Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is vr maart 29, 2024 4:14 pm



Antwoord op onderwerp  [ 7 berichten ] 
 Poll: Het centraal examen moet worden afgeschaft 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: do mei 22, 2008 7:29 am
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Poll: Het centraal examen moet worden afgeschaft
Het is een momentopname. Ook zijn er kinderen die zo hard hun best doen er voor maar lage/slechte cijfers halen, terwijl je ook weer kinderen hebt die niks doen/niet op school komen en hoge cijfers halen...Dat is oneerlijk, ik vind het belangrijker om naar iemands zijn doorzettingsvermogen te kijken bij een vervolgopleiding enz.


do mei 22, 2008 7:31 am
Profiel

Geregistreerd op: vr apr 25, 2008 2:42 pm
Berichten: 6
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Poll: Het centraal examen moet worden afgeschaft
Het examen is inderdaad een momentopname, maar daarnaast is het wel belangrijk voor de waarde van een diploma. Op de ene school zijn de schoolexamens veel moeilijker dan het CSE op de andere school andersom. Zo waarborgt het CSE de moeilijkheidsgraad en dus de waarde van het diploma. Kortom, ondanks dat het een moment opname is, ben ik voor.


do mei 22, 2008 8:21 am
Profiel

Geregistreerd op: do mei 22, 2008 8:53 am
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Poll: Het centraal examen moet worden afgeschaft
het is oneerlijk dat je in 2 weken kunt zakken terwijl je er 2 jaar je schouders achter zet


do mei 22, 2008 8:54 am
Profiel

Geregistreerd op: do mei 22, 2008 8:53 am
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Poll: Het centraal examen moet worden afgeschaft
Ik ben het eens met degenen (zie voorgaande berichten) die vinden dat het eindexamen moet worden afgeschaft. Wanneer je als vwo-student(e) 6 jaar lang je best hebt gedaan en niet in staat bent 1 of 2 vakken dusdanig af te ronden als van je wordt verwacht, maar toch je stinkende best hebt gedaan vind ik het oneerlijk dat je wordt beoordeeld door 2 'lullige' weken. Er zijn mensen, zoals ik, die voor van de ongeveer 7 vakken er 5 boven de 6.6 gemiddeld staan en 2 vakken onvoldoende het examen in gaan en zich te pletter werken voor een voldoende maar dit alsnog niet halen, worden 'afgestraft' op 2 vakken! Daarom vind ik dat moet worden ingesteld dat in een periode van 2 jaar (5 en 6 vwo) de behaalde resultaten moeten leiden tot het behalen van een diploma.

Tevens vind ik dat er een algemeen afgesproken beleid qua schoolexamen, praktische opdrachten e.d moet komen. Na gesproken te hebben met leerlingen van andere scholen, verspreid over het land, ben ik tot de conclusie gekomen dat het eigenlijk ook een beetje per school afhangt of je wel of niet slaagt. Er zijn scholen waar je gem. 7 schoolexamens mag en 2 praktische opdrachten mag afronden om tot de helft van je eindexamencijfer te komen; op mijn school mag je 3 schoolexamens doen en 1 praktische opdracht.


do mei 22, 2008 9:04 am
Profiel

Geregistreerd op: do mei 22, 2008 12:18 pm
Berichten: 14
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Poll: Het centraal examen moet worden afgeschaft
Ja, examens zijn grote onzin.... je kunt het, of je kunt het niet...
In de afgelopen 2(of 3) jaar heb ik cijfers gehaald voor allerlij vakken, deze "PTA's" (of tentamens) zeggen wat mij betreft genoeg over of ik wel of niet in staat ben de opgedane kennis te handhaven. Laat deze PTA's (/tentamens) door het CEVO maken en uitdelen over de scholen. Schrap het examen en laat deze PTA's de "norm" bepalen voor een diploma! --> laten we snel overstappen op het universiteiten systeem! (met semesters en tentamen aan het einde ervan...)

bij mij op school is het bijvoorbeeld zo dat de latijn leerkracht uber moeilijke PTA's maakt, waar echt geen Seneca aan vast te knopen is... Laat deze PTA's door het CEVO maken en schrap de examens, dat zou een stuk eerlijker zijn dan wanneer 50% van je cijfer afhankelijk is van de inzet van je leerkracht :S

Succes met leren allemaal.
Ik moet leren...


do mei 22, 2008 12:37 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 16, 2007 7:53 pm
Berichten: 58
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Poll: Het centraal examen moet worden afgeschaft
@ larissaq

last i looked slaag je met 1 onvoldoende in je profiel (5) en 1 erbuiten (>4)...
en als het beide vieren of lager zijn doe je het echt fout en snap ik dat je zakt


do mei 22, 2008 2:27 pm
Profiel

Geregistreerd op: do mei 22, 2008 5:03 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Poll: Het centraal examen moet worden afgeschaft
de examens zijn eigenlijk nutteloos!! je hebt maar 2 weken om een goede prestatie te leveren. je hebt 4 jaar van tevoren lopen knokken ervoor en dan nu door het examen kun je het misschien helemaal verknallen.ik vind het niet terecht want ik heb zo goed mijn best gedaan alle 4 de jaren en dan zal ik nu in een keer misschien zakken.


do mei 22, 2008 5:30 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 7 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling