Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is vr maart 29, 2024 2:59 pm



Antwoord op onderwerp  [ 265 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
 Examen wiskunde 2008 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: do mei 29, 2008 11:03 am
Berichten: 13
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde 2008


do mei 29, 2008 3:02 pm
Profiel

Geregistreerd op: do mei 22, 2008 5:48 pm
Berichten: 50
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde 2008


do mei 29, 2008 7:47 pm
Profiel

Geregistreerd op: di mei 20, 2008 4:20 pm
Berichten: 49
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde 2008


do mei 29, 2008 10:45 pm
Profiel

Geregistreerd op: vr mei 30, 2008 1:29 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde 2008
engels...!!!!!

er moet echt wat aan mijn cijfer gebeuren!!!
ik kon EGT HELEMAAL niks van die filmpjes horen...!!!!!!!! :!: :!: :!: :!: :!: :evil:
wij hadden het digitaal!!!

kan er iemand please wat aan doe anders zak ik!!!!1 :!: :!: :!: :!: :cry: :cry:


vr mei 30, 2008 1:34 pm
Profiel

Geregistreerd op: do mei 29, 2008 11:03 am
Berichten: 13
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde 2008
Ik snap dat bericht niet zo goed, want bij mij is er juist weinig aan Meetkunde gedaan, en wij hadden er een hele tentamen over, omdat het niet in onze examen zou komen. En vervolgens blijkt het er wel in te zitten, daarnaast waren die vragen gewoon weg te ingewikkelt. Wij zaten met Havo/Mavo in een examen zaal, en ik vroeg me de hele tijd of ik wel in het Mavo gedeelte zat.

Maargoed, wel goed dat ze er wat aan doen. Want ik moet toch echt een 4 halen voor Wiskunde, en zonder een soepele nomering ga ik dat nooit redden en moet ik een herexamen maken.


vr mei 30, 2008 3:51 pm
Profiel

Geregistreerd op: do mei 29, 2008 4:25 pm
Berichten: 8
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde 2008
kheb ook een klacht naar laks toe gestuurd ik vond hem ook gewoon te moeilijk


vr mei 30, 2008 5:48 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 28, 2008 2:27 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde 2008
Hij was ook te moeilijk, maar het grootste probleem is dat vele mensen zich niet goed hebben kunnen voorbereid door de fouten van de leraren. Het is nu afwachten wat er gaat gebeuren. De onderwijsinspectie houdt tot nu toe de poot stijf, maar LAKS zal het er niet bij laten zitten. Het is even afwachten, en hopen. Voor mij is een her niet nodig, heb hem we goed gemaakt, maar ik pak die kans wel als we hem krijgen.


za mei 31, 2008 12:13 pm
Profiel

Geregistreerd op: za mei 31, 2008 3:59 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde 2008
wiskunde was super moeilijk!
normaal vind ik wiskunde makkelijk
maar dit viel zwaar tegen!
:|


za mei 31, 2008 4:01 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 28, 2008 2:27 pm
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde 2008
Ik heb zojuist een brief gekregen van mijn school. Hierin staat het volgende:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hierbij deel ik je mee dat wij uitvoerig overleg hebben gehad met de inspectie over het wiskunde examen. Ondanks dat het een heleboel scholen betreft, blijft de inspectie op het standpunt staan dat het examen in het 2e tijdvak herkanst kan worden. Er komt dus geen herkansing bij!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik denk dat hier een heleboel mensen niet zo blij zijn me de onderwijsinspectie.


za mei 31, 2008 4:06 pm
Profiel

Geregistreerd op: do mei 22, 2008 5:48 pm
Berichten: 50
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde 2008
Fxck onderwijsinspectie.
Dan eis ik dat de normering hoog is. :roll:


za mei 31, 2008 6:56 pm
Profiel

Geregistreerd op: zo jun 01, 2008 12:26 am
Berichten: 12
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde 2008
... Hebben leraren gezegd dat goniometrie er niet in zat :|?
Dat is naar mijn mening zo'n beetje het grootste 'iets' wat je hebt geleerd dit jaar, de rest was allemaal herhaling.


zo jun 01, 2008 12:41 am
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 26, 2008 9:58 am
Berichten: 5
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde 2008
Als we hem over moeten doen wordt ik gewoon helemaal gek, :?
geniet je net zo'n beetje van je vakantie..

die nomering moet gewoon omhoog!


zo jun 01, 2008 10:23 am
Profiel

Geregistreerd op: zo mei 25, 2008 1:14 pm
Berichten: 23
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde 2008


zo jun 01, 2008 2:08 pm
Profiel

Geregistreerd op: zo jun 01, 2008 10:46 pm
Berichten: 14
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde 2008
Ja, ik ben een examenkandidaat geweest die het VMBO-examen Wiskunde gemaakt heeft. Maar eigenlijk snap ik jullie, de leraren en alle scholen niet.

Ten eerste vind ik het gewoon flauwekul dat iedereen zegt dat er niet-aangekondigde stof of stof behandeld is waarvan blijkbaar weinig scholen wisten dat het op het examen zou komen. Op Internet (hier bijvoorbeeld) kon je al heel vroeg van te voren zien wat er op het examen behandeld zou worden. Dat het dus onbekend of onduidelijk was wat er op het examen zou komen vind ik gewoon onzin en daaruit kun je dus de conclusie trekken dat het niet aan de makers van het examen ligt (de CEVO), maar aan de scholen zelf.

Ten tweede hoor en lees ik ook veel verhalen over dat er Statistiek in het examen Wiskunde kwam. Jongens, meiden, zeg nou eerlijk. Wáár hebben jullie Statistiek gezien? Volgens de mensen die dit beweren kwam er Statistiek voor in het stukje over die opgave met het schoolexamencijfer. Ik ben geen leraar Wiskunde hoor, maar ik heb nog wel het verstand om te zeggen dat dat dus absoluut géén Statistiek was. Dat was gewoon rekenen. Dat het misschien een moeilijke opgave voor sommige mensen was, is een ander verhaal.

En op dat laatste wil ik nog wat meer kwijt... Kijk, je kunt een examen moeilijk vinden. Heel vervelend. Zeker als je er heel hard voor gewerkt hebt. Maar is dat een reden om dan maar te gaan klagen en zoveel mogelijk minpunten te gaan zoeken? Wat er nu gebeurt is dat mensen gewoon bewust zaken uit het examen Wiskunde opzoeken die ze mogelijkerwijs op een zodanige manier kunnen gebruiken om het als een klacht aan te voeren. En dat terwijl het eigenlijk helemaal geen minpunt is.

Ja, ik vind het leuk om een hoge normering te hebben. Heb ik het nodig? Nee. Kan ik begrjipen dat mensen het wel nodig hebben? Ja en nee. Ja omdat het voor die mensen van groot belang kan zijn. Nee omdat ik dat toch niet goed vind. Want op die manier vind ik dat veel te veel mensen afhankelijk worden van een normering. Dus als mensen gaan zeggen 'Klaag zoveel mogelijk, want dan gaat de normering omhoog en slaag ik!' denk ik echt bij mezelf van: 'Kom op, waar ben je in hemelsnaam mee bezig? Op deze manier had je het examen net zo goed niet kunnen maken en beter het hele schooljaar over kunnen doen.'

Conclusie: met het examen Wiskunde was helemaal NIETS mis, je kunt zeggen wat je wilt, maar echt alle stof die behandeld werd had in de Schoolexamens behandeld moeten zijn. Is dat niet het geval? Dan ligt het aan de school - niet aan het examen.

Een hoge normering is altijd leuk, die wil ik ook wel (al heb ik hem niet nodig), maar maak er alsjeblieft niet zoveel werk van, dat is echt nergens voor nodig.

Toch hoop ik voor jullie allemaal dat jullie je examen gehaald hebben en/of uiteindelijk toch nog geslaagd zijn!


zo jun 01, 2008 11:13 pm
Profiel

Geregistreerd op: zo jun 01, 2008 12:26 am
Berichten: 12
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen wiskunde 2008


ma jun 02, 2008 12:10 am
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 265 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 14, 15, 16, 17, 18  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling