegeven verder te rekenen.

Op deze vraag waren 2 punten te verdienen en ik heb voor deze vraag 0 punten gekregen.

Mijn leraar en 2 andere leraren zeiden dat ik een goede kans maakte om hiervoor nog een punt te verdienen alleen mijn directrice wou niet meewerken. Ik heb nu dus een brief geschreven aan de commissie van beroep wat mijn laatste redding kan zijn.

Denken jullie dat ik hiermee een kans maak?

Groeten, Max van der Haar.


vr jun 19, 2009 7:36 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 25, 2009 5:53 pm
Berichten: 52
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Herkansing op 1 tiende. Punt te weinig vraag 19.


vr jun 19, 2009 10:39 pm
Profiel

Geregistreerd op: vr jun 19, 2009 11:06 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Herkansing op 1 tiende. Punt te weinig vraag 19.
Aangezien je docenten al aangeven dat dit klopt en alleen je directrice niet mee werkt kan je dit zeker aankaarten en denk ik ook wel dat je een goede kans maakt. Daarnaast kan je ook nog bij de overkoepelende organisatie van de school gaan...


vr jun 19, 2009 11:13 pm
Profiel

Geregistreerd op: do jun 04, 2009 12:19 pm
Berichten: 6
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Herkansing op 1 tiende. Punt te weinig vraag 19.
De getallen kloppen niet van de berekening voor een gedeelte omdat ik dus verkeerd heb afgelezen. Dit kwam dus omdat ik door de stress van mijn examen 2005 voor 2002 heb aangezien.
Als ik 2002 had ingevuld was het antwoord correct en had ik gewoon 2 punten gekregen.

Zou hier toch gewoon 1 punt voor moeten krijgen:)

Als commissie van beroep het niet word zal ik daarna nog maar eens verder kijken want het gaat ook voor mijn vervolgopleiding waar ik een economie studie wil gaan doen.

Groeten


za jun 20, 2009 10:07 am
Profiel

Geregistreerd op: ma jun 15, 2009 10:27 am
Berichten: 13
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Herkansing op 1 tiende. Punt te weinig vraag 19.
Jammer voor je! Hopen dat je het alsnog haalt

Ik heb ook een her op economie
kwam helaas niet 1 tiende tekort maar 2 punten haha
moet nu mijn 4 die ik heb gehaald omhoog krikken naar een 7
dus tips en trucs zijn van harte welkom!!!!!!


za jun 20, 2009 12:35 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 5 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling