Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is do maart 28, 2024 8:03 pm



Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
 Examen Aardrijkskunde 2009 havo 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 5:20 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Examen Aardrijkskunde 2009 havo
Ik vond het echt heel moeilijk! Ik dacht goed geleerd te hebben, maar nu blijkt dat ik maar 18 punten heb!:(
Ik vond het examen te lang, de vragen waren lastig gesteld! Vonden jullie dat ook?


di mei 26, 2009 5:23 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 5:30 pm
Berichten: 5
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Aardrijkskunde 2009 havo
Ik vond juist dat de verhouding kennis/inzicht helemaal niet klopte. Zeg dan gelijk tegen leerlingen dat ze er genoeg aan hebben het boek een paar keer door te lezen en voor de rest maar moeten vertrouwen op hun inzicht.
(niet lullig bedoeld voor jou Marieekee :) )
Ik ben juist niet goed in inzicht en heb de boeken binnenstebuiten gekeerd en een 'samenvatting' van 14 pagina's gemaakt.
Kennelijk was dat voor mij dus helemaal niet nodig :?
Goed, dit is de mening van één persoon natuurlijk, maar zo heb ik het examen aardrijkskunde beleefd en ik voel me flink chagrijnig.


di mei 26, 2009 5:45 pm
Profiel

Geregistreerd op: do mei 21, 2009 12:21 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Aardrijkskunde 2009 havo
Aardrijkskunde viel inderdaad erg tegen.
Vooral de vraag over dat STP's speerpunten waren voor de ontwikkeling van de Indiase economie was echt te moeilijk.
De vragen over dat ziekenhuisterrein heb ik allemaal verkeerd gelezen en dus ook verkeerd gemaakt.
Ik kom ook maar uit op de 18 punten dus een 2,8 :(
Ik baal echt enorm.


di mei 26, 2009 5:54 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 5:30 pm
Berichten: 5
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Aardrijkskunde 2009 havo
Ik weet niet wat ik fout heb of goed, check ik niet want daar word ik alleen maar zenuwachtig van :P
Maar als ik mijn gevoel moet geloven heb ik net zo'n cijfer als jou, misschien zelfs wel lager :shock:


di mei 26, 2009 5:57 pm
Profiel

Geregistreerd op: do mei 21, 2009 12:21 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Aardrijkskunde 2009 havo
Maar het is ook heel nasty gedaan vind ik.
Voor de meeste vragen kun je 2 of 3 punten halen, als je er dan 1 van hebt denk je ooooh ik mis maar 1 of 2 puntjes, maakt niet uit. Maar ondertussen heb ik wel maar 18 punten van de 57.
Als je nou voor 1 vraag 5 punten kunt halen en je haalt er dan maar 1 dan heb je tenminste ook het gevoel dat het #@$% is gegaan.
Dat werkt ook zo tijdens het maken van het examen.. Als je ervoor ziet staat dat je maar 2 punten kunt halen denk je; oh maakt niet uit als ik deze vraag niet goed heb, zijn toch maar 2 puntjes, en dan maak je de vraag sneller fout..

Vonden jullie ook dat het examen te lang duurde? Ik was anderhalf uur bezig en had nog een uur en ik begon net aan vraag 17. Ik heb nog 8 vragen snel moeten afraffelen in het laatste kwartier..

Poepexamen. Ik hoop echt op een kei soepele normering.


di mei 26, 2009 6:01 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 6:03 pm
Berichten: 10
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Aardrijkskunde 2009 havo
Hij was vrij pittig ja...er zaten echt rotvragen tussen.
Daarbij had de naastgelegen basisschool om 10 uur pauze (tot half 11(eerst onderbouw, dan bovenbouw)), woeien de opgavenblaadjes weg, en stonden de surveillanten voorin het lokaal te praten. Tja, zo gaat het nou elk examen. Goed voor je concentratie.

*ei kwijt;)*

Met een beetje rekenwerk, en een normering van 1,0 zou ik rond de 6 uitkomen (met 34 punten).


di mei 26, 2009 6:13 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 25, 2009 7:09 pm
Berichten: 19
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Aardrijkskunde 2009 havo
Ook ik vond de verhouding kennis/inzicht slecht. Zeg maar gerust dat 95% van het examen inzicht was. En ik had echt hard geleerd, dus ik had niet verwacht dat ik tussen een 2 en 4 uit zou komen.


di mei 26, 2009 6:44 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 7:42 pm
Berichten: 21
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Aardrijkskunde 2009 havo
Ik vond het ook een rot examen!
De school examens gaan meestal al niet zo goed, maar dit was echt drama!
Voor de laatste drie vragen had ik ook geen tijd meer, omdat ik er helemaal niks van snapte.
Ik heb ook best wel goed geleerd, meer dan anders, eigenlijk :wink: maar het viel erg tegen.
zelfs de stof van 4 havo heb ik nog zitten leren, maar vond dat er heeel erg weinig over werd teruggevraagd in het examen.
gelukkig heb ik een aantal dingen wel goed gegokt en net met mazzel het goede antwoord gegeven.
(de 53e druk van de bosatlas is trouwens minder handig! had hem nog nooit gezien en ineens lag ie op mijn tafel :shock: )
Maar heb toch nog 30 puntjes weten binnen te halen, dus op z'n strengst een 4.7....
had er wel wat meer van verwacht eigenlijk....


di mei 26, 2009 7:53 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 5:30 pm
Berichten: 5
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Aardrijkskunde 2009 havo
Het zou toch absoluut niet eerlijk zijn als je (zoals een goede student betaamt) zoveel moeite heb gedaan om te leren en dan door "instinkerige" inzichtsvragen gewoon je laagste cijfer ooit voor aardrijkskunde haalt en daarop zakt omdat je een 3 of lager hebt?!?!?! :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Zenuwinzinking!!


di mei 26, 2009 8:40 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 25, 2009 10:08 pm
Berichten: 26
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Aardrijkskunde 2009 havo
Ik had meteen na afloop het gevoel dat hij makkelijk was. Was ook snel klaar.

Ik weet nu dat ik, behalve als de normering 2.3 is (wat dus niet kan), mijn cijfer omlaag heb gehaald :x Nog steeds wel voldoende, maar toch.


di mei 26, 2009 10:06 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 11:46 am
Berichten: 21
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Aardrijkskunde 2009 havo
wat een apen, bij de laatste opdracht, waarom worden er ook kantoren gebouwd en niet alleen huizen?
Geeft het antwoord model als antwoord, doordat de grond voor huizen alleen te duur is.

hoe, kan ik ruiken, dat die grondprijzen voor de huizen ( daar in utrecht ) te duur zijn dat er niet alleen huizen kunnen worden gebouwd? was nergens uit de bron af te leiden enzo..

en bij de 1e vraag trouwens, had ik ''regen'' ( modderstromen ) en ''zon'' ( uitzetten krimpen )

dit zijn toch 2 exogene processen, die ervoor zorgen dat er morenen ontstaan/ op de grond liggen?

Ik vindt sedimentatie een beetje een belachelijk antwoord.. ik kan ook wel ruiken dat grondmorenen op de grond gegooid worden als ze in ijs zitten en ijs smelt.. te simpel maakt het te moeilijk.. en de examenmakers van AK, moeten ze eens veranderen.


di mei 26, 2009 10:53 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 25, 2009 8:35 pm
Berichten: 10
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Aardrijkskunde 2009 havo
Hij was erg lang en behoorlijk moeilijk
Ik vond dat er in dit examen ook eigenlijk helemaal geen leerwerk in verwerkt zat.
Je moest alles op puur inzicht doen.... .behooorlijk zwaar... ik schat mezelf ook niet hoger dan de 15 te komen. :(


wo mei 27, 2009 8:15 am
Profiel

Geregistreerd op: di mei 26, 2009 7:42 pm
Berichten: 21
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Aardrijkskunde 2009 havo
Ik had ook neerslag als antwoord bij vraag 1, en lawines...
ik heb het maar fout gerekent met het nakijken want je weet nooit of ze dat wel of niet goed rekenen.
Maar mijn docent heeft wel gezegd dat als je in de richting van, antwoord, dat het waarschijnlijk wel goed gerekent zal worden.


wo mei 27, 2009 8:20 am
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 27, 2009 8:53 am
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Aardrijkskunde 2009 havo
Aardrijkskunde was inderdaad echt moeilijk.
Mijn leraar was ook zo 'slim' geweest om te zeggen dat we Indonesie Hoofdstuk 3 moesten leren in plaats van 2.
Hierdoor kon ik vraag 17 en 18 niet beantwoorden.
Ik heb waarschijnlijk ongeveer 25 punten, dan heb ik 3.9-5.9 en ik moet een 5.1 hebben, dus factor 1.2
Laten we het hopen.
Ik heb trouwens verwering en afzetting bij vraag 1. Afzetting betekent precies hetzelfde als sedimentatie. Zou dat dan ook goed zijn?
Maar hebben jullie allemaal ook al een klacht ingediend?
Daar schiet je meer mee op!


wo mei 27, 2009 8:57 am
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 27, 2009 9:09 am
Berichten: 8
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Aardrijkskunde 2009 havo
Ja jeetje! Ik heb zelfs een 2-daagse stoomcursus van 250 euro gedaan en het ging nou ook niet echt top :? ik zit rond de 30 punten ofzo maarja ik had echt zooooo hard geleerd 3 dagen achterelkaar samenvattingen gemaakt thuis en opgaven geoefend uit het examenbundel en 2 dagen in leiden van 9 's ochtends tot 7 uur 's avonds!

Maar wat ik dus echt zo raar vond over die opdracht met Utrecht, was dat in bron 16 stond dat mensen sneller vertrokken naar ruimere huizen met meer groen... en dan staat er in vraag 26 Bij de herinrichting van het voormalige AZU-terrein heeft de gemeente duidelijk rekening gehouden met de leefbaarheid van de wijk voor de nieuwe bewoners. Dit blijkt onder andere uit de ruimte die bestemd is voor groenvoorzieningen. "Geef nog twee voorbeelden, af te leiden uit de bronnen, waaruit blijkt dat de gemeente rekening heeft gehouden met de leefbaarheid van de wijk voor de nieuwe bewoners."

Terwijl die hele bron het tegen spreekt! Dat is toch belachelijk ?? of ben ik nou gek... ?

En ja ik heb geklaagd :D


wo mei 27, 2009 9:29 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 47 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling