Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is di apr 16, 2024 9:27 pm



Antwoord op onderwerp  [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 Nederlands 2009 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 3:07 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009
Net zo als veel mensen hier op het forum vond ik het veel moeilijker dan examens van voorgaande examens. :( Samenvatten was niet duidelijk. Vooral dat ze de samenvatting beginnen met 2 punten voor dat gedoe over Amerika, en wat andere ook al zeiden over de Gouden Eeuw. :? Voor de rest snap ik in het antwoordmodel ook niet waarom er 1 punt staat achter dingen als “verklaring:”. Kan aan mij liggen maar ik meen dat wij nooit geleerd hebben om het als volgt te doen:

Verklaring: blabla

Maar juist als een lopend verhaal.

20 punten gehaald als ik mezelf streng na kijk. Hopen op een soepel normering (misschien: laatste oude fase men wil ons weg hebben? :mrgreen: ), want ik heb wel een voldoende nodig (5,4).

edit: Wie gaat er allemaal klagen? (over bijvoorbeeld het correctiemodel van het samenvatten?)


ma mei 18, 2009 3:18 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 1:10 pm
Berichten: 3
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009
Ik wil niemand alvast hoop geven, maar ik weet niet of jullie dat al gemerkt hadden bij de Cito luister toets Engels dat de normering dit jaar heel soepel is. Het zal niet snel toegegeven worden maar als er veel mensen blijven zitten dit jaar zal er een groot probleem ontstaat met de zogenaamde bezemklassen. Vandaar denk ik dat de normen dit jaar sowieso vrij soepel zullen zijn.


ma mei 18, 2009 3:28 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 12:20 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009
Ik vond het examen ook vele malen moeilijker dan de examens die ik vooraf heb geoefend. Heel erg veel open vragen! De samenvatting vond ik vooral erg lastig. Ik heb nog aardig wat punten gehaald denk ik, maar toch zeker onder het gemiddelde dat ik voor de andere examens heb gehaald.


ma mei 18, 2009 3:30 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 12:34 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009


ma mei 18, 2009 3:40 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 12:15 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009
Ik vond het examen ook aan de moeilijke kant.
Vanwege het feit dat er slechts 5 meerkeuze vragen waren en de rest open vragen heb ik een klacht in gediend.
Ook vond ik dat de samenvattingsopdracht groot was. Daarmee bedoel ik dat er vele subvragen in de vragen zaten. Normaal moeten er ongeveer 6 punten behandeld worden, in dit geval veel meer.
Wat ik ook vervelend vond was dat er een aantal vragen in zaten die raar geformuleerd waren.

Het correctiemodel heb ik even snel doorgekeken maar zag al snel dat mijn antwoorden niet echt overeenkomstig was.

Succes met de andere examens, hopelijk zijn die minder moeilijk dan Nederlands!!


ma mei 18, 2009 4:06 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 12:15 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009


ma mei 18, 2009 4:08 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 3:58 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009
Moeilijk examen. Het lijkt alsof ze willen laten zien dat ze wel een moeilijk Nederlands examen kunnen maken (vergeleken met vorig jaar: norm was toen 0,4).
Mijn klachten gaan vooral om:
- De vraagstelling, die af en toe iets te moeilijk geformuleerd werd
- Het tekort aan MC vragen
- Geen vragen over tekstdoel, tekstsoort (terwijl ik dacht dat het hier juist bij Nederlands om ging..?..)

Had zo'n 17 punten goed bij het eerste gedeelte, gok op zo'n 13 bij de samenvatting.

Succes voor de mensen die bio morgen hebben, voor de rest wens ik succes aan mijn mede lotgenoten die geschiedenis voor woensdag moeten ophoesten.


ma mei 18, 2009 4:08 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 11:58 am
Berichten: 7
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009


ma mei 18, 2009 4:15 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 4:11 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009
Ik vond het havo examen opzich wel meevallen... samenvatting was wel lastig opzich.. en een paar open vragen waren moeilijk maar voor de rest prima te doen. :roll:


ma mei 18, 2009 4:16 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 12:22 pm
Berichten: 21
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009
Ja tuurlijk maak ons maar weer jaloers haha :P


ma mei 18, 2009 4:18 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 4:18 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009
Ik vond Nederlands egt kapot moeilijk. terwijl we heel goed hadden getraind met de klas. Ik haalde voor de proefexamens minimaal 7. En ik heb ff gekeken en ik heb 4 van de 21 punten bij samenvatten. Moet je nagaan. Ik vind het echt heel erg. En zoals iedereen hier al zegt er waren te weinig meerkeuzevragen waardoor ik in tijdnood kwam, omdat de open vragen veel tijd in beslag nemen. Nu maar hopen dat de normering hoog is anders ben ik gezakt, want engels haal ik zowieso niet. Ik had nog hoop in Nederlands maar jahhh :( :x


ma mei 18, 2009 4:26 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 12:27 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009
De tekst ging opzich wel, maar daar waren dan weer veel te veel open vragen in vergelijking met eerdere jaren.
Daar kwam nog eens bij dat bij de samenvatting er helemaal niks van klopte.
De laatste punten van de samenvatting waren wel te vinden, maar die eerste waren echt vaag "verstopt".
De N-waarde moet echt omhoog hoor!

Ik had voor oefenexamens allemaal tussen 6.8 en 7.2 nu kom ik rond de 5.5 uit.
Fijn is dat
als je nog moet loten.


ma mei 18, 2009 4:31 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 4:33 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009
Dit examen was echt 10x moeilijker dan al die vorige! vooral in de samenvatting heb ik echt weinig punten, het was totaal niet duidelijk wat ze er precies in wilden hebben! En dan hoop je het op te halen met tekstbegrip krijg je maar 4 van de 22? vragen meerkeuze!


ma mei 18, 2009 4:40 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 4:47 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nederlands 2009
Ik vond het écht heel moeilijk. Veel moeilijker dan alle oefenexamens die we hebben gedaan.
Ook de samenvatting was lastig. Ik vond het niet duidelijk welke ontwikkeling er nou bedoeld werd. De twee voorbeelden van de Amerikaanse schrijvers worden in de uitwerking genoemd maar in mijn ogen was dat helemaal geen belangrijk punt.
Normaal zitten er volgens mij ook veel meer meerkeuzevragen in, nu waren dat er maar een paar die ook nog heel moeilijk waren.
Ik hoop dat de normeringen goed zijn anders zou ik er echt erg van balen!


ma mei 18, 2009 4:54 pm
Profiel

Geregistreerd op: ma mei 18, 2009 4:50 pm
Berichten: 2
Antwoord met een citaat
Bericht Nederlands 2009
Grrr..

ik vond het eerste gedeelte niet zo moeilijk, alleen dat laaste gedeelte over die Veassens ofzo..
En toen kwam de samenvatting!
ik kwam uit op 250 woorden, terwijl ik niet veel overbodige dingen er in had staan.
Heb ik allemaal dingen moeten schrappen, die ik nu in het correctiemodel zie staan :evil:


ma mei 18, 2009 4:58 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 76 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling