Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is do maart 28, 2024 10:44 am



Antwoord op onderwerp  [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
 Examen Duits 1,2 2008 
Auteur Bericht

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 2:55 pm
Berichten: 14
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Duits 1,2 2008
Hm.. hoorde ik daar dat het CITO niet onder de indruk is van 100 klachten meer of minder? :P In dat geval wil ik er graag even op wijzen dat voor Duits (leesteksten nb!) inmiddels 1970 klachten binnen zijn. Voor het VWO alleen.


wo mei 21, 2008 7:38 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 11:36 am
Berichten: 20
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Duits 1,2 2008
Hieke : 'Zo heb ik het gedaan, en ik was net op tijd klaar. Ja, het was lang, maar was het echt zo veel langer en moeilijker dan andere jaren? Ik ben bang dat ze de normering niet aanpassen. Dat doen ze echt niet zomaar, en je zou voor de grap eens op de fora van een of twee jaar geleden moeten kijken. Daar waren precies dezelfde reacties als nu. Te lang, te moeilijk, te stom. Maar de normering blééf 0.0. Geloof me, bij het CITO zijn ze echt niet onder de indruk van 100 klachten meer of minder.'

ik denk NIET dat de norm 0,0 blijft....in het bericht van eindexamen.nu staat namelijk dat alleen al door vraag 10 de norm waarschijnlijk een beetje omhoog zal gaan...en daarbij....de norm van 2005-6-7 was meer terecht dan als het nu 0,0 zou zijn. De teksten waren toen DUIDELIJK makkelijker (en ook minder lang).


wo mei 21, 2008 7:39 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 6:54 pm
Berichten: 4
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Duits 1,2 2008
Zelfs de mensen die bij ons altijd 8en en 9ens halen voor de leesteksten normaalgesproken, hadden nu net een 5,6 bij elkaar zien te sprokkelen. Het sloeg gewoon helemaal nergens op, veel te veel, veel te lang, veel te weinig tijd, onduidelijke vragen, waarvan 1 al bekend is dat de normering er waarschijnlijk op aangepast zal worden, al is het maar een beetje. Daarnaast vond ook ik het antwoord in het correctiemodel op vraag 48 belachelijk. Het onderscheid was niet duidelijk genoeg te maken en dat komt door de verwijzing in de vraag. In de vraag verwijzen ze namelijk naar de titel. Als je goed geleerd hebt hoe je vragen over een titel beantwoord, dan ga je naar de strekking van een tekst kijken, de hoofdlijn. En inderdaad, in de laatste alinea staat het nogmaals en wordt het ietwat duidelijker, al wordt het verschil tussen sensatiepers en gewone pers niet per se duidelijker. Maar als je een vraag over de titel krijgt, mag je je antwoord in principe niet baseren op een laatste alinea. Vandaar dat de vraagstelling en het antwoord niet op elkaar aansluiten.


wo mei 21, 2008 7:48 pm
Profiel

Geregistreerd op: zo mei 21, 2006 10:16 am
Berichten: 21
Woonplaats: Assen
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Duits 1,2 2008


wo mei 21, 2008 7:51 pm
Profiel WWW

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 7:41 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Duits 1,2 2008
arghhh hij was moeilijk... had hem dus ook niet af :(


wo mei 21, 2008 7:52 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 6:20 pm
Berichten: 114
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Duits 1,2 2008
Jaa, ben ook maar verder gegaan hoor! Maja, heb 'm op zich wel afgekregen en heb nog wel veel punten, maar toch :S. Kvond het op sommige punten een nogal oneerlijk examen zeg maar.

En ik moest vanaf half 11 al naar de WC, maar kon gewoon niet gaan, omdat ik m'n tijd echt nodig had!


wo mei 21, 2008 7:54 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 11:36 am
Berichten: 20
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Duits 1,2 2008
Hieke: 'Dat zou wel fijn zijn! :D Maar 2.0 gaat niet lukken. Ik bedoel het ook niet lullig ofzo, maar ik heb al een keer examen gedaan, en ik weet hoe #@$% het is als je op 1.0> rekent en je hebt op de helft van je examens gewoon 0.0. Vooral als je denkt (op grond van een hoop klachten bij het LAKS) dat je geslaagd bent en je dan keihard gezakt blijkt te zijn. Een klasgenoot van mij had dat, en dat is gewoon rot. Dus reken gewoon op 0.0, dan kan het alleen maar meevallen.'

Nee, 2,0 verwacht ik zeeeeeker niet...maar ik denk wel dat het in ieder geval minimaal 0,5 zal zijn (wat ik precies nodig heb :D ) het lijkt me sterk dat na zo'n examen met zo'n lange teksten (en lange zinnen) de normering niet hoger komt dan 0,0. Zelfs mijn leraar zei dat het lange teksten waren dat het moeilijker was dan afgelopen jaren...also, ich hoffe! [ofzoiets]


wo mei 21, 2008 8:05 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 8:39 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Duits 1,2 2008
heej, ik wilde ook even zeggen dat ik het examen ook echt niet te doen vond.
en als ik dan zie dat er zoveel mensen zijn die het niet eens zijn met vraag 10 en 17, dan zal dat dus ook wel kloppen, want ik had ook bij allebei A.
ik vind het dus nogal apart dat de 'deskundigen' als argument geven dat het ''gewoon goed'' is. zonder enige uitleg, daar moeten wij maar gewoon genoegen mee nemen!!
ik vraag me af of zij zich wel in ons kunnen verplaatsen. ze willen hier volgens mij alleen laten zien wie de macht heeft, nou jongens dat doen jullie goed zo!
als iedereen het een moeilijk examen vond, dan zal daar wel een kern van waarheid inzitten denk je niet??
HALLO KOM OP HEE, WIJ HEBBEN HIER 6 JAAR ONS BEST VOOR GEDAAN!! DAN MOGEN WE WEL ENIGE MEDEWERKING VERWACHTEN TOCH???

DUSSSS IK HOOP DAT HIER IETS MEE GEDAAN WORDT, WANT IK VIND HET NIET KUNNEN DAT ER MET ZO'N VERSCHRIKKELIJK LANG EN MOEILIJK EXAMEN NIETS AAN DE NORM GEDAAN ZOU WORDEN!!

voor iedereen nog veel succes met de examens!
we hebben het iig voor duits hard nodig!!


wo mei 21, 2008 8:47 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 8:43 pm
Berichten: 6
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Duits 1,2 2008
Ik ben het wel eens met de dingen die hier genoemd worden. Bij 10 en 17 zouden ze A gewoon óók goed moeten rekenen! Ik zie namelijk echt niet in waarom die fout zouden zijn. En bij 48 vond ik ook dat het niet duidelijk was of er nou de hele Britse pers of alleen de sensatiepers werd bedoeld...

Maar verder vond ik hem opzich wel te doen eigenlijk... idd wel wat tijdgebrek maar dat heb ik altijd al wel gehad


wo mei 21, 2008 8:51 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 6:37 pm
Berichten: 25
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Duits 1,2 2008
Voor alle mensen die het niet eens zijn met 10B en 17B

vraag 10 klopt volgens mij wel volgens het antwoordmodel. "Format" in de titel gaat niet om de letterlijke grootte, maar om de grootsheid. (Krant van formaat, suggereert dus kwaliteit). "Instanz" geeft dit het beste weer omdat het aangeeft dat het gaat om een kwaliteitskrant (instantie suggereert gevestigdheid en op een bepaalde manier wel autoriteit/kwaliteit), en tegenovergesteld is aan roddelbladen (zo wordt het in de zin gesteld).

Ok, ik heb nog een keer naar 17 gekeken, waarom ik B had...

Er staat: Die Studie wurde zwar anhand von britischen Daten erstellt, erhält dennoch manch übertragbare Folgerung.

Zoals ik het lees, staat er dat, hoewel de studie op Britse cijfers gebaseerd was, de conclusie algemeen gold (übertragbare Folgerung).

Ik weet dat het er niet expliciet staat en dat A best te verdedigen is, maar ik ging voor B :roll:

Het is wel fijn dat de normering waarschijnlijk omhoog gaat door 10 :mrgreen:


Laatst bijgewerkt door pfffffff op wo mei 21, 2008 9:15 pm, in het totaal 1 keer bewerkt



wo mei 21, 2008 9:04 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 6:37 pm
Berichten: 25
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Duits 1,2 2008


wo mei 21, 2008 9:05 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 8:43 pm
Berichten: 6
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Duits 1,2 2008


wo mei 21, 2008 9:12 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 6:37 pm
Berichten: 25
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Duits 1,2 2008


wo mei 21, 2008 9:18 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 2:55 pm
Berichten: 14
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Duits 1,2 2008
Ik ga er in ieder geval wel vanuit de roddelpers ook wordt goedgerekend. Want je kan Boulevardpresse toch op meerdere manieren vertalen?


wo mei 21, 2008 10:07 pm
Profiel

Geregistreerd op: wo mei 21, 2008 10:00 pm
Berichten: 1
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Examen Duits 1,2 2008
dit was echt abnormaal moeilijk. ik heb ook nogeens de ziekte van pfeiffer en ik zit dus tussen de 1.6 en 3.4 en als de norm niet verschuifd ben ik automatisch gezakt. vorig jaar op havo had ik ook duits (heb dit jaar vwo 2 in 1 gedaan) en toen had ik een 8 gehaald wat echt haalbaar was! Leuke teksten veel afwisseling van kort naar lang. Dit waren echt alleen maar abnormale blokken tekst waar geen einde aan kwam. Ik heb zeker klachten in gediend, dit is echt niet normaal


wo mei 21, 2008 10:13 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 161 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
phpBB.nl Vertaling