Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is do maart 28, 2024 11:22 am



Antwoord op onderwerp  [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 Examen economie 1,2 2008 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: di mei 20, 2008 7:44 pm
Berichten: 34
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen economie 1,2 2008


vr mei 23, 2008 12:29 pm
Profiel

Geregistreerd op: vr mei 23, 2008 3:06 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen economie 1,2 2008
Ik geloof dat er veel meer mensen zijn die opdracht 8 over het hoofd hebben gezien...
Als je 2 uur en een kwartier bezig bent en de enelaatste bladzij is zo goed als leeg heb je toch al gauw de illusie dat je klaar bent.
Daar komt bij dat we er niet op zijn gewezen,, KLAGEN DUS!
joeuww


vr mei 23, 2008 3:11 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 9:15 pm
Berichten: 11
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen economie 1,2 2008


vr mei 23, 2008 3:30 pm
Profiel

Geregistreerd op: vr mei 23, 2008 4:06 pm
Berichten: 34
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen economie 1,2 2008


vr mei 23, 2008 4:20 pm
Profiel

Geregistreerd op: vr mei 23, 2008 5:13 pm
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen economie 1,2 2008
Hey, ik heb dringend jullie hulp nodig ! :oops: :oops: :oops:
Kan 1 van jullie me helpen met het bepalen van mijn score?... ik weet namelijk niet hoe streng ze nakijken, het zit zo:

som 1, ik had -1.2 voor kroketten als elastisch MAAR... voor sigaretten, had ik staan: 6/10=0.6 en VERGETEN die 6 als negatief te stellen, en het antw was dus -0.6 maar ik heb die andere wel goed, maximum score was 2, verdien ik dan niks? :roll:

som 11, had ik dat een grotere WIG, de loonkosten verhouding van de werkgever t.o.v. de werknemer vergroot, waardoor men bereid is eerder zwart te werken en belastingonderduiking. -> dit is toch gewoon goed? 2 punte waard? :oops:

som 20, dit is de belangrijkste... ik heb PRECIES hetzelfde berekening, namelijk 0.53x1066000, en dan 0.14 daarvan = 79097, MAAR....... ik had dat getal daarna er onder opgeteld met de beroepsgeschikte bevolking om te laten zien hoe groot het getal werd met 79097 erbij (wat niet eens gevraagd werd) dus ik breidde het inprincipe uit... MAAKT HET UIT? :oops: :oops: :?: en ik krijg toch wel 1 puntje ervoor of niet :cry: of misschien 2 ?

Sorry! ik was er nog een vergeten:

som 27, ik had staan dat de studenten grotere uitgavenpatroon hebben vergeleken met de anderen, waardoor ze de stijging van de horeca prijs als een extra ''belasting'' beschouwen/toegepast wordt. MAar komt dit wel overeen met het antw? ik heb geen idee dus ik vraag het aan jullie.... :?: :?:

alvast bedankt , ik moet dit echt weten hangt van jullie af ! anders moet ik tot 12 juni stressen voor de normering :S:S


vr mei 23, 2008 5:23 pm
Profiel

Geregistreerd op: vr mei 23, 2008 4:06 pm
Berichten: 34
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen economie 1,2 2008


vr mei 23, 2008 5:41 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 6:34 pm
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen economie 1,2 2008
Voor som 1 krijg je alle punten denk ik. het maakt namelijk niet uit of je er een - voorzet.
Er word volgens mij van uit gegaan bij elastisiteit dat er áltijd in de tegenovergestelde richting word gereageert (daar staat die - dus voor) bij een prijsverhoging.

Voor som 11,, lijkt me goed en snap niet waarom dit fout zou zijn?

Voor som 20 , het is natuurlijk helemaal goed wat je hebt berekend. je had het natuurlijk beter los kunnen zetten. als je leraar of 2e correcter een zeiker is krijg je hier 1 punt voor anders 2 lijkt me.

En die laatste is gewoon helemaal fout volgens mij. Studenten hebben namelijk geen groter uitgavenpatroon vergeleken met de anderen , alleen naar horeca toe geven ze meer uit. waardoor ze extra 'genaaid' worden door de hoge prijzen daar in tegenstelling tot mensen die minder geld uit geven aan de horeca.


Hoop dat ik je geholpen heb! Ik ben natuurlijk ook geen leraar dus weet niet hoe die er tegen aan kijken. Erger nog ik sta een 4.9 voor economie! maar had wel tussen de 7.1 en 9.1 voor het examen!


vr mei 23, 2008 5:44 pm
Profiel

Geregistreerd op: vr mei 23, 2008 5:13 pm
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen economie 1,2 2008
Yes.. :D hartstikke bedankt, als ik maar een paar punten krijg voor die sommen :D ik denk eerlijk gezegd ook dat ik voor die som met zwart werken wel 2 punten verdien, mjah nog bedankt he :wink:


vr mei 23, 2008 5:47 pm
Profiel

Geregistreerd op: vr mei 23, 2008 5:13 pm
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen economie 1,2 2008
Wow... netjes hoor, je hebt examen dan heel erg goed gemaakt, hehe.. Ik daarentegen... ik stond VOOR de examens een 7,6 voor economie.. en nu zo dramatisch gemaakt dat ik waarschijnlijk net met moeite 24 punten ofsow kom.. pfff en ikd acht dat ik die 3,4 zonder moeite zou halen:S.. mjah normering wordt waarschijnlijk ook 0,0?.. aangezien het echt een makkelijke toets was. (alsnog drama voor mij :mrgreen: )


vr mei 23, 2008 5:50 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 6:34 pm
Berichten: 9
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen economie 1,2 2008
De normering is de afgelopen 18 examens minimaal 1.0 geweest! Ik zou zeggen don't worry!


vr mei 23, 2008 6:11 pm
Profiel

Geregistreerd op: vr mei 23, 2008 5:13 pm
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen economie 1,2 2008
Wow, okeey dat klinkt ook goed nieuws :D, mja, dit keer was examen wel erg simpel vergeleken met alle andere examens of niet ? Tenminste , dat leek zo, en veel klasgenoten van mij vonden dat ook. Maar ik hoop dat de norm ongeveer rond de 0.5 ligt... dat ligt al hoog genoeg voor mij namelijk:D


vr mei 23, 2008 6:13 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 20, 2008 3:51 pm
Berichten: 5
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen economie 1,2 2008
Je had gewoon te weinig tijd waardoor je over kleine dingen heenleest, waardoor je punten verliest. Als ze je 3 uur hadden gegeven had je zulke leestfouten niet gemaakt!


vr mei 23, 2008 10:20 pm
Profiel

Geregistreerd op: vr mei 23, 2008 3:42 pm
Berichten: 13
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen economie 1,2 2008


za mei 24, 2008 7:39 am
Profiel

Geregistreerd op: vr mei 23, 2008 4:06 pm
Berichten: 34
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen economie 1,2 2008


za mei 24, 2008 8:49 am
Profiel

Geregistreerd op: vr mei 23, 2008 4:06 pm
Berichten: 34
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen economie 1,2 2008
Kan iemand me helpen met volgende vragen,
ik weet niet zeker of ik deze goed of fout moet rekenen!

Vraag 5;
De hypotheekrente van de mensen met een hoog inkomen is vaak hoger omdat die mensen een grotere woning kunnen veroorloven

antwoord volgens antwoordmodel:
hogere inkomensgroepen kunnen makkelijker een hoge hyptoheek afsluiten
Is dit goed? :(


en bij vraag 6 was ik goed begonnen {eerste deel van de som had ik goed} maar was k vergeten het fiscale voordeel aftetrekken

0 punten zeker?


Opgave 4
vraag 12;

Ik had (ongeveer):
Als het busvervoer commerciëel wordt, zullen de prijzen veranderen Commerciële bedrijven hebben als voornaamste doel winstmaken. Maar door de concurrentie op de markt zal de gemeente het bedrijf met de beste voorwaarden zien. Al met al verwacht ik een lichte prijsstijging van de tarieven.

In de voorwaarden die de gemeente aan de aanbieders stelt daat dat de bussen minimaal een aantal keer per uur moeten rijden. OP deze wijze neemt de kwaliteit toe

Als de gemeente zijn handen van het busvervoer aftrekt. Komt er een groot bedrag vrij om andere projecten te subsidieren


Hoeveel punten zou dit waard zijn?


vraag 14;
citaat 3; Door de beleggingen van Hongarije om te zetten in buitenlandes beleggingen kwam er een overschot op de forint, waardoor hij nog minder waard werd

eenvoorbeeld van een goed antwoord:
citaat 3:
er is sprake van kapitaal export waardoor het aanbod van de forint toenam


Vraag 21
Was zo aan het stressen omdat ik maar 10 minuten had nog, dat ik helemaal over de grafiek heb heengekeken en het van 60% bij elkaar heb opgetelt =S

Weet iemand of je ook punten krijgt voor de methode? Zal wel niet he.. ooh echt zo dom! Dit was de makkelijkste vraag in het examen en ik zie kans om die ook nog fout te doen :(


En dan nog vraag 22;
Door dat de inkomensverschillen kleiner worden, betekend dat dat de hogere salarrissen worden verlaagd. OP deze manier kan Curacao niet concurenen met de arbeids markt van de VS en Westeuropa waardoor het goede personeel naar de concurent gaat

antwoordmodel
Voorbeeld van een goed antwoord: belastingsverhoging kan leiden tot een daling van de netto inkomens van hoogopgeleid personeel. Waardoor goed gekwalificeerd verheidspersoneel op Curacao eerder geneigd is in de Vs of West-Europa te gaan werken


za mei 24, 2008 9:30 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 65 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling